X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר שכלל 14,000 נשים הראה כי אלו ששתו במתינות היו בסבירות גבוהה הרבה יותר להגיע לגיל 70 כשהן בבריאות טובה לעומת נשים שהגזימו בשתייה או נשים שלא שתו כלל
▪  ▪  ▪
לא להגזים [צילום: AP]

נשים הנהנות ממשקה אלכוהולי בערב נוטות להיות בריאות יותר כשהן מזדקנות. אלו המסקנות העולות ממחקר חדש. המשקה "של לפני השינה", יכול להיות כוס בירה (פיינט), כוס יין או אפילו כוסית משקה חריף אחר. ממצאי המחקר פורסמו ב-PLoS Medicine journal.
המחקר, שכלל 14,000 נשים, הראה כי אלו ששתו במתינות היו בסבירות גבוהה הרבה יותר להגיע לגיל 70 כשהן בבריאות טובה לעומת נשים שהגזימו בשתייה או נשים שלא שתו כלל.
החוקרים הדגישו כי "פריסת" הצריכה לאורך השבוע טובה יותר מאשר שתייה מרובה בסוף השבוע, משום שנשים ששתו מעט אך לעתים קרובות, נהנו מבריאות טובה יותר מזו של אלו ששתו רק באירועים מסוימים.
בהשוואה לנשים שלא שתו, אלו שהיו באמצעי שנות ה-50 לחייהן ושתו 15-3 גרם אלכוהול (2-1 משקאות) ביום היו בסבירות גבוהה יותר ליהנות ממה שכינו החוקרים "הזדקנות מוצלחת", כלומר בריאות כללית טובה ללא מצבים כמו סרטן, סוכרת ומחלות לב בשנות ה-70 ואחרי.
נשים ששתו במהלך 7-5 ימים בשבוע כמעט הכפילו את הסיכויים שלהן לבריאות כללית טובה בגיל מבוגר, בהשוואה לאלו שלגמרי התנזרו משתייה.
החוקרים, מבית הספר לרפואה הרווארד, אינם בטוחים אם האלכוהול עצמו הוא שאחראי ליתרון או אם השתייה מצביעה על אורח-חיים מסוים שתורם לבריאות הטובה.
מחקרים אחרים הראו כי צריכת אלכוהול מתונה - לא יותר מהכמות המומלצת של 3-2 יחידות ביום לנשים - קשורה לסיכון נמוך יותר למחלות לב ולמצבים בריאותיים אחרים.
מחקרים הראו כי לאלכוהול יכולה להיות השפעה חיובית על הגוף, והוא יכול לתרום להורדת רמות האינסולין, הדלקתיות, הכולסטרול וכן למנוע תהליכים מזיקים אחרים. ויחד עם זאת, חשוב לציין כי שתיית אלכוהול נמצאה קשורה למצבים אחרים, כמו סרטן השד.
מומחים מסכימים כי כמויות מתונות של אלכוהול יכולות לספק הגנה מפני מחלות לב, במיוחד לנשים שעברו את גיל המעבר. אך חשוב מאוד שלא להפריז בשתייה, משום שצריכה גבוהה של אלכוהול אינה מספקת כל הגנה מפני מחלות לב, שבץ ולחץ דם גבוה. בנוסף, אנשים שאינם מורגלים בשתיית אלכהול לא צריכים להתחיל לשתות רק בעקבות הממצאים.
ישנן דרכים טובות יותר לשמור על הבריאות מאשר לשתות אלכוהול, כמו תזונה בריאה, פעילות גופנית והימנעות מעישון.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  07/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשים - הרימו כוסית לפני השינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה רק נשים?
סתם_1  |  8/09/11 14:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הסיבה: יום הדרכה מרוכז שתוכנן לכל עובדי אגף הרישוי במשרד    פעילות כרגיל במכוני הרישוי, בקורסים, בתחנות הצילום ובמבחני התיאוריה
איציק וולף
איציק וולף
ראש הממשלה הנחה את זרועות האכיפה לאתר במהירות את מרססי כתובות הנאצה בבסיס חטיבת בנימין    שר הביטחון, אהוד ברק, אמר כי פעולות תג מחיר נועדו לשבש את שגרת החיים ביהודה ושומרון ולגרום להסלמה בתקופה רגישה זו
איציק וולף
סקר חדש מגלה כי מפלגה שתקום מכוח המחאה החברתית צפויה לגרוע משמעותית מכוחן של המפלגות הגדולות בישראל    העיתונאי יאיר לפיד, מצטייר כמי שמסוגל למשוך קולות רבים למפלגה החדשה
עופר וולפסון
משבר החוב הריבוני ההולך ומתחזק בישבת אירופה, מעלה החששות מקריסת בנק גדול, באירוע דומה לזה שאירע בארה"ב לפני שלוש שנים, אז קרס בית ההשקעות ליהמן ברדרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il