X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה המפעילה את האיזוק חוששת להפעיל אותו במזרח ירושלים ובשטחים הפלשתינים ביהודה ושומרון רובינשטיין: חוסר האפשרות לאיזוק באזורים אלו אינה אפליה
▪  ▪  ▪
מזרח ירושלים. יש למצוא פתרון [צילום: פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, קורא (ג', 30.8.11) למצוא פתרון מערכתי לחוסר היכולת להפעיל איזוק אלקטרוני במזרח ירושלים.
האדי סלאמה, המואשם בפריצות וגניבות, ערער לבית המשפט העליון על הסירוב לשחרר אותו למעצר בית בצירוף איזוק אלקטרוני בכפר עקב שבמזרח ירושלים. בית המשפט המחוזי ציין, כי בדיון התברר, כי בכפר עקב אין אפשרות לאיזוק אלקטרוני, ולפיכך גם החלופה עליה המליץ שירות המבחן אינה רלוונטית. ואולם נקבע, כי "אם וכאשר תוצע חלופה המאפשרת איזוק אלקטרוני, יוכל העורר לפנות בבקשה מתאימה".
סלאמה טען בערעורו לעליון שמדובר באפליה של תושבי יהודה ושומרון ומזרח ירושלים. עוד טען, כי אם אין אפשרות לאיזוק אלקטרוני - יש לוותר על תנאי זה ולהסתפק במעצר בית. ואולם, בית המשפט העליון דחה את ערעורו.
רובינשטיין אומר, כי אין לפצל את התנאים שעליהם המליץ שירות המבחן. "מדובר בנאשם שמסוכנותו נקבעה נוכח עבירות לכאורה של התפרצויות וגניבה סדרתיות ומתוחכמות, וישווה כל אחד מאתנו בנפשו את תחושת אי הביטחון, החרדה והתסכול בשובו לביתו ובמצאו חלילה כי רכושו נגזל בידי רשעים", הוא מוסיף.
בנושא האיזוק, אומר רובינשטיין: "בכל הנוגע למישור הכללי אין לכחד - והדבר דומני אולי בגדר ידיעה שיפוטית - שיש קשיים מעשיים בנושאים שונים, לרבות אכיפה, באיזורי קצה במזרח ירושלים; ואין בית המשפט יכול להיות כסוי עיניים או שוטה, ולהניח כי ניתן לאכוף חלופה כמו במרבית המקומות. גם אם יש מן האמת בטרוניית המבקש, בכל הנוגע לאיזורים בהם לא ניתן השירות המאפשר איזוק אלקטרוני, מדובר בתמונה מורכבת. השירות אינו זמין בשכונות מסוימות במזרח ירושלים מטעמים של נסיבות מדיניות וביטחוניות, ולא חלילה מתוך רצון להפלות".
רובינשטיין רומז, כי הסיבה לכך היא חששה של החברה המפעילה את האיזוק מלהיכנס למזרח ירושלים ולשטחים הפלשתינים, והוא אומר שיש מקום לשקול סיוע של המשטרה בהפעלת השירות. "כשמדובר בבעיה מערכתית מסוג זה, ראויה היא להתייחסות מיוחדת, בפרט כשבזכויות יסוד עסקינן; והכל, כאמור, בגדרי האפשר", הוא מוסיף. לאור זאת, הוא הורה להעביר את החלטתו לפרקליט המדינה, משה לדור, כדי שיבחן האם וכיצד ניתן יהיה להפעיל איזוק במזרח ירושלים.

תאריך:  30/08/2011   |   עודכן:  30/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: למצוא פתרון לאיזוק אלקטרוני במזרח ירושלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הגיע הזמן
יגאל מחיפה  |  30/08/11 15:58
2
גנב מסוכן וחצפן
מוצטפה  |  30/08/11 18:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון הורה על העיכוב עד להכרעה בערעור על התנאי שנקבע במכרז ולפיו המשרדים ימוקמו דווקא בנצרת ולא בנצרת עילית    עמית: אין לומר שסיכויי הערעור קלושים
יפעת גדות
החל ביום חמישי יתיר לראשונה משרד הבריאות לבצע בדיקות איידס מהירות, שבאמצעותן הנבדק יקבל את תוצאת הבדיקה תוך מספר דקות
עופר וולפסון
יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים הציג בפני ועדת טרכטנברג תוכנית מקיפה להגדלת הרווחה בישראל    כוללת העלאות מס הכנסה, הפחתת מיסי מגן וכינון מע"מ סלקטיבי בעלות כוללת של כ-11 מיליארד שקל    נשיא איגוד לשכות המסחר: "תוכנית פסולה"
איתמר לוין
ביהמ"ש האריך את הקפאת ההליכים כדי שניתן יהיה להגיש בקשת פירוק    אלשיך: המנהלים לא ניהלו, המדינה שהיא בעלת השליטה לא שלטה, המשקיעים המוסדיים לא בדקו לפני שהשקיעו    המדינה הודיעה לביהמ"ש שלדעתה אין צורך בחברה
יפעת גדות
המוטציה זוהתה כבר בוייטנאם ובסין ולא ניתן בשלב זה לחזות מהו הסיכון שלה לבני אדם    מאז שנת 2008 עלו מספר מקרי ההידבקויות בווירוס, כפי הנראה בגלל תנועת נדידת הציפורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il