X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
איש העסקים והפילנתרופ נפטר בגיל 82 בשמו מעניקה אונ' ת"א פרס יוקרתי של כ-3 מיליון דולר מדי שנה, המוענק לאישים בולטים שתרמו תרומה יוצאת דופן לחברה
▪  ▪  ▪
פרסי דן דוד

דן דוד, חבר בחבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב, ומידידיה הגדולים ביותר, נפטר אמש (ב', 5.9.11) ממחלה קשה.
דוד, איש עסקים שנולד ברומניה בשנת 1929, עלה ארצה בשנת 1961 כשברצונו לפתח טכנולוגיות חדשניות בתחום הצילום התעשייתי. בשנת 1965 קיבל מבן דודו הלוואה לזמן בלתי מוגבל בסכום של 200,000 דולר, שאפשרה לו להגשים את חלומו: הוא פיתח את תא הצילום האוטומטי, פיתוח שהפך אותו לאיש עסקים מצליח. חוויה מוקדמת זו היא שהובילה את דוד לייסד לפני עשור באוניברסיטת תל אביב את "פרס דן דוד", המוקיר אישים שתרמו תרומה יוצאת דופן לחברה האנושית, והמסייע לסטודנטים ויזמים צעירים להפוך לחוקרי ומנהיגי העתיד.
את הפרס, בסכום כולל של 3 מיליון דולר המוענקים מדי שנה, העניק דוד בעשור האחרון למגוון אישים בולטים, ביניהם המנצח זובין מהטה, ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, אל גור, הסופר עמוס עוז, הצ'לן יו-יו מא, הסופרת מרגרט אטווד, במאי הקולנוע, האחים איתן וג'ואל כהן ועוד.
דוד תמך רבות באוניברסיטת תל אביב. את ראשית פועלו למען האוניברסיטה החל כידיד אוניברסיטת תל אביב באיטליה. בסיוע התרומה שהרים בתחילת שנות ה-90', הוקם בקמפוס האוניברסיטה בניין דן דוד לכיתות לימוד. כמו-כן, הקים דוד ז"ל קרנות למלגות לתלמידי הפקולטה לניהול.
בשנת 1996 קיבל דן דוד ז"ל תואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת תל אביב, לאות הוקרה על קריירה בולטת החובקת עסקים בינלאומיים, על מסירותו ללא לאות למען פיתוח ההשכלה הגבוהה בארץ, ועל מחויבותו האיתנה לישראל.
דוד שימש גם כנשיא החברות Dedem Automatical SRL ו- Photo Me International PLC, חברה הרשומה בבורסה של לונדון ומחזיקה ב-90% מכלל השוק העולמי של תאי צילום אוטומטיים. כמו-כן, היה בעל השליטה בקבוצת לידר החזקות והשקעות. דוד ז"ל היה מעורב במספר רב של פרויקטים פילנתרופיים, במגוון עצום של תחומים - מארכיאולוגיה ועד רפואה וקולנוע.
הוא חילק את זמנו בין אנגליה, איטליה, ספרד וישראל והשאיר אחריו אישה, גבריאלה פליישמן דוד, ובן, אריאל דוד, עיתונאי המתגורר בישראל.
פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, הביע צער על פטירתו של דן דוד ואמר, כי האובדן כבד מאוד. "הלך לעולמו איש אשכולות וידיד אמת של אוניברסיטת תל אביב, שההשכלה הגבוהה הייתה קרובה ללבו", ציין פרופ' קלפטר.

תאריך:  06/09/2011   |   עודכן:  06/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפטר איש העסקים והפילנתרופ דן דוד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יהיי זכרו ברוך. תנחומי למשפחה. ל"ת
דוד איש יקר  |  6/09/11 21:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הממונה על שוק ההון משנה את אופן הנהגת תוכניות ביטוח ותקנוני פנסיה וגמל, כחלק מפרויקט רחב היקף, שמטרתו ארגון מחדש של מבנה הרגולציה הנמצאת תחת אחריות האגף    השינוי יחייב המוסדיים לטפל במוצרים חדשים ביתר זהירות, ובה בעת יגביר אחריותם לאיכות המוצרים שהם משווקים
עידן יוסף
כך קובע דירוג של חברת מידות
עידן יוסף
כל המשחקים ייכללו ברשימת האירועים המוכרזים, וכך גם לאחר מונדיאל 2014, תינתן עדיפות לשידור המשחקים בערוצי הבסיס    תוקדם הפצת תקצירי משחקי ליגת העל לצפייה חופשית באינטרנט למחרת שידור תוכנית סיכום המחזור בערוץ בתשלום במוצ"ש    ועוד: שידורים חוזרים של תוכנית "שער השבת", בערוץ הבסיס החל משעות הבוקר
ראובן לייב
במנשר שפירסם רבה הראשי של מזכרת בתיה, הרב אפרים זלמנוביץ, הוא מביא סימוכין לכך מן הכתובים וקובע כי גם אם בכל זאת תקום מדינה כזו בהחלטת האו"ם - סופה ליפול. עם זאת הוא מביע את דעתו כי אם אומנם תוכר המדינה החדשה, יהיה על ישראל לציית להחלטה
איתמר לוין
מי שהייתה ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר לא תמסור לשופטים את גירסתה - בהמשך לשמירתה על שתיקה במשטרה    תוקפת בחריפות את הפרקליטות: "החליטה מראש להפיל ראש ממשלה מכהן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il