אליהו ומגדל הן חברות הביטוח הטובות ביותר. כך קובע סקר טלפוני שנערך לפני כחודש בין 700 סוכני ביטוח, חברי לשכת סוכני ביטוח. אליהו נבחרה זו השנה השישית ברציפות לחברת הביטוח המובילה - 92% מהסוכנים שבעי רצון ממנה, בממוצע של 10 פרמטרים. שומרה במקום השני - 79%, הכשרת הישוב במקום השלישי - 76%. שלוש החברות מסווגות כבינוניות.
מגדל הגיעה למקום הראשון בין החברות הגדולות - 73%. הפניקס הגיעה למקום האחרון, כשרק 55% מהסוכנים מרוצים משירותיה. מגדל נבחרה לחברת הביטוח המובילה בין חמש הגדולות (מגדל, כלל, הראל, הפניקס ומנורה).
ממצאי הסקר הוצגו (יום ג', 6.9.11) על-ידי יו"ר ועדת הביטוח האלמנטרי בלשכה, יעקב צרפתי, במסגרת כינוס סוכני הביטוח האלמנטרי, הנערך באילת. ממצאים נוספים, המתייחסים כולם לביטוח אלמנטרי:
- הסוכנים מרוצים מאוד מאליהו: 91% מהם מרוצים ממהירות קבלת ההחלטות, 89% סבורים שהחלטות החברה הוגנות, 92% סבורים שהיחס לסוכן טוב;
- מגדל שיפרה מאוד את יחסה לסוכנים וללקוחות, לאור רצונה לחזור ולהגדיל את פעילותה בביטוח אלמנטרי;
- תוצאות טובות השיגו גם כמה חברות קטנות - שומרה, הכשרת הישוב וביטוח חקלאי. לעומת זאת, נרשמה ירידה בשביעות הרצון מאיילון - היא ירדה מ-74% אשתקד ל-58% השנה. הפניקס כאמור במקום האחרון;
- החברות הבינוניות נותנות בדרך כלל שירות טוב יותר מהגדולות, כמפורט למעלה. יצוין, כי אליהו הייתה בראשית דרכה סוכנות ביטוח, וזה מסביר אולי את יחסה הטוב לסוכנים;
- הראל היא חברת הביטוח המבוקשת ביותר, ו-28% מהסוכנים עובדים איתה כחברה עיקרית או משנית. במקומות הבאים: הפניקס 26%, כלל ביטוח 25%, מנורה 24%, מגדל 18%, אליהו והכשרה - 10% כל אחת, איילון ושומרה - 8% כל אחת;
- כל החברות נכשלו בהכשרת סוכנים. שביעות הרצון מפעילותן בתחום זה נעה בין 44% ל-51% לחברה;
- מחוז ירושלים נחשב לטוב ביותר בחברות הראל, מנורה והכשרה. מחוז הצפון מוביל במגדל, מחוז ת"א באליהו ומחוז נתניה בשומרה (בחברות אחרות אין חלוקה מלאה לפי בסיס גיאוגרפי).