X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממונה על שוק ההון משנה את אופן הנהגת תוכניות ביטוח ותקנוני פנסיה וגמל, כחלק מפרויקט רחב היקף, שמטרתו ארגון מחדש של מבנה הרגולציה הנמצאת תחת אחריות האגף השינוי יחייב המוסדיים לטפל במוצרים חדשים ביתר זהירות, ובה בעת יגביר אחריותם לאיכות המוצרים שהם משווקים
▪  ▪  ▪
הממונה על שוק ההון, עודד שריג [צילום: אבי אוחיון/לע"מ]

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג, פרסם (יום ג', 9.6.11) שתי טיוטות המאחדות הוראות רגולציה בשני תחומים - השקעות וביטוח כללי, וכן מספר טיוטות של הנחיות המסדירות התנהלות של גופים מוסדיים מול אגף שוק ההון בעניין הנהגת תוכניות ביטוח ותקנוני פנסיה וגמל. הטיוטות הן חלק מפרויקט רחב היקף, שמטרתו ארגון מחדש של מבנה הרגולציה הנמצאת תחת אחריות האגף, והתאמתה לסטנדרטים הנדרשים היום בשווקים פיננסיים בעולם. הממונה הזמין את הציבור וגופים מוסדיים להעביר את הערותיהם על הטיוטות.
בעשורים האחרונים גדלו ההיקף והמורכבות של הרגולציה אשר חלה על הגורמים המפוקחים על-ידי אגף שוק ההון, ביטוח וחסכון. על-מנת למנוע פיזור של הוראות הרגולציה ובכדי ליצור סדר ואחידות בהן, החל אגף שוק ההון בתהליך של בחינה וארגון מחדש של הרגולציה. מטרת הארגון מחדש היא יצירת ספר רגולציה סדור ומקיף - קודקס, שיסייע בהתמצאות בהנחיות השונות ויקל על עבודת הגופים המפוקחים. הקודקס ישמש כאמצעי יעיל בידי האגף לאכיפת הוראותיו, לפיקוח על הגופים ולהגנה על מבוטחים וחוסכים. קודקס הרגולציה צפוי להיכנס לתוקף בתחילת שנת 2013 ולהטמיע אל תוכו את כל ההוראות הקיימות.
במקביל לפרויקט מבנה הרגולציה, פועל אגף שוק ההון גם לעידכון תכנים. מדובר בשינוי מגוון הוראות כחלק מיישום עקרונות דירקטיבת Solvency II בישראל. במסגרת זו, יפורסם בקרוב גם תזכיר חוק, שיכלול שורה של תיקונים לחוק הפיקוח על הביטוח, תוך התאמתם לסטנדרטים בינלאומיים הנדרשים משווקים פיננסיים מודרניים.
אחד התחומים המרכזיים שבהם מתוכננת מודרניזציה, הוא מדיניות האגף לעניין הנהגת מוצרים כגון תוכניות ביטוח ותקנוני פנסיה וגמל. בהתאם לשינוי שיחול בתחום זה וכפי הנהוג במדינות המפותחות בעולם, יידרשו הגופים להודיע לממונה על כל מוצר לפני תחילת שיווקו, אך לא יידרשו להמתין לאישור הממונה כתנאי לתחילת שיווק כמקובל היום. במקביל, מפרסם האגף מסמך עקרונות וקווים מנחים להנהגת תוכניות ביטוח. על-פי המסמך, חברות הביטוח יידרשו להנהיג תוכניות ביטוח לאור עקרונות שהתווה הממונה, ובכללם הוגנות, גילוי ובהירות.
שינוי זה יחייב את הגופים המוסדיים לטפל במוצרים חדשים ביתר זהירות, ובה בעת להגביר את אחריותם לאיכות המוצרים שאותם הם מפתחים ומשווקים. יודגש כי גם לאחר שינוי זה, הממונה ימשיך לדרוש מהגופים המוסדיים לבצע שינויים במוצרים עליהם יקבל הודעה, במקרים בהם יידרש הדבר. לאור מהלך זה, בכוונת האגף לשנות את אופן פעילותו כך שיושם דגש על בדיקות יזומות של מוצרים אשר משווקים לציבור הרחב, במטרה לשפר את תנאי המוצרים בשוק. בנוסף, בכוונת הממונה להדק את הפיקוח על תהליכי השקת המוצרים בגופים המוסדיים. שינוי אופן הנהגת תוכניות ביטוח ותקנוני פנסיה וגמל צפוי להיכנס לתוקף במהלך שנת 2012.
השינוי בהליך הנהגת מוצרים עולה בקנה אחד עם ההתנהלות הנדרשת ממדינת ישראל עם הצטרפותה לארגון ה-OECD ולאור עקרונות דירקטיבת Solvency II, אשר אומצה על-ידי האגף.
סגן שר האוצר, יצחק כהן, מסר בתגובה כי "לאחר עשור של התפתחות מואצת ברגולציה בישראל, הגיע העת לאגד את מכלול ההוראות למסגרת של קודקס בהיר ונגיש, ולייעל את מדיניות הנהגת מוצרים כך שתהיה במתכונת הקיימת במדינות מפותחות אחרות בעולם".
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג, ציין כי "מדובר בצעד חשוב במודרניזציה של הרגולציה בענף בישראל והתאמתה לסטנדרטים הגבוהים ביותר המקובלים בעולם, כדי לייעל את השוק, לחזק את הפיקוח עליו ולשפר את ההגנה על ציבור המבוטחים והחוסכים".

תאריך:  06/09/2011   |   עודכן:  06/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קודקס חדש יאחד כל הוראות הרגולציה בשוק ההון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
כך קובע דירוג של חברת מידות
עידן יוסף
כל המשחקים ייכללו ברשימת האירועים המוכרזים, וכך גם לאחר מונדיאל 2014, תינתן עדיפות לשידור המשחקים בערוצי הבסיס    תוקדם הפצת תקצירי משחקי ליגת העל לצפייה חופשית באינטרנט למחרת שידור תוכנית סיכום המחזור בערוץ בתשלום במוצ"ש    ועוד: שידורים חוזרים של תוכנית "שער השבת", בערוץ הבסיס החל משעות הבוקר
ראובן לייב
במנשר שפירסם רבה הראשי של מזכרת בתיה, הרב אפרים זלמנוביץ, הוא מביא סימוכין לכך מן הכתובים וקובע כי גם אם בכל זאת תקום מדינה כזו בהחלטת האו"ם - סופה ליפול. עם זאת הוא מביע את דעתו כי אם אומנם תוכר המדינה החדשה, יהיה על ישראל לציית להחלטה
איתמר לוין
מי שהייתה ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר לא תמסור לשופטים את גירסתה - בהמשך לשמירתה על שתיקה במשטרה    תוקפת בחריפות את הפרקליטות: "החליטה מראש להפיל ראש ממשלה מכהן"
איציק וולף
מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות בישראל פנה למנכ"ל חברת טורקיש איירליינס וביקש ממנו לוותר על דמי ביטול הטיסות של ישראלים בחברתו    "האופן שבו תטפל בסוגיה זו תשפיע באופן ניכר על רצונם של נוסעים ישראלים לטוס בחברת טורקיש איירליינס בעתיד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il