X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בלעדי ב-News1 / הטייקון המסתורי על הכוונת

חשיפה: רשות המיסים בעקבות בני שטיינמץ

רשות המיסים פתחה בבדיקה מקיפה על אודות עסקיו המוחזקים בעיקר באמצעות נאמנויות הרשומות בחו"ל חוקרי רשות המיסים כבר אספו מסמכים ממשרדיו של שטיינמץ
▪  ▪  ▪
בני שטיינמץ [צילום: פלאש 90]
נסרדישי. בדיקה נגד שטיינמץ [פלאש 90]

רשות המיסים, בראשה עומד יהודה נסרדישי, פתחה בבדיקה מקיפה נגד איש העסקים בני שטיינמץ, הנחשב לאחד מאילי ההון הגדולים בישראל. כך נודע ל-News1. במסגרת הבדיקה נתפסו מסמכים רבים במשרדיו של שטיינמץ. כמה גורמים כבר תושאלו.
הבדיקה מתמקדת במיוחד בעסקיו של שטיינמץ, המוחזקים באמצעות נאמנויות שונות - חלקן הגדול בחו"ל. בבדיקה שנערכה התברר, כי שטיינמץ יצר מארג של חברות עסקיות ו/או נכנס לשותפויות המוחזקות באמצעות נאמנויות. וכך, כלפי רשויות המס - אין הוא הבעלים המנהל או השולט ולכן מתקשים ברשות המיסים לגבות ממנו מיסים כדין; ואילו כלפי שותפיו - הוא נוהג מנהג בעלים, קונה ומוכר חברות ומקבל את ההחלטות הגדולות.
ל-News1 נודע, כי ברשות המיסים מבוצעת בתקופה האחרונה בדיקה מעמיקה ביותר שנפתחה בעקבות מידע מודיעיני רב שנצבר המעלה חשד לביצוע פעולות מפוקפקות. במהלך הבדיקה, תפסו חוקרי הרשות כמות גדולה ביותר של מסמכים. מדובר בהסכמים שערך שטיינמץ במרוצת השנים בעיקר עם גורמים רבים בחו"ל. חוקרי מס הכנסה מתקשים לאסוף את המידע העצום, בשל זאת ששטיינמץ הקפיד במשך שנים רבות לשמור על מסתוריות והקיף עצמו ביודעי-סוד מעטים ביותר.
שטיינמץ ביצע בשנים האחרונות עסקות ענק ומכוחן הרוויח ממון רב. אחת מהן: חברת ואלה (VALE SA) הברזילאית רכשה את השליטה (51%) בחברת BSGR גינאה שבבעלותו, בעלת הזיכיון למכרות עפרת הברזל בסימנדו שבגינאה. שטיינמץ מכר את השליטה תמורת 2.5 מיליארד דולר. על-פי מתווה העסקה - 500 מיליון דולר קיבל מיידית, ואת היתרה בהתאם לאבני דרך שנקבעו אם וכאשר יפותח המכרה. למרות כל זאת, הרווח העצום לא שורשר לישראל, מכיוון שההשקעות בוצעו באמצעות שורה של נאמנויות.
שטיינמץ נחשב לאחד מאנשי העסקים הבולטים בישראל. עסקיו חובקי עולם. עד 1996 שהה באנטוורפן שבבלגיה במשך 18 שנים. עיקר עבודתו התמקדה בתחום היהלומים. מאז חזרתו לארץ הוא הרחיב את תחומי פעילותו.
שטיינמץ עומד בראש קבוצת שטיינמץ יהלומים. הוא החזיק משרדים באנטוורפן, בז'נבה, בתל אביב, בניו-יורק, בשיקגו, ביוהנסבורג, באנגולה ובמומבי. ב-1995 הקים, יחד עם ריפבליק בנק אוף ניו-יורק שבבעלות האחים ספרא, את קרן הנאמנות הרמיטאז' - המשקיעה במניות של חברות הרשומות ברוסיה.
שטיינמץ פעיל ברוסיה בשוק היהלומים. ב-1998 רכש 4% ממניות בנק דיסקונט, כמהלך מקדים ובמסגרת נסיונו להתמודד במכרז על רכישת השליטה בבנק דיסקונט. מהלך זה נכשל מאוחר יותר.
בתחום הטכנולוגיה העילית - אחד התחומים העיקריים בו הוא עוסק, השקיע שטיינמץ בעיקר בחברות הזנק ישראליות ואמריקניות. עיקר ההשקעות מופנות לתחום האינטרנט.
קבוצה בראשו של שטיינמץ רכשה את חברת האינטרנט TU-COWS הקנדית, המתמחה בהפצת תוכנה באמצעות האינטרנט. כמו-כן, לקבוצת שטיינמץ עניין רב בנדל"ן בארה"ב, בלונדון ובישראל.
שטיינמץ יידרש בקרוב ליתן הסברים בפני חוקרי רשות המיסים. בשלב הראשון הוא יידרש למסור מידע מלא ופרטני על אודות כל עסקיו ברחבי העולם. ברשות המיסים מעריכים, כי בסופו של דבר הוא יידרש לשלם מיסים בישראל בהיקף של מאות מיליוני דולרים.

תאריך:  03/09/2011   |   עודכן:  03/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יהודה נסרדישי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: רשות המיסים בעקבות בני שטיינמץ
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
שטיינמץ, לא שטיינמיץ!
אםרת שדר  |  3/09/11 14:53
2
ומי ביודעי הסוד של שטיינמץ?
א.ל. רמת-גן  |  3/09/11 16:40
3
אשכנזי לא יעשו כלום  ל"ת
ברקוב.  |  3/09/11 18:26
4
שוב טייקון נוכלולי?
efis  |  3/09/11 19:15
5
זה לא המעסיק של אולמרט ?
ישמעאל  |  3/09/11 22:32
 
- כן,אתה טועה
מיר  |  4/09/11 18:45
6
יואב יצחק! איפה הסקופ של אילה
פועה  |  4/09/11 12:02
7
חשיפה
אשר יעיש  |  4/09/11 15:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
ברנס נפטר כשהוא בן 67 בלבד    נודע במאבקו הממושך לאחר שהורשע ברצח החיילת רחל הלר
יואב יצחק
דבר התלונה נמסר במסגרת תשובת הוועד המנהל של רשות השידור שהוגשה לבית הדין לעבודה    על-פי התלונה, שקד ניסה לשבש מהלכי מכרז בכך שהתראיין לערוץ 2 כשהוא חבוש פאה וקולו עוות בנסותו לפגוע במתחריו ובעודו מתמודד בעצמו במכרז
יואב יצחק
ישראל קיבלה הכשר להמשך הטלת המצור על רצועת עזה במטרה לחסום הזרמת כלי נשק ותחמושת לרצועה    נתניהו שב והדגיש: אנו מביעים צער על מותם של 9 מהמתפרעים, אך לא נתנצל על שמימשנו זכותנו להגנה עצמית
מחלקה ראשונה
ארינה שסטופולוב-צנזור הושיטה עזרה ראשונה בשטח והצילה את חייו של סטודנט באוניברסיטת בן-גוריון וחייו של צעיר נוסף מבאר שבע
עופר וולפסון
החשש חזר לוול סטריט ולשווקים הפיננסיים בעולם לאחר שדוח התעסוקה האמריקני הראה אפס צמיחה בשוק העבודה, כשהציפיות היו לגידול של כ-100 אלף משרות    אובמה הודיע כי יציג בשבוע הבא תוכנית להמרצת הכלכלה האמריקנית וליצירת מקומות עבודה חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il