X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שמונה עובדים לשעבר בקבוצת החברות של בועז יונה, ובהם מי שהיו בכירי הקבוצה, מואשמים בסיוע פעיל ורחב היקף ליונה העבירות המיוחסות לנאשמים: גניבה, מירמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון
▪  ▪  ▪
[צילום: מחלקה ראשונה]

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ופרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) הגישו (יום ד', 7.9.11) לבית משפט המחוזי בירושלים כתב אישום כנגד שמונה נאשמים בפרשת קריסת חברת הבנייה חפציבה. כתב האישום מייחס לנאשמים, בין היתר, עבירות של גניבה, מירמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על חוק ניירות ערך.
עם קריסת חפציבה, שהייתה בשליטת בועז יונה, באוגוסט 2007 נפתחה חקירה מקיפה ביחידה הארצית לחקירות הונאה וברשות ניירות ערך. בעקבות חקירה זו, הוגש כתב האישום הנוכחי. בעלי התפקידים המופיעים בכתב האישום:
רו"ח פרדי אלגמיל - המשנה למנכ"ל של חברות חפציבה משנת 2000, ומי ששימש כיד ימינו של יונה בניהול החברות ובמימונן. במסגרת תפקידיו פעל אלגמיל מול הבנקים להשגת המימון לפעילות החברות ובכלל זה להסדרת תנאי הליווי הבנקאי.
זאב טננבאום - מנהל הכספים של חברות חפציבה הפרטיות משנת 1979. במסגרת תפקידו היה טננבאום אחראי, בין היתר, על ניתוב הכספים שנתקבלו מרוכשי הדירות והפקדתם בחשבונות חפציבה. בנוסף, היה טננבאום אחראי על ההיבט הפיננסי של חלק מהפרויקטים, בעיקר בקשר להתנהלות מול הבנקים המממנים אותם. לטננבאום היו כפופים מספר עובדים, ובכללם עובדי מחלקת הכספים בחברות חפציבה.
עדיה בן-משה - כלכלן במחלקת הכספים משנת 2003 שהיה אחראי על ההיבט הפיננסי של חלק מהפרויקטים, בעיקר בקשר להתנהלות מול הבנקים המממנים אותם. בנוסף, כיהן בן-משה כדירקטור בחופים בין יולי 2006 לאוגוסט 2007.
רו"ח מרדכי נתנאל - מנהל הכספים של צמרות משנת 2003 ומנכ"ל צמרות משנת 2005. במסגרת תפקידו, היה נתנאל אחראי על ההיבט הפיננסי של חלק מהפרויקטים, בעיקר בקשר להתנהלות מול הבנקים המממנים אותם. בנוסף, שימש נתנאל כמנהל הכספים של ג'רוזלם ומזכיר החברה. מתוקף תפקידו זה ניהל נתנאל את כספי ג'רוזלם, נטל חלק בעריכת הדוחות הכספיים, והיה אמון על הטיפול השוטף בנושא הכספים מול הבנקים ומול טננבאום. כמו-כן, היה נתנאל ממונה על הדיווחים המיידיים של ג'רוזלם לבורסה ולרשות ניירות ערך.
אודי הררי - עובד מחלקת המכירות בחפציבה משנת 1992, מנהל מחלקת מכירות בתקופה הרלוונטית, וסמנכ"ל השיווק בחפציבה משנת 2002. להררי היו כפופים מספר עובדים.
רוני ביבי - עובד מחלקת הגבייה בחפציבה משנת 1997 ומנהל מחלקת הגבייה בתקופה הרלוונטית.
על-פי כתב האישום, פעלו הנאשמים להפקדת כספים רבים ששילמו רוכשי הדירות לחשבונות שאינם חשבונות הליווי הרלוונטיים אליהם אמורים היו להגיע הכספים, וכך נמנעו ממתן ערבות או חלופה אחרת לרוכשים כנגד תמורת הדירה. עובדה זו היא שגרמה למצוקתם הקשה של אלפי רוכשי דירות כאשר קרסה חפציבה.
לטענת המדינה, הנאשמים הסתירו את מעשיהם מהרוכשים ומהבנקים המלַווים של הפרויקטים באמצעות מצגים ודוחות כוזבים שהמציאו מעת לעת לגורמים אלו. באמצעות דוחות כוזבים, הוצגו לגורמים המפקחים נתונים כוזבים לגבי היקף מכירות הדירות והיקף התקבולים מרוכשיהן.
על-פי כתב האישום, בשנים 2007-2006 שלחו מנהלים בחפציבה, ידם בכספי החברות, כאשר במהלך כל רבעון משכו כספים והעבירו אותם לשימושים שקבע יונה, לרבות לחשבונותיו הפרטיים של יונה ובעיקר לחשבונות החברות הפרטיות שבשליטתו. לקראת בסוף כל רבעון ביצעו הנאשמים פעולות שונות, שמטרתן הייתה הסתרת משיכות הכספים מעיני רואי החשבון של החברות וציבור המשקיעים. הגניבות הסתכמו ב-118 מיליון שקל.
על-פי כתב האישום, הנאשמים חברו יחדיו והקימו מערך מובנה ושיטתי שכל כולו נועד להערים על מערך הבקרה החשבונאי, כדי להסוות את משיכות הכספים לצרכים פרטיים מעיני רואי החשבון של החברות ומעיני ציבור המשקיעים. לאחר שנמשכו כספים מהחברות הציבוריות במהלך כל הרבעון, דאגו הנאשמים להפקיד לקראת סוף הרבעון לימים ספורים סכומים שונים, שמקורם בגלגול כספים או בהלוואות שניטלו מהבנקים. סכומי ההפקדות חושבו בדייקנות רבה על-ידי הנאשמים, כדי שיביאו לאיפוס כרטסות הנהלת החשבונות. הנאשמים ידעו, כי רואי החשבון לא מבקרים כרטסות הנהלת החשבונות שיתרתן מאופסת וכך לא יתגלו המשיכות.
עם תחילת הרבעון, ההלוואות הוחזרו לבנק, סכומי הכסף שבו למקורם והחוב לקופת החברות הציבוריות, לבעלי המניות ולמחזיקי האג"ח נותר על-כנו. חמור מכך, טוענת המדינה: כאשר הנאשמים ראו ששיטתם עלתה יפה, גדלו המשיכות וכך תפחו החובות לציבור המשקיעים.
במאי 2008 הגיעה המדינה להסדר טיעון עם יונה, במסגרתו נגזרו עליו 7 שנות מאסר והוא חויב לפצות את רוכשי הדירות ב-4 מיליון שקל. הסדר טיעון זה זכה לאחרונה לאישורו של בית המשפט העליון. מאז מעצרו, מרצה יונה את עונשו.
כתב האישום הוגש על-ידי עוה"ד סטיב בוארון, רעות גורדון ויעל דקל מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ועו"ד ערן שחם-שביט מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה).
עוה"ד שמעון דולן ודרור מתתיהו, המייצגים את בן-משה, מסרו בתגובה: "בבחינת כל הנסיבות, הן המשפטיות והן האישיות, לא היה מקום לכלול את בן-משה בכתב האישום, וחבל מאוד שנעשה כך.
ההחלטה להעמיד לדין את המנהלים הזוטרים, למעלה מארבע שנים לאחר פתיחת החקירה, היא החלטה מפלה ובלתי ראויה".

תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  07/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכירים בחפציבה מואשמים בגניבת 118 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ההכנסה הכספית נטו של משק-בית בישראל עמדה על 12,020 שקל ב-2010, לעומת הוצאה חודשית של 13,496 שקל    אי-השוויון בין משקי-הבית גדול ב-22% מממוצע ה-OECD
עופר וולפסון
יותר מ-23 אלף כלי רכב פרטיים יובאו באוגוסט - כ-5,000 יחידות יותר מאוגוסט אשתקד    מגמת העלייה מתחילת השנה מתחזקת    ההכנסות ממיסי ייבוא רכב עלו בשיעור מתון יותר, כתוצאה ממעבר לכלי רכב "ירוקים", שהמס עליהם נמוך יותר
יפעת גדות
מחקר שכלל 14,000 נשים הראה כי אלו ששתו במתינות היו בסבירות גבוהה הרבה יותר להגיע לגיל 70 כשהן בבריאות טובה לעומת נשים שהגזימו בשתייה או נשים שלא שתו כלל
עידן יוסף
הסיבה: יום הדרכה מרוכז שתוכנן לכל עובדי אגף הרישוי במשרד    פעילות כרגיל במכוני הרישוי, בקורסים, בתחנות הצילום ובמבחני התיאוריה
איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il