X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ דני דנון הגיע למדינה האפריקנית החדשה ונפגש עם בכירי הממשל אמר כי ישראל תעודד השקעות ישראליות במדינה הנשיא הדרום-סודני חשף: "חמאס ניסה ללחוץ עלינו לא לקיים קשרים עם ישראל"
▪  ▪  ▪
קייר ודנון בפגישתם [צילום: יח"צ]

חבר הכנסת דני דנון הגיע לביקור בסודן הדרומית, כחודשיים לאחר הקמתה, ונפגש (יום ג', 30.8.11) עם נשיא המדינה הצעירה, סלוואה קייר, ומספר שרים בממשלתו, בהם שר התעשיה והמסחר, שר החוץ ושר האוצר, ודן איתם על האפשרויות לקידום היחסים בין המדינות.
בפגישה, ציין נשיא סודן הדרומית כי ראשי החמאס חאלד משעל ואיסמאעיל הנייה פנו אליו כדי שלא יקיים קשרים עם ישראל. בדבריהם, ציינו כי מדינות ערביות לא מקיימות קשרים עם ישראל. "אני רואה שגרירויות ישראליות בירדן ובמצרים ומעבר לכך, סודן הדרומית איננה מדינה ערבית", אמר הנשיא קייר, שנענה לבקשתו של ח"כ דנון ובקרוב תוקם שגרירות דרום-סודנית בירושלים. בנוסף, הנשיא קייר נענה להזמנת דנון להגיע לביקור רשמי בישראל.
נושא נוסף שעלה על הפרק בין דנון לקייר הוא מצב עשרות אלפי הפליטים הסודנים, שחלקם נמלטו לישראל במהלך מלחמת האזרחים העקובה מדם שהתחוללה שם בין השנים 1995 ל-2011. המלחמה גבתה מאות אלפי קורבנות שנרצחו או הורעבו והובילה לעצמאותה של סודן הדרומית ב-9 ביולי השנה. "העם הסודני עבר תהפוכות ושפר מזלו בהקמת מדינה מתוקנת וחדשה. עלינו, מדינות העולם, לתת כתף בשיקום העם הסודני ולתמוך בפליטים אשר השאירו מאחוריהם משפחות ובתים, לשוב ללא חשש למדינתם החדשה", אמר דנון לנשיא הדרום-סודני.
דנון נפגש עם פליטים סודנים לשעבר אשר שבו לסודן הדרומית לאחר תקופה במדינת ישראל. הוא הודיע כי בכוונתו לבחון דרכים לקידום תהליך ההכשרה המקצועית בישראל ושיפור תהליך החזרה של הפליטים ממדינת ישראל לסודן הדרומית. לאחר מכן, יבקר דנון בהשבעת הממשלה החדשה של סודן הדרומית, המונה 29 שרים.
אפשרות לחוזי סחר משמעותיים
בפגישה עם בכירי הממשל בבירה ג'ובה, התייחס דנון לאפשרויות הסחר עם סודן הדרומית, אשר משאביה כוללים בין היתר נפט, זהב, כסף, עופרת ברזל, נחושת ומחצבים נוספים. "עושרה הטכנולוגי של ישראל ועושר משאבי הטבע של דרום סודן הן מתכון בטוח לשגשוג שתי המדינות", אמר דנון.
יו"ר הפרלמנט המקומי, דניאל אקוט, סיכם את הפגישה בין שרי הממשל החדש לבין דנון ואמר כי סודן הדרומית מברכת על שיתוף פעולה כלכלי ומסחרי בין המדינות ותקדם אפשרויות להשקעות ישראליות בארצה. יו"ר הפרלמנט אף הוסיף כי על סודן הדרומית ללמוד רבות מהטכנולוגיה הישראלית המתקדמת. דנון דיווח על הקמת אגודת ידידות פרלמנטארית בין המדינות בכנסת.
אקוט אף ציין בפני דנון כי ביום העצמאות הראשון של המדינה, שחל לפני 59 ימים, הונפו דגלי ישראל כסמל הערכה ומודל לחיקוי למדינה החדשה.

תאריך:  30/08/2011   |   עודכן:  30/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ דנון בביקור רשמי ראשון בסודן הדרומית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דנון הוכחה שהימין לא פנאטי
שולה גל  |  30/08/11 16:31
2
הכשרה מקצועית לנתיני דרום סודן
חנה דרום ת-א  |  30/08/11 17:34
3
עוד אחד שמתעסק בתיירות
משרד לטיולים  |  30/08/11 20:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
מאז 2006 גובר הביקוש האמריקני לכוחות מיוחדים, והפנטגון החליט להגדיל את סדר כוחותיהם    גדוד 4 בפיקודו של לוטננט קולונל סטיוון ורמן יושב במדינת ואשינגטון, וחייליו משרתים בתאילנד, בפיליפינים ובאפגניסטן    כשיגיע גדוד 4 למלוא סדר כוחותיו יהיו בקבוצה 1 של הכוחות המיוחדים כ-1,600-1,500 לוחמים    המפקד הנכנס של הכוחות המיוחדים האמריקניים סבור, כי עודף הביקוש לכוחות מיוחדים פוגע בכשירות המבצעית של אנשיו
אלעזר לוין
בעליה של חברת בנייה מספר על דרך הייסורים לקבלת האישורים לבנייה    "אישור פטור מהטל השבחה לבניית קומה אחת בלבד - למה?"
איציק וולף
השר להגנת העורף, מתן וילנאי, חשף כי ידוע על לפחות עשרה מחבלים מן הג'יהאד האיסלאמי שעושים דרכם לביצוע פיגוע נגד מטרה ישראלית    לדבריו, עיד אל פיטר הוא 'המועד הנכון' מבחינת ארגוני הטרור לנסות ולבצע פיגועים
עופר וולפסון
הדרישה - בעקבות לחץ שהפעיל לכאורה המנכ"ל דאז דב קוטלר על ההנהלה הבכירה להעניק אשראי בהיקף של 11 מיליון שקל לשלומי לחיאני
איציק וולף
כ-1,500 חיילים מצריים מלווים בטנקים ובמשוריינים החלו לסרוק את האזור של רפיח, אל עריש ושייח' זווייד בחיפוש אחרי קיני מחבלים    כוחות הביטחון במצרים העלו את רמת הכוננות במהלך החג הנועל את חודש הרמדאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il