X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"אם אנחנו רוצים להשתחרר מאגדה הזו שצלחנו את המשבר בצורה בלתי רגילה ושאנחנו סמל לגאונות כלכלית צריך לזכור שיש בארץ 1.8 מיליון עניים"
▪  ▪  ▪
פרופ' ירון זליכה [צילום: המכללה האקדמית נתניה]

פרופ' ירון זליכה, ראש התוכנית לתואר שני הקריה האקדמית אונו ולשעבר החשב הכללי באוצר, אמר כי מדינת ישראל היא המדינה הכי ענייה במערב וכי קיימים "אינספור תירוצים לעוני".
"אם אנחנו רוצים להשתחרר מאגדה הזו שצלחנו את המשבר בצורה בלתי רגילה ושאנחנו סמל לגאונות כלכלית צריך לזכור שיש בארץ 1.8 מיליון עניים. ההכנסה לנפש בישראל ממוקמת בשלושת המקומות האחרונים מבין מדינות המערב. החלוקה של ההכנסה היא הכי לא שיווניות בעולם המערבי אחרי ארה"ב. עם הפרוסה הקטנה, אנחנו צריכים לקנות מוצרים ושירותים בכלכלה הכי לא תחרותית במערב. למעשה, מבחינת תחרותיות אנחנו בכלל לא במערב. אנו במקום ה- 78 בתחרותיות, כלומר יש מדינות באפריקה יותר תחרותיות מאיתנו במובן זה. אנחנו המדינה הכי ענייה במערב, וסובלים בעיקר מ"תרצת נפוצה". שורת התירוצים שלנו אורכה מאוד: ערבים, חרדים, ביטחון ועוד ועוד. אין מספיק זמן להפריך את כל התירוצים", אמר (יום א', 4.9.11)בכינוס ישראל 2021 של TheMarker.
זליכה ציין כי בכל משק יש בעלי אמצעי ייצור, שהם בעלי ההון, והם צריכים לקבל תמורה, אבל גם בעלי העבודה הם חלק אינהרנטי מהתהליך. לדבריו, חוסר התחרותיות מעביר מתמורות העבודה לתמורות ההון, בעלי ההון נהיים יותר עשירים ובעלי העבודה יותר עניים.
"אם נוסיף לעובדים 1,000 שקל, הם ילכו לצרוך באמצעות הכסף הזה מוצרים ושירותים בסיסיים, שמי שמייצר או מספק אותם זה אנשים כמוהם - מעמד ביניים. האנשים הללו, שהם באותו מעמד יקבלו את הכסף שאנחנו צורכים וגם הם צורכים - אצל אותם אנשים. כך למעשה 1,000 שקל מתגלגלים בד"כ ל-4,000 או 5,000 שקל של תוצר הנחלקים בצורה שוויונית. לעומת זאת, הבעלים של הקוטג' לוקחים את הכסף וקונים מלון בוגאס. ההעברה הזו מייצרת את פוטנציאל הבריחה שלנו החוצה. מפסידים פוטנציאל תוצר. זו הסיבה שאני מסתייג מהדו שיח שבין ועדת טרכטנברג לראשי המחאה. הבעיה היא לא מיסוי. הבעיה היא שהתוצר שלנו נמוך מדי. התקציב הוא תמונת ראי, התוצאה של הבעיה המרכזית שהיא חוסר התחרותיות. הדיון מה השמיכה מכסה הוא הרבה פחות חשוב מהשאלה למה השמיכה כל כך קצרה", אמר.
זליכה הוסיף כי הפתרונות טמונים בשישה נושאים שצריך לטפל בהם: בתחרותיות, בפיקוח על מחירי המוצרים שהמונופול שלהם לא נשבר עדיין, בשינוי מדיניות ההפרטה, בשינוי דרמטי בתמהיל המיסוי, בהפסקת ההתנהלות הרשלנית של רגולטורים ובהפסקת עשיית שטויות.
"כל חמש שש שנים בא מישהו, אם זה שר אוצר או נגיד בנק ישראל, ועושה טעויות מאקרו כלכליות קולוסאליות שעולות למדינה מיליונים ומיליארדים. אנחנו המדינה הכי ענייה במערב, ואנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמנו. אני לא יודע איך מיישמים את העצה שלי, שהיא פשוט להפסיק לעשות שטויות", אמר.

תאריך:  04/09/2011   |   עודכן:  04/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זליכה: ישראל היא העניה ביותר במערב
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
צריך לזכור גם ש50 מילארד הולכי
לביטחון, ושהצעירי  |  5/09/11 00:09
 
- צ"ל שערבים בנו לך את הבית
סתם עברתי בסביבה  |  5/09/11 06:42
2
פשע כלכלי של ממשלות ישראל
אליפז שמאס  |  5/09/11 02:30
3
מעלים מעמ,ומורידים מס חב
כותבי תרחישם12-12  |  5/09/11 08:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
במשך שעה ארוכה ניסו כמה בעלי מניות, שביקשו לגונן על ההנהלה משקיפות, לפוצץ כינוס חרום    הם שיסעו את דברי הנוכחים, התפרצו לבמה וקיללו    כדי למנוע את קיום הכינוס אף שוגרו מסרונים המודיעים על דחייתו למועד אחר
אלעזר לוין
נשיאת בית המשפט העליון חושפת את תנאי העבודה הקשים של השופטים בתל אביב    "הדיונים על הקמת הבניין החדש ארכו עשר שנים"
מערכת אתר ערוץ הספורט
הצהובים הרוויחו דירוג בסיבוב ה-3 של גביע EHF אחרי 42:43 בסיכום
דוד מרחב
עו"ד משה שחל טוען בתלונה למועצת העיתונות כי מאמר שכתב העיתונאי אמנון לורד ממקור ראשון יש משום הסתה נגד אמנון ליפקין-שחק, דני יתום ויעקב פרי    לורד: "הקורא הסביר לא היה מבין שהשלושה מואשמים בהסתה לרצח"
איציק וולף
ראש הממשלה לשעבר טען כי על ישראל לעשות יותר על-מנת לגרום לפצעי החודשים האחרונים ביחסי ישראל וטורקיה להגליד    "אני שמח שהתגובה הישראלית הייתה עצורה, ולא תגובה מתלהמת, אבל זה איננו ממצה את הבעיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il