X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בהתערבות הוועדה לביקורת המדינה יקפיא משרד הפנים את הבאת פועלי הבניין מסרי לנקה עד לקבלת הסכמות בעניין בתוך חודשיים בין משרדי הממשלה, הקבלנים והארגונים החברתיים אחד החששות: משבר דיפלומטי מול סין
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הוועדה לביקורת המדינה דנה (יום ד', 7.9.11) בהחלטת ועדה בינמשרדית לייבא עובדים לענף הבנייה מסרי לנקה, בניגוד להחלטת הממשלה לייבא כאלו מרומניה ובולגריה. הוועדה החליטה בינתיים על הקפאת התוכנית.
דן כרמלי, סמנכ"ל איגוד לשכות המסחר, טען בישיבה כי אסור למדינה וגם לא יעיל לה להיות חברת כוח אדם ולבחור בעצמה מהיכן יגיעו עובדי הבניין. "היא לוקחת אחריות על הבונים בלי לקחת אחריות על הבניה עצמה", אמר כרמלי. "העובדים היעילים ביותר מגיעים מסין, רומניה ובולגריה". לדבריו, הסינים העבירו טיוטת הסכם בעניין אך טרם נענו, ואם הסכם כזה לא יקודם - ייווצר משבר דיפלומטי עם סין.
עו"ד חני בן-ישראל מ"קו לעובד" טענה כי המדינה חייבת לקחת אחריות על העובדים הזרים, וכי עובדים סיניים שילמו עד 31 אלף דולר עמלה כדי לעבוד בארץ, משכנו את כל רכושם ותלויים לגמרי במעביד שלהם. ח"כ ניצן הורביץ (מרצ), יו"ר הוועדה לבעיית העובדים הזרים, הדגיש כי הוא מברך על מתווה הסכמים דו-צדדיים, וכי לעובדים המשלמים עמלה יהיה תמריץ להישאר בארץ בצורה לא-חוקית רק כדי להחזיר את העלויות, ובמתווה של הבאת עובדים ללא עמלות וכתוצאה מהסכמים, התופעה דווקא תצטמצם.
מוטי כידור, מנכ"ל התאחדות הקבלנים, הדגיש כי למרות המחסור החמור בדירות, רבים מאתרי הבניה שוממים בגלל המחסור בעובדים. לדבריו, הפועלים הסרי לנקים אינם מיומנים. הוא ציין כי בשנתיים האחרונות הוכשרו 200 עובדי בניה ישראלים אך רק 30 מהם נותרו על הפיגומים. חיים חושן, מנהל דרום-מזרח אסיה במשרד החוץ, טען כי לישראל אינטרס מדיני בהבאת עובדים גם מסרי לנקה וכי כרבע מיליון סרי לנקים הם עובדי-בנין מחוץ למדינה. עו"ד שי סומך ממשרד המשפטים הוסיף כי גביית דמי תיווך מעובדים זרים אסורה ע"פ החוק, וכי להערכתו הבאת עובדים מסרי לנקה תצמצם את התופעה.
קרן טרנר, רכזת פנים באגף התקציבים באוצר, ציינה כי המשרד מוכן לקבוע מדדים של מיומנות כדי ליצור מאגר של עובדים מיומנים ממדינות שבהם לא נגבים דמי תיווך, ואילו ח"כ יואל חסון (קדימה) הזהיר כי "בניסיון למנוע את בעיית דמי התיווך יוצרים מחסור בדירות".
בסיום הדיון שכנע כאמור היו"ר, ח"כ רוני בר און (קדימה) את נציגי משרדי האוצר והפנים, להקפיא בינתיים את הבאת עובדי הבניה מסרי לנקה וכי משרדי הממשלה, הקבלנים והארגונים החברתיים, יגיעו להסכמות בתוך חודשיים וישובו איתו לוועדה.

תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  07/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההחלטה על הבאת פועלי בניין מסרי-לנקה תוקפא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
שר החינוך הזהיר כי בתי ספר בפתח תקוה שיסרבו לקלוט תלמידים אתיופיים יוצאי בית הספר "נר עציון" יעמדו בפני עיצומים    יו"ר ועדת החינוך למבקר המדינה: "חקור התנהלות עיריית פתח תקוה בכל הנוגע למדיניות השיבוץ"
עידן יוסף
כתב במכתב ההתפטרות: "לא יכול להישאר בתפקיד לאחר שידור ההתנצלות לשלדון אדלסון"    ערוץ 10 נאלץ להסכים להתנצלות בגלל הכזבים ששודרו על אדלסון
עידן יוסף
שירותי הביטחון חשפו ועצרו 13 התארגנויות טרור שתכננו בין היתר לחטוף חייל או מתנחל ולפוצץ תחנת הסעה בשכונת פסגת זאב
איתמר לוין
הרשת מקיימת סקר דעת קהל לבדיקת דמותו של גל בעיני הציבור    הבחירה האפשרית בגל - המייעץ למשפחות בתחומי הכלכלה והצרכנות - נראית כחלק מתשובת שופרסל למחאה החברתית
עופר וולפסון
כך מסרה אדירה אנרגיה על-פי פרסום דוח המשאבים    כמויות גז טבעי גדולות ברישיון יצחק    רישיונות גבריאלה ויצחק מצויים כ-10 ק"מ מן החוף בין נתניה לאשדוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il