X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האנליסטים מעריכים כי הריבית לא תשתנה עקב ההאטה הצפויה בצמיחה וירידה חדה בציפיות האינפלציה
▪  ▪  ▪
סטנלי פישר. משמר את המצב הקיים [צילום: פלאש 90]

"בנק ישראל יבחר להשאיר את הריבית על-כנה עקב ההאטה הצפויה בצמיחה ועקב ירידה חדה בציפיות האינפלציה להמשך, כאשר את הירידה החדה בציפיות להמשך מוסבר במדד יולי שירד ב-0.3% והן בהמשך המחאה החברתית שתביא לשינוי ביוקר המחיה ותאט את הצמיחה במשק", כך מעריכים אלי בן-דוד ושי זקהיים, אנליסטים בכירים בבית השקעות USG Capital, לקראת הפרסום מחר (יום ב', 29.8.11) של נגיד בנק ישראל לגבי ריבית בנק ישראל לחודש ספטמבר.
להמשך הדרך מעריכים האנליסטים שהריבית במשק תמשיך לעלות באופן הדרגתי לרמה של 3.75%-4% עד אמצע שנת 2012.
"בטווח הבינוני הדולר ימשיך להיחלש אל מול מטבעות מובילים קרי האירו, הפאונד והיין, מה שיספק רוח גבית מחודשת לשקל בשוק המקומי והמשך התרחבות פערי הריביות בין השקל לדולר. באשר לאינפלציה השנתית נראה שהיא תמשיך לרדת חזרה ליעדים שקבע בנק ישראל עקב ירידה חדה בציפיות האינפלציה והשפעתם צפויה לבוא לידי ביטוי בהמשך השנה".
עוד מעריכים האנליסטים, כי עד סוף אוגוסט ימשיך המסחר להיות תנודתי מאוד בשווקים הגלובליים על-רקע האווירה השלילית שקיימת, ובנוסף לאור הורדת תחזית הצמיחה העולמית וכלכלת ארה"ב בפרט. "כעת השוק ייחל לתמחר האטה חדה בצמיחה ואנו נהיה עדים לנתוני מאקרו חלשים עד לסוף השנה", ציינו בן-דוד וזקהיים.
היחלשות השקל - מצב זמני
באשר לשקל, מבהירים האנליסטים כי הוא ממשיך להיחלש אל מול הדולר עקב אי-הוודאות בעולם ועקב ירידות חדות ברחבי הבורסות שהובילו את המשקיעים אל עבר אפיקים בטוחים, קרי אג"חים ומזומן שמחזקים את הדולר באופן זמני לרמה של 3.62 שקלים. "יחד עם זאת, נראה שמצב זה זמני לאור זאת שהפד הודיע מפורשות על השארת הריבית הנוכחית לתקופה ממושכת עד ל-2013 ובכך מסמן לנו שבטווח הבינוני והארוך הדולר ימשיך להיחלש בעולם ויתמוך בצמיחה שנפגעה קשות".
באשר למסחר במטבע המקומי מעריכים האנליסטים שהשקל ימשיך להיחלש באופן זמני עקב המתיחות וההסלמה בדרום שהחלה בשבוע שעבר. בנוסף, אי-הוודאות בשוק הישראלי בנוגע למצב החברתי-כלכלי ממשיכה ויש לחץ גבוה על השקל מגורמים מקומיים.
"לטווח הבינוני-ארוך לא צפויה תפנית חדשה במסחר במטבע המקומי למרות הבעיות החדשות שצצו בשוק המקומי מכיוון שהנתונים עדיין מעידים על צמיחה יחסית גבוהה בישראל ביחס למדינות אחרות, והם תומכים בהמשך מגמת התחזקות השקל והמשך ציפייה להתרחבות פערי הריבית בין ישראל לארה"ב. "אנו מעדכנים את התחזית שלנו להמשך הדרך בשער הדולר-שקל תוך שישה חודשים 3.3 שקלים לדולר. לגבי האירו אנו מעדכנים את התחזית וכעת תוך שלושה חודשים 5.00 שקלים ותוך שישה חודשים 4.95 שקלים לאירו".

תאריך:  28/08/2011   |   עודכן:  28/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערכות: הנגיד יבחר להשאיר את הריבית על-כנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מסמכי וויקיליקס חושפים את החשש האמריקני מפני הלבנת הון בהיקף גדול בתעשיית הדוכנים של מוצרי ים המלח    "עם הכמות הגדולה של הכסף המזומן שהתעשיה מגלגלת, הלבנת הון עשויה להיות חלק מהסצנה"    המשיל את התעשיה ל"נחש בעל תשעה ראשים" והביע חשש שדפוס הפעולה הזה ישמש גם לתעשיות נוספות
קובי ישעיהו
נוחי דנקנר: "הצלחנו לגדר ולייצב את הפוזיציה שלנו במניות קרדיט סוויס"    "לא ניתן להפוך לשחקן גלובלי מבלי לדעת להתנהל נכון בעת משברים גלובליים"    המימושים של מניות קרדיט סוויס באוגוסט יביאו לכור הפסד של כ-378 מיליון שקל ברבעון השלישי
יפעת גדות
איירין הגיעה במלוא עוזה לניו-יורק אך לאחר מספר שעות הורדה לדרגת סופה טרופית בלבד    הסופה פגעה כבר בצפון קרוליינה, וגרמה למותם של 10 בני אדם לפחות ולהפסקת חשמל לכמיליון בתים
איתמר לוין
28 תלמידי תיכון בנפת ג'נין נפצעו מהתפוצצות מטען וטענו שאחד מהם מצא אותו במחנה נטוש של צה"ל    ביהמ"ש קבע: לא הוכח היכן נמצא המטען; הוכח שהוא איננו בשימוש צה"ל
מירב ארד
בתפקידו האחרון שימש טיש כחבר הנהלה וכסמנכ"ל מכירות בהוט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il