X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שפל גם ברכישת דירות על-ידי משקיעי חוץ - רק 740 ברבעון דירות להשקעה יקרות ב-38% מדירות רגילות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שפל נרשם בחדשים האחרונים ברכישת דירות להשקעה, הן על-ידי ישראלים והן על-ידי תושבי חוץ. כך קובע דוח שפירסם (28.8.11) מינהל הכנסות המדינה. על-פי הדוח, נמכרו ברבעון אפריל-יוני 5,116 דירות להשקעה -יד ראשונה ויד שניה יחדיו. זוהי ירידה של 23.9% לעומת הרבעון הקודם. המחיר הממוצע הוא 1.73 מיליון שקל לדירה, והיא יקרה ב-38% מדירה רגילה למגורים.
הרוב המכריע של קוני דירות להשקעה הם ישראלים. חלקם של משקיעי חוץ ברכישת דירות להשקעה נמצא בירידה: הם קנו ברבעון הנסקר רק 740 דירות, ירידה של 20% לעומת רבעון קודם.
ת"א עברה את ירושלים
משקיעי חוץ קנו ברבעון הראשון של השנה - אין נתון לרבעון השני - כ-230 דירות בת"א וכ-200 דירות בירושלים. נתונים אלו מצביעים על ירידה של 35% ברכישת דירות בירושלים לעומת אשתקד, ועל עליה של 22% בתל אביב. כתוצאה מכך, זו הפעם הראשונה שמשקיעי חוץ קונים יותר דירות בת"א מאשר בירושלים אחת הסיבות לשפל היא אולי המשבר הכלכלי הנמשך בארה"ב ובמערב אירופה. 40% מהדירות נרכשו מקבלנים, ו-60% הן דירות יד שניה.
כיום, 11 חברות בניה מוכרות 20% ויותר מהדירות שלהן למשקיעי חוץ. זוהי ירידה לעומת אשתקד, שבה פעלו 19 חברות כאלו. גם זהו אחד מסימני ההאטה ברכישת דירות על-ידי משקיעי חוץ.
משקיעי חוץ אינם ממהרים למכור
חלק נוסף בדוח מוקדש לצד שני של המטבע - מכירות דירות להשקעה. ראשית, סך המכירות על-ידי ישראלים ותושבי חוץ יחד: במחצית הראשונה של השנה נמכרו כ-7,500 דירות להשקעה, מתוך זה 870 דירות בת"א, כ-1,500 דירות בבאר שבע ו-1,500 דירות בחיפה. נתוני הקניות והמכירות מתיחסים לתקופות שונות, ולכן אי-אפשר להשוות.
משרד האוצר אומר, כי זהו גידול ניכר לעומת אשתקד, והוא נובע מהפטור הזמני ממס שבח, בתוקף עד סוף 2012, על רווחים ממכירת דירות להשקעה.
גם בצד המכירות, חלק הארי של הפעילות הוא של ישראלים, ומשקיעי חוץ מהוים רק חלק קטן: הם מכרו בתקופה הנסקרת רק 370 דירות. נראה, שהם אינם ממהרים למכור, ומחכים לשנת 2012, שגם בה יהיה פטור ממכירת דירות להשקעה. בנוסף יש לזכור, שמשקיע חוץ שיש לו רק דירה אחת בישראל, יהיה פטור בכל מקרה מתשלום מס שבח, גם לאחר 2012.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דיווחה כי בחודש יולי נרשמה עליה ניכרת במכירת דירות להשקעה - 1,580. זוהי עליה אופיינית לחודשי הקיץ יולי-אוגוסט, שבהם מגיעים לארץ תיירים רבים, ויש מהם המנצלים את הביקור לקניית דירה.

תאריך:  28/08/2011   |   עודכן:  28/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שפל בשוק הדירות להשקעה - המכירות ירדו ב-24%
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
1.73 מילון וואו
גג  |  29/08/11 12:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סטלה קורין ליבר
דוח חמור של רו"ח יהודה ברלב שהוגש לביהמ"ש חושף את ההתנהלות התמוהה של המדינה בפרשת אגרקסקו    השיטה: המדינה הפעילה חברה ממשלתית והשתמשה בה ובכספיה כדי לסבסד את המגזר החקלאי, על חשבון חברה ממשלתית    האוצר: "הטענה משוללת כל יסוד"
אלעזר לוין
נמכרו רק כ-4,800 דירות חדשות - שפל של שלוש שנים    הדירות הוזלו ב-2.9%    ירידה חדה במכירות גם של דירות יד ראשונה וגם של יד שניה
מערכת אתר ערוץ הספורט
חלוץ יונייטד על ה-2:8 המטורף מול ארסנל. פרגוסון: "זו תצוגה הירואית"
איציק וולף
מנכ"ל משרד הבריאות הנחה את מנהלי בתי החולים להכין תוכניות מפורטות למקרה שבו ימומשו מכתבי ההתפטרות של המתמחים    יתייחסו ללוח תורנויות, לתוכניות ניתוחים ולפרמטרים נוספים הנוגעים לתפקוד בתי החולים    "חובתנו המוסרית למנוע סבל נוסף מהחולים"
איציק וולף
ועדת המכרזים של רשות השידור בחנה את מועמדותם של שבעה אנשי רשות השידור    קבעה כי המועמדים ראויים, אך יש לבחון גם מועמדים מחוץ לרשות    בניגוד לשפורסם - משה נסטלבאום לא נבחר בהליך מהיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il