X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין: ועדת המכרזים התעלמה מעברו הפלילי של יהודה אבידן, קבעה בצורה בלתי תקינה שהוא המועמד היחיד ולא התייחסה לעובדה שהעלים את קשריו עם ג'קי בן-זקן
▪  ▪  ▪
אבידן מקורב לאלי ישי [צילום: פלאש 90]

בית הדין האיזורי לעבודה בבאר שבע ביטל (22.8.2011) את מינויו של יהודה אבידן, פעיל בכיר בשס, למנכ"ל החברה לפיתוח אשדוד שבבעלות העירייה. השופטת יעל אנגלברג-שהם קבעה, כי ועדת המכרזים התעלמה מעברו הפלילי של אבידן והעדיפה אותו בצורה תמוהה על פני מועמדים ראויים אחרים.
אבידן היה בעבר ממקורביו של אריה דרעי, וכיום מוגדר כמקורב מאוד לשר הפנים, אלי ישי. הוא מייעץ לסיעת שס בכנסת בנושאי חקיקה והיה סגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-18 מטעמה של מפלגה זו.
את העתירה נגד המינוי הגישו חבר מועצת עיריית אשדוד, עו"ד בני חדד, והמקומון "השבוע באשדוד" הנמצא בבעלות אביו של נאור גלילי, שהיה סמנכ"ל החברה והתמודד גם הוא על התפקיד. היא הוגשה לאחר שבית הדין כבר פסל את המינוי והורה לבחון אותו מחדש, אך ועדת המכרזים שבה ומינתה את אבידן למרות שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד שרית דנה, רמזה שיש להימנע מכך. בדיון בביה"ד תמך היועהמ"ש בעתירה.
אנגלברג-שהם קובעת, כי נפל פגם בהחלטתה של ועדת המכרזים להמליץ בפני הדירקטוריון על אבידן כמועמד יחיד לתפקיד. לדבריה, היה עליה להתעלם מתקופת כהונתו הראשונה כמנכ"ל, משום שהדבר העניק לו יתרון בלתי הוגן על פני יתר המתמודדים, ולא נמצאה כל סיבה אחרת להיותו המועמד היחיד. במקביל נמצא, כי הוועדה התעלמה מכישוריהם של מועמדים אחרים, ונימוקיה לפסילתם של לפחות שניים מהם אינם עומדים במבחן העובדות.
עברו הפלילי של אבידן מתייחס לכך שבשנת 2004 הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של הפרת אמונים. המעשה שבגינו הורשע הוא, כי בחודשים יוני ויולי 2000 פנה למנהל לשכת האוכלוסין בבני ברק, שאותו הכיר מפעילות פוליטית משותפת, וביקש ממנו לזרז את הטיפול במסמכים שונים של מקורביו. בית המשפט גזר על אבידן שלושה חודשי מאסר על-תנאי וקנס של 5,000 שקל. אנגלברג-שהם קבעה, כי הוועדה לא דנה בשאלה האם מבחינה ערכית-ציבורית יש מקום למנות את אבידן למרות הרשעה זו. עוד היא אומרת, כי היה צריך לתת משקל לעובדה זו לנוכח הקביעה הקודמת של הוועדה, לפיה יש מועמד נוסף שכישוריו זהים לאלו של אבידן.
אנגלברג-שהם מוסיפה, כי מעשיו של אבידן בנוגע לחברה לפיתוח אשדוד עצמה מלמדים, כי "האפשרות לומר שמר אבידן שינה את דרכיו ולמד את הלקח מהרשעתו, הרשעה שהייתה כזכור בגין מעשה של ניצול קשרים עם גורמי שלטון בכירים על-מנת להיטיב למקורבים - נראית כאפשרות רחוקה למדי. משכך, קשה לשער היאך יוכל בתפקיד ציבורי לשמש דוגמה לכפופים לו ביישום עיקרון השוויון ובטוהר המידות.
"...לאור העובדה שמר אבידן עצמו התהדר בקשריו, ועל-רקע התנהלותו בהליך שבפנינו - כפי שיפורט בהמשך - מתחזקת המחשבה שהמעשה שבגינו הורשע לא היה בבחינת מעידה חד פעמית, אלא יש בו - ובדיעבד בהתנהלותו של מר אבידן לאחר מכן - כדי ללמד על התאמתו הערכית-מוסרית של מר אבידן לתפקיד".
עוד קבע בית הדין, כי לאבידן הייתה יכולת השפעה על נסים בן-יקר, איש משרד הפנים שהיה חבר בוועדה, וזאת לאחר שהוכח שבן-יקר נעשה לדרישתו של אבידן והפחית את שכרו של נאור גלילי (סמנכ"ל החברה שהתמודד על תפקיד המנכ"ל). לפיכך, היה צריך בן-יקר לפסול את עצמו, ומשלא עשה זאת - עולה החשש שבחירתו באבידן נבעה משיקולים זרים.
סיבה נוספת לפסילת המינוי היא שאבידן לא גילה לוועדה שהוא דירקטור בחברת מנופים שבשליטת ג'קי בן-זקן, לה פעילות רבה באשדוד. לדברי בית הדין, עובדה זו מטילה אף היא ספק על דרך התנהלותו הכללית של אבידן ומהווה סיבה נוספת לפסילת המינוי.
בסיכומו של דבר, הורתה אנגלברג-שהם לבטל את מינויו של אבידן ולכנס ועדת בחירה חדשה, אם כי נמנעה מלקבוע עקרונית שאבידן פסול למלא את התפקיד.

תאריך:  31/08/2011   |   עודכן:  31/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפסל מינוי בכיר בשס למנהל החברה לפיתוח אשדוד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לפסול את כל משפחת פש"ס.
אליהו חיים  |  31/08/11 13:39
2
רק קצה הקרחון מהנעשה במ. הפנים
על מיכרזים ומינוי  |  31/08/11 13:48
3
מהו 'רמזה' למה לא קבעה ? !
על שרית דנה  |  31/08/11 14:34
4
לבדוק ! לאומ"ץ והתנועה לאיכות
אשרלתהליך המינוי  |  31/08/11 15:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אופיר גולן
סיכמה את כשלונה באליפות העולם. ג'יימס: "אני לא הבולט הבא". רובלס זועם
עידן יוסף
ב-52 התחנות בתוואי הקווים המהירים בירושלים תותקן מערכת מידע דיגיטלית    שר התחבורה הקצה עוד 60 מלש"ח להתקנת תחנות ושלטים נוספים ברחבי העיר    בקרוב: אתר חדש עם תוכנה מתקדמת לתכנון מסלול הנסיעה, אפליקציות לסמארטפונים, הכוונה אלקטרונית לחניונים ועוד
עידן יוסף
ועדת טרכטנברג שמעה עצות כיצד לשפר את התחבורה הציבורית    נסיעה ממוצעת של שעה לכל היותר תוך שימוש בתשתיות ובאמצעי התחבורה הקיימים לצד תכנון מערכתי ראוי
עידן יוסף
רשת השיווק הגיעה לסיכום עם הסטודנטים בטרם הוכרז החרם    תאריך את הוזלת מחיריהם של 1,000 מוצרים ב-5%, שתוכננה לקראת החגים, עד סוף 2011
אלעזר לוין
תוקפת בחריפות את מארגנת קבוצות הרכישה: "אין לה יכולת כלכלית לרכוש מאמצעיה את המגרש ברמת-גן...הפעילה מכבש לחצים...הגישה תביעת סרק... ניסתה להטיל מורא על העו"ד שלי"    "הרצחת וגם ירשת? מבקשת לקבל כסף כפול"    רוזנבלום דורשת לבטל את הערת האזהרה לטובת אור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il