שופט בית המשפט המחוזי בירושלים,
יורם נועם, דחה (יום ג', 30.8.11) את הבקשה למתן צו ביניים של האגודה לאיכות השלטון, המיוצגת על-ידי עו"ד
אליעד שרגא, אשר ימנע את המשך ההתקשרות החוזית בין
רכבת ישראל לחברת בומברדיה, אשר זכתה במכרז הרכבת בדצמבר 2009 לאספקת קרונות רכבת. את המשיבה רכבת ישראל מייצג בפרשה עו"ד רנאטו יאראק ממשרד רנאטו יאראק, ואת בומברדיה מייצג עו"ד
יוסי לוי ממשרד לוי, מי-דן ושות'.
לדברי בית המשפט, שיקולי מאזן הנוחות הטו את הכף נגד הוצאתו של צו ביניים, הואיל והחוזה, לאספקת כ-220 קרונות נחתם לפני כשנה, כאשר חלקו הארי - אספקת כ-150 קרונות - כבר הושלם.
"בית המשפט מתבקש להוציא צו הנוגע אך ל'ישורת האחרונה' של השלמת העסקה, אשר תנאיה - בהיבט של המחיר ומהות המוצר - כבר הוסכמו מראש כמכלול. בשל השלב המתקדם של ההתקשרות, ולנוכח טענת המשיבים בדבר האינטרס הציבורי שבהשלמת העסקה, על-רקע הצורך החיוני והדחוף בהבאת קרונות נוספים למערך הרכבות בהקדם, הרי שמאזן הנוחות נוטה לעבר המשיבים", כותב נועם.
השופט מתייחס גם לטענת השיהוי. העתירה הוגשה רק ב-27 ביולי, על-אף שלאגודה לאיכות השלטון נודע על החלטת ועדת המכרזים עוד בחודש מרס. הוא קובע כי העתירה "לוקה לכאורה בשיהוי אובייקטיבי משמעותי", לנוכח העובדה שהיא מבקשת לבטל או לשנות התקשרות חוזית מחודש אוקטובר 2010, שהוצאה ברובה אל הפועל, ונמצאת לקראת סיום.
האגודה לאיכות השלטון טענה בעתירתה כי ההסכם בין רכבת ישראל לבומברדיה מכיל שינויים מהותיים ביחס לדרישות המכרז, הנוגעים בעיקר לעמידה בתקנים ולהיבטים הטכניים של הקרונות. טענת האגודה היא כי הקרונות שונים בתכלית מהמוצר שנדרש בהגדרות המכרז, בניגוד לדיני המכרזים ולעקרונות היסוד של המשפט המנהלי. עוד טוענת האגודה לאיכות השלטון, כי חברת הרכבת נגועה בניגוד עניינים, היות שבהחלטות חברת בומברדיה השתתף גם הדירקטור
אורי יוגב, המנהל קשרים עסקיים עם מנכ"ל בומברדיה ישראל.
רכבת ישראל ובומברדיה טענו מנגד כי ישנו שיהוי ניכר בהגשת העתירה והבקשה לצו ביניים. הרכבת טוענת בנוסף כי לא נפל כל פגם בהתנהלותה, שכן לדבריה השינויים שבוצעו בהסכם ביחס לתנאים המרכז אינם מהותיים, וכי מדובר בהגמשה חלקית בלבד של דרישות המכרז. בהתייחס לטענת ניגוד העניינים, מסרה הרכבת כי אורי יוגב החל לשמש דירקטור בחברת הרכבת רק בשלב מתקדם ביותר של הליכי המכרז.