X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישנן דרכים רבות להקלה על הסבל מאסתמה של העור, רובן בטיפול עצמי ובבית מה לעשות כדי להפחית את הגירוי והגירוד הנורא?
▪  ▪  ▪
להקפיד על ביגוד נכון [צילום: פלאש 90]
הנקה ממושכת מעלה הסיכון לאסתמה של העור?
יפעת גדות
בניגוד למחקרים קודמים - לאחר שנשללו גורמי סיכון אפשריים לאטופיק דרמטיטיס, חוקרים גילו כי לא רק שהנקה ממושכת לא הגנה מפני המצב העורי כפי שציפו, אלא העלתה את הסיכון שהילד יפתח אטופיק דרמטיטיס בגיל 18 חודשים
לרשימה המלאה

אסתמה של העור, או המונח הרפואי שלה אטופיק דרמטיטיס - היא מחלת עור שכיחה בקרב ילדים. מאפייני המחלה הם יובש קיצוני של העור, פריחה, לעתים מפושטת ביותר, וגרד חריף וטורדני. המחלה מחמירה פעמים רבות מגירויים שונים כגון: הזעה, מגע עם חומרים שמייבשים את העור וגם מצבי מתח וחרדה.
כדי להפחית את הגירוי והגירוד ולהרגיע את העור הדלקתי, כדאי לנסות אמצעי טיפול-עצמי אלו:
  • נסו לזהות ולהימנע מגירויים המחריפים את הדלקתיות. שינויים מהירים בטמפרטורות, הזעה ולחץ עלולים להחריף את המצב. הימנעו גם ממגע ישיר עם מוצרים מצמר, כמו שטיחים ומרבדים, מצעי מיטה ובגדים, כמו גם מסבונים גסים ומתכשירי ניקוי.
  • מירחו קרם נגד גירוד או תחליב קלמין (תרחיץ המקל על עקיצות וגירויים שונים בעור. תערובת של 99.5 אחוז תחמוצת אבץ בתוספת 0.5% בקירוב של תחמוצת הברזל) על האזור הנגוע. קרם הידרוקורטיזוני ללא מרשם, המכיל לפחות 1% הידרוקורטיזון, יכול להקל באופן זמני על הגירוד. אנטי-היסטמיניים אורליים ללא מרשם, כמו דיפנהידרמין (בנדריל ואחרים), יכולים לעזור במקרים של גירוד חמור. הימנעו מגירוד ככל האפשר. כסו את האזורים המגרדים אם אינכם יכולים שלא לגרד, גזרו את הציפורניים וליבשו כפפות בלילה.
  • הניחו תחבושת קרירה ורטובה על האזור הנגוע כדי להגן על העור ולמנוע גירוד. אמבטיה חמימה, ובתוכה מעט אבקת סודה לשתייה, שיבולת שועל לא מבושלת או קמח שיבולת שועל קולואידי (שיבולת שועל טחונה דק המיועדת לשימוש באמבטיה). או, הוסיפו 1/2 כוס (118 מיליליטר) של חומר מלבין לאמבטיה סטנדרטית מלאה (151 ליטרים). החומר המדולל יחסל את החיידקים הצומחים על העור.
  • ביחרו בסבונים עדינים, ללא צבע או בושם. הקפידו לשטוף את הסבון לגמרי מהגוף. מירחו קרם לחות על הגוף. השתמשו בשמן או בקרם והחדירו את הלחות לגוף כשהעור עדיין לח מהאמבטיה או מהמקלחת. שימו לב במיוחד לרגליים, לזרועות, לגב ולצידי הגוף. אם העור כבר יבש, השתמשו בקרם מרכך. השתמשו גם במכשיר מלחלח משום שאוויר יבש וחם בבית עלול לייבש את העור הרגיש ולהחריף את הגירוד והקילוף. הקפידו לנקות את המכשיר מהחיידקים שעלולים להצטבר בו.
  • ליבשו בגדים קלילים עם מרקם עדין העשויים מכותנה. הימנעו מלבוש גס, הדוק, מגרד או העשוי מצמר. כך תוכלו להימנע מגירוי. כמו-כן, ליבשו ביגוד מתאים במזג אוויר חם או במהלך התעמלות כדי למנוע הזעה מוגזמת.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  07/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מספר האנשים המבקרים בארמון בקינגהאם צפוי לשבור שיא מאז ששמלת החתונה של קייט היא חלק מהתצוגה בארמון
איציק וולף, עופר וולפסון
שר ההגנה החדש, ליאון פנטה, העריך בראיון לטלוויזיה הציבורית בארצות הברית כי אביב העמים הערבי צפוי להתפשט גם לרחובות טהרן    "אני חושב שזה עניין של זמן ששינוי, רפורמה והפיכה שכזו תתרחש גם באירן"
אלעזר לוין
3,600 דירות בכניסה הדרומית, 2,000 בקריית אליעזר    תיתכן מכירת חלק מהמגרשים בשיטת מחיר למשתכן
איתמר לוין
חויבה בתשלום לתאגיד השווייצרי AGICOA בשל שידור שורה ארוכה של ערוצים בידי חברות הכבלים בשנים 2000-1993, ללא קבלת אישור וללא תשלום למפיקים ולערוצים
מירב ארד
ביום השנה העשירי לציון פיגועי ה-11 בספטמבר ייפתח אתר ההנצחה ב"גראונד זירו"    ראש עיריית ניו-יורק קורא להפסיק להשתמש בכינוי זה ולכנות את המקום בשם "מרכז הסחר העולמי ואתר הזיכרון לאירועי ה-11 בספטמבר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il