X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הספר "נר עציון" שבפתח תקוה הוא בין היחידים בארץ שבו שנת הלימודים לא נפתחה כסדרה, כמחאה על כך שרוכזו בו תלמידים ממוצא אתיופי בלבד ועדת החינוך תקיים דיון חירום במצב: "תופעה בזויה"
▪  ▪  ▪
תלמידות אתיופיות [צילום: פלאש 90]

שנת הלימודים תשע"ב נפתחה הבוקר (יום ה', 1.9.11) כמעט ללא תקלות, אולם בבית הספר "נר עציון" שבפתח תקוה, המצב רחוק מלהשביע רצון, והוא מושבת כליל. מפגינים בני העדה האתיופית שיבשו את התנועה ברחוב הרב חיים עוזר הסמוך לעירייה.
יו״ר ועדת החינוך של הכנסת, ח״כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), הודיע היום כי ועדת החינוך תקיים דיון חירום בעניין בית הספר, שלמעט תלמיד אחד, כל 300 תלמידיו הם ממוצא אתיופי.
״בתי ספר לאתיופים בלבד זו תופעה בזויה ומכוערת המכתימה את מערכת החינוך כולה ואין במדינת ישראל מקום למחנות ריכוז אתיופיים", אמר.
מילר, שהעביר בתום מושב הכנסת הקודם חוק האוסר על אפליית תלמידים מטעמי ארץ מוצא קרא ״לסגור לאלתר את בתי הספר הגזעיים ולאפשר לתלמידים ללמוד עם חברים מכל הצבעים״. עוד הוסיף כי ״שורה של מקרים בעיתיים מחייבת לערוך בדק בית בהול בכל הקשור למערכת החינוך בפתח תקוה״.
בני העדה האתיופית בפתח תקוה סירבו לשלוח היום את ילדיהם לבית הספר, כמחאה על האפליה. יש לציין, כי לפני יומיים הורה שר החינוך גדעון סער כי לא ייכנסו תלמידים חדשים לבתי ספר שרוב תלמידיהם אתיופים. סער הסביר כי התוכנית נועדה למנוע בתי ספר הומוגניים ובהתאם לה לא ייפתחו עוד כיתות א' במוסדות מסוג זה.
ראש האופוזיציה, ציפי לבני, שהשתתפה בהפגנת בני הקהילה האתיופית מול עיריית פתח-תקווה, אמרה כי באה לומר שהמאבק הוא לא רק מאבק של עולי אתיופיה אלא של כל מדינת ישראל. "אומרים לכם שיהיה בסדר ושיקח זמן אבל לילדים האלה אין את הזמן, אי-אפשר לחכות, לילדים אין את הזמן הזה לחכות עד שהמערכת תתעשת ותיתן להם את השוויון שמגיע להם", אמרה לבני. "כל שנה שבה הם לא מקבלים את מה שילדים אחרים מקבלים זו שנה שלא תחזור. הגעתי הנה מבית הספר 'קיבוץ גלויות' שם לומדים ילדי עולים עם ילדי ותיקים. ככה זה צריך לעבוד בכל מקום בישראל. בלתי נסבל המצב שקורה כאן ולא רק כאן. אסור להפקיר את הילדים האלה. אני מברכת על השינוי שחל משנה שעברה אבל הזמן הזה שעובר לא חוזר עבור הילדים הללו".

תאריך:  01/09/2011   |   עודכן:  01/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית הספר ה"אתיופי" מושבת: "די לאפליה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש: בדרך כלל יש מקום למעצר עד תום ההליכים בעבירות סחיטה, אך צנעני ידועה ולכן אין חשש שתשבש הליכים או תימלט    נזף בפרקליטות על ההדלפות מהתיק וביטל את איסור הפרסום על חומר החקירה
יפעת גדות
לאחר חודש של "טיפול בתפוחי אדמה", לחץ הדם של המשתתפים ירד בצורה משמעותית    תפוחי האדמה היו בעלי השפעה חזקה מספיק כדי לעזור גם במקרים בהם התרופות לא הועילו עוד
אלעזר לוין
תבנה 400 דירות    המוכרת: קרן ריאליטי בראשות ד"ר מיכאל ורדי, לשעבר מנכ"ל המינהל    מחיר הקרקע זינק ב-135% בתוך שנתיים, תודות לקידום התוכנית לשינוי היעוד    אבל: הבנייה בפועלת תתחיל בעוד שנים
אלעזר לוין
חישוב לפי "הרווח הכולל" הביא להפסד של 19 מיליון שקל    עלייה בפעילות, ירידה ברווחים    החוסכים בביטוח חיים הפסידו 550 מיליון שקל ברבעון
יפעת גדות
וירוס המשמש לחיסון נגד אבעבועות רוח הצליח לתקוף רק את הגידולים הסרטניים, ולהשאיר את הרקמות הבריאות ללא פגע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il