X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רק כשליש מהמקרים זוכים לקבל טיפול, בין אם פסיכולוגי ובין אם תרופתי המחלות המנטליות מהוות עול כלכלי וחברתי עצום, שניתן לכמת אותו במאות מיליארדי אירו חברות התרופות הגדולות מוותרות על השקעות בחקר המוח ומעבירות את האחריות לממשלות ולארגוני צדקה בתקווה שאלו יממנו את המחקר בתחום
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
שכיחות דיכאון גבוהה במדינות בעלות הכנסה גבוהה
יפעת גדות
על בסיס ראיונות מעמיקים עם למעלה מ-89,000 איש, חוקרים גילו כי 15% מהאוכלוסיה במדינות בעלות הכנסה גבוהה היו בסבירות גבוהה לסבול מדיכאון לאורך חייהם כש-5.5% סבלו מדיכאון בשנה האחרונה
לרשימה המלאה

שינויי האקלים יחמירו מחלות מנטליות
יפעת גדות
חוקרים מזהירים כי השפעות שינויי האקלים יורגשו בעיקר אצל אלו שכבר סובלים ממחלות מנטליות קיימות
לרשימה המלאה

תושבי אירופה סובלים לא מעט ממחלות מנטליות וממחלות נוירולוגיות, וכמעט 165 מיליון איש - 38% מהאוכלוסיה - סובלים בכל שנה מהפרעות מוחיות כמו דיכאון, חרדה, אינסומניה או דמנציה. אלו ממצאי מחקר חדש ומקיף.
לאור העובדה שרק כשליש מהמקרים זוכים לקבל טיפול, בין אם פסיכולוגי ובין אם תרופתי, המחלות המנטליות מהוות עול כלכלי וחברתי עצום, שניתן לכמת אותו במאות מיליארדי אירו, זאת משום שהחולים אינם מסגלים לעבוד ומשום שמערכות יחסים אישיות רבות פשוט מתמוטטות. הפרעות מנטליות הפכו למעשה לאחרונה לאתגר הבריאותי הגדול ביותר של המאה ה-21 באירופה.
במקביל, חברות התרופות הגדולות מוותרות על השקעות בחקר המוח במטרה לגלות כיצד הוא פועל ומשפיע על ההתנהגות, ובכך מעבירות את האחריות לממשלות ולארגוני צדקה בתקווה שאלו יממנו את המחקר בתחום. לדברי החוקרים, מאוניברסיטת דרסדן שבגרמניה, שפרסמו את הדוח, יש למהר ולסגור את הפער העצום בטיפול בהפרעות מנטליות.
יש לציין כי אותם בודדים שכן מקבלים טיפול, עושים זאת בדרך כלל בעיכוב משמעותי של מספר שנים בממוצע, ורק לעתים נדירות עם המטפלים המתאימים.
המחקר ארך שלוש שנים וכלל 30 מדינות באירופה - 27 חברות האיחוד האירופי ובנוסף גם שווייץ, איסלנד ונורבגיה. סה"כ אוכלוסיה של 514 מיליון איש. השוואה ישירה לשכיחות המחלות המנטליות בחלקים אחרים בעולם לא ניתן היה לעשות משום שמחקרים שונים משתמשים בפרמטרים שונים.
צוות החוקרים בדק כ-100 מחלות שכוללות את כל ההפרעות המוחיות העיקריות - מחרדה ודיכאון ועד להתמכרות ולסכיזופרניה, כמו גם הפרעות נוירולוגיות רציניות כולל אפילפסיה, פרקינסון וטרשת נפוצה. התוצאות, שפורסמו ב-European College of Neuropsychopharmacology, הראו השפעה חמורה ביותר של הפרעות בריאות מנטליות ומחלות מוחיות.
מחלות מנטליות הן גורם משמעותי למוות ולנכות והן מהוות עול כלכלי עצום בכל העולם. על-פי תחזיות של ארגון הבריאות העולמי, עד 2020 דיכאון יהווה את העול הכלכלי השני בגודלו הנובע ממחלות לאורך כל קבוצות הגילאים. באירופה, העתיד העגום הזה כבר שייך להווה, כשהמחלות המוחיות מהוות כבר עתה גורם עיקרי לעול כלכלי ממחלות בכל מדינות האיחוד האירופי.
ארבעת המצבים העיקריים הגורמים לנכות - במונחים של נכות לאורך שנות חיים (DALYs) - כלי סטנדרטי להשוואה בין השפעות של מחלות שונות - הם דיכאון, דמנציה כמו אלצהיימר ודמנציה וסקולרית, אלכוהוליזם ושבץ.
המחקר האירופי המקיף האחרון שנעשה בנושא הפרעות מוחיות, שפורסם בשנת 2005 וכיסה אוכלוסיה דומה של כ-301 מיליון איש, גילה כי 27% מאוכלוסיית הבוגרים במדינות האיחוד האירופי סבלו ממחלות מנטליות.
למרות שלא ניתן להשוות את המחקר משנת 2005 למחקר הנוכחי בשל השוני בין היקף המחקר וגודל האוכלוסיה, הממצאים הצביעו על עול כלכלי ממחלות אלו של 386 מיליארד אירו בשנה. צוות החוקרים של המחקר הנוכחי עדיין לא סיים לחשב את ההשפעה הכלכלית, אך משוכנע כי ללא ספק מדובר בהשפעה גדולה בהרבה.
לדברי החוקרים, קיימת חשיבות עליונה שקובעי המדיניות יכירו בעול העצום ויציעו דרכים לזהות את החולים הפוטנציאלים בשלב מוקדם - אולי דרך סריקה - ויעמידו את הטיפול המהיר בהם בראש סדר העדיפויות.

תאריך:  05/09/2011   |   עודכן:  05/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
40% מאוכלוסיית אירופה סובלים ממחלות מנטליות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לעומת 94% בארץ ובשאר המזה"ת ל"ת
מח גדול = יתירות  |  5/09/11 16:37
2
אתה בטח נמנה עם ה-6% השפויים ל"ת
ישראל שרינקוביץ  |  5/09/11 20:43
3
40% שמאלנים - היש קשר
כנניהו המיסר  |  6/09/11 12:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שש שנות מאסר לבחור שנהג במהירות מופרזת, ביצע עקיפות מסוכנות ובסופו של דבר התנגש בגדר בטיחות והרג שניים מחבריו הטובים    הסיבה להקלה: העונש המקורי גבוה מן המקובל
אלעזר לוין
המנכ"ל הותיק של חברת התשתיות פורש, ועובר לשוויץ
אלעזר לוין
משקיע פרטי ישלם 48.5 מיליון שקל    בין הדיירים: הפניקס וערוץ 10
איציק וולף
יו"ר האופוזיציה מאשימה את ממשלת נתניהו בכך שדחפה את הטורקים להקצנת עמדותיהם    "ברור בהקשר של טורקיה שככל שמושיבים מישהו על כיסא נמוך יותר כך הוא יעלה על ענף גבוה יותר"
איתמר לוין
השופט מותח ביקורת קשה על פעיל קדימה הבכיר, יואל מוגמי, אשר לדבריו גילה בעדותו "גמישות" רעיונית    אימץ במלואה את עדותו של יוחאי יעיש, אמרגנו של קובי פרץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il