X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקידוח הופסק מסיבות טכניות במרחק של 2,700 מטר מעל שכבת המטרה דלק קידוחים יורדת ב-2.5%; אבנר נופלת ב-3.5% ורציו משילה 4.5%
▪  ▪  ▪
[צילום: משרד התשתיות]

חברות האנרגיה השותפות במאגר הקידוח לווייתן 3 הודיעו הבוקר על תקלה טכנית באסדת הקידוח שבעקבותה הופסק הקידוח. התקלה אירעה בעומק של 2,600 מטר (כ-2,700 מטר מעל שכבת המטרה) וככל הנראה מדובר בתקלות טכניות מתמשכות במתקן ה-ow Out Preventer) BOPוb) בציוד הנלווה, המהווים חלק מאסדת הקידוח.
נובל אנרג'י וקבלן הקידוח פועלים לתיקון התקלות ולחידוש פעילות הקדיחה בהקדם. בשלב זה לא ניתן להעריך את השפעת התקלות על התקציב ועל לוח הזמנים המקוריים של הקידוח. בתגובה השותפות בקידוח דלק קידוחים (22.6%) יורדת ב-2.5%; אבנר (22.6%) נופלת ב-3.5% ורציו (15%) משילה 4.5%.
בסוף מאי הופסקו עבודות הקידוח בלווייתן בהוראת משרד התשתיות. שבועיים לפני כן, דיווחו השותפות בקידוח, כי פעולות הקידוח הופסקו בשל תקלה, שנגרמה לטענתן כתוצאה מביצוע לקוי של פעולות הקידוח. משרד התשתיות דרש, וקיבל, דוח מפורט על התקלה אשר כלל צעדי מנע בהם תנקוט החברה על-מנת להבטיח שתקלה מסוג זה לא תישנה בעתיד.
במבנה "לוויתן" הנמצא בים העמוק מול חופי חדרה, בוצעו עד כה שני קידוחי אקספלורציה (היתכנות) - לווייתן 1 ולווייתן 2, כאשר בקידוח הראשון בוצעה בדיקה של השכבה הראשונה, שכבת הגז, והוכרז על תגלית גז טבעי בהיקף של 16 TCF (טריליון רגל מעוקב) בדצמבר האחרון. בשתי השכבות העמוקות יותר קיימות הסתברויות נמוכות, של 17% ו-8% להמצאות נפט, שקידוח לווייתן 1 היה אמור להמשיך אליהן. אך באמצע אפריל הפסיקו השותפות בלוויתן את קידוח "לווייתן1" בשל תקלה בצינור, והעבירו את האסדה שביצעה אותו לפיתוח מאגר "תמר", כאשר קידוח "לווייתן 2", שמטרתו לבחון האם קיימים יותר מ-16 TCF גז טבעי במבנה לוויתן, נמשך במקביל.
באמצע מאי הודיעו כי השותפות כי בעומק של 4,570 מטר זוהתה פריצה של מים מפיר הקידוח "לוויתן 2", ככל הנראה, בעקבות היתקלות בכיס מים. לאור החשש מן הפגיעה שנגרמה למערכת הקידוח - הוחלט כי אינו כשיר להמשך קדיחה במיקום זה, ופעילות הקידוח הופסקה. לשותפות נגרם נזק של כ-42 מיליון דולר - אותו הן מקוות לכסות באמצעות פוליסת ביטוח. השותפות דיווחו כי בכוונתן להעביר את אסדת הקידוח מאתר לוויתן 2 - למיקום סמוך חלופי, קידוח "לוויתן 3" ולהתחיל בו בתוך 3-1 חודשים קידוח נוסף בעלות של כ-70 מיליון דולר. בשלב זה לא ניתן להעריך את השפעת התקלות על התקציב ועל לוח הזמנים המקוריים של הקידוח ואת המהותיות שלה (ככל שתהא כזאת).
לאחר קבלת מידע נוסף אודות הפעילות האופרטיבית בקידוח והערכה מעודכנת מנובל אודות התקציב ולוח הזמנים המעודכנים, ימסרו השותפות דוח מיידי נוסף, אם וככל שיידרש. יצוין כי לתקלות הטכניות הנ"ל אין כל השפעה על התוצאות הגיאולוגיות של הקידוח ועל משאבי הגז המותנים בתגלית "לווייתן".

תאריך:  05/09/2011   |   עודכן:  05/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הופסק הקידוח בלווייתן 3
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ה-BOP: זה בדיוק שגרם את אסון ל"ת
מפרץ מקסיקו  |  5/09/11 13:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
רק כשליש מהמקרים זוכים לקבל טיפול, בין אם פסיכולוגי ובין אם תרופתי    המחלות המנטליות מהוות עול כלכלי וחברתי עצום, שניתן לכמת אותו במאות מיליארדי אירו    חברות התרופות הגדולות מוותרות על השקעות בחקר המוח ומעבירות את האחריות לממשלות ולארגוני צדקה בתקווה שאלו יממנו את המחקר בתחום
איתמר לוין
שש שנות מאסר לבחור שנהג במהירות מופרזת, ביצע עקיפות מסוכנות ובסופו של דבר התנגש בגדר בטיחות והרג שניים מחבריו הטובים    הסיבה להקלה: העונש המקורי גבוה מן המקובל
אלעזר לוין
המנכ"ל הותיק של חברת התשתיות פורש, ועובר לשוויץ
אלעזר לוין
משקיע פרטי ישלם 48.5 מיליון שקל    בין הדיירים: הפניקס וערוץ 10
איציק וולף
יו"ר האופוזיציה מאשימה את ממשלת נתניהו בכך שדחפה את הטורקים להקצנת עמדותיהם    "ברור בהקשר של טורקיה שככל שמושיבים מישהו על כיסא נמוך יותר כך הוא יעלה על ענף גבוה יותר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il