X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הטיוטה לקידום מדיניות ממשל פתוח, אותה יזם השר מיכאל איתן, מוגשת כחלק מדיוני הממשלה בהמלצות הוועדות הציבוריות הנועדות כיום סביב המשבר הכלכלי-חברתי בין השאר, מציעה הטיוטה להגדיר מדדים כמותיים לבחינת רמת ביצוע מדיניות הממשלה
▪  ▪  ▪
איתן. הגברת מעורבות הציבור בהחלטות הממשל [צילום: פלאש 90]

מיכאל איתן, השר לשיפור השירות הממשלתי לציבור, מתכוון להניח על שולחן הממשלה טיוטת הצהרה בדבר קידום מדיניות ממשל פתוח, הכוללת המלצות בדבר צעדים מעשיים לקידום מדיניות ממשל פתוח, כחלק מדיוני הממשלה בהמלצות הוועדות הציבוריות הנועדות כיום סביב המשבר הכלכלי- חברתי- ועדת טרכטנברג וועדת המומחים מטעם ארגוני המחאה.
איתן מעוניין להגיש את הצהרת הממשל הפתוח כהצהרה מוסכמת ומבקש את ההערות והתגובות של הציבור לטיוטת ההצהרה המפורסמת באתר "שיתוף הציבור" הממשלתי, ולשורת ההמלצות הנכללות בה. את ההערות והתגובות ניתן יהיה להגיש עד ל-15 בספטמבר.
הצהרת הממשל הפתוח קובעת כי המידע הציבורי הוא קניינו של הציבור. לפיכך, זכאי האזרח לקבלו, והממשלה חייבת לפרסמו ולהנגישו, כך שיתאפשר לציבור לעשות בו שימוש במהירות, בנוחות וביעילות. הכל, בכפוף למגבלות הקבועות בחוק.
עוד קובעת ההצהרה כי שיתוף הציבור יאפשר לאזרחים להשתתף בתהליכי קביעת המדיניות ולהשפיע על החלטות הנוגעות לחייהם בחברה ובמדינה. "יישום מדיניות של שיתוף הציבור ישפר את תהליך קבלת ההחלטות בממשלה, תוך שימוש אפקטיבי בחכמת ההמונים, ויגביר את האמון בממשל", נאמר בהצהרה.
בעניין עיקרון האחריותיות, קובעת ההצהרה כי מאחריות הממשל ונבחרי הציבור נגזרת זכותם של האזרחים לבחון את ביצועי הממשלה על-פי אמות מידה ברורות. במסגרת קידום עיקרון האחריותיות, קובעת ההצהרה כי יש למדוד ולפרסם מידע על ביצועי המינהל הציבורי, ולפעול לבחינת שביעות הרצון הציבורית מפעילות הממשלה, תוך חתירה למצוינות ולשיפורים.
השר איתן אמר כי מימוש עקרונות הממשל הפתוח מותנה באימוץ ובהטמעה של טכנולוגיות מידע חדשניות, ובפיתוח כלים טכנולוגיים שבכוחם לשכלל את זרימת המידע הממשלתי ואת השיח שבין הממשל והאזרח.
בין ההמלצות המעשיות לקידום הממשל הפתוח בהצהרה: הסמכת יחידה ממשלתית לטפל בנושא ממשל פתוח, שתהיה מסונפת למשרד המשפטים או תהיה יחידה ממשלתית עצמאית במשרד ראש הממשלה או במשרד האוצר, ופרסום תוכניות העבודה של משרדי הממשלה, פרסום יעדי המשרדים ורמת העמידה בהם. עוד ממליצה ההצהרה על הגדרת מדדים כמותיים ופרסומם - מדדים בדבר רמת אספקת השירותים הממשלתיים, רמת הנטל הביורוקרטי ורמת ביצוע מדיניות הממשלה.

כל הממשל בכף-ידך
תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  07/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אתם תקבעו איזו טיוטה תונח על שולחן הממשלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
אייל רן, קפטן ישראל, נכנס לאווירה לפני המפגש עם קנדה בסופ"ש הבא
עופר וולפסון
בהתערבות הוועדה לביקורת המדינה יקפיא משרד הפנים את הבאת פועלי הבניין מסרי לנקה עד לקבלת הסכמות בעניין בתוך חודשיים בין משרדי הממשלה, הקבלנים והארגונים החברתיים    אחד החששות: משבר דיפלומטי מול סין
עופר וולפסון
שר החינוך הזהיר כי בתי ספר בפתח תקוה שיסרבו לקלוט תלמידים אתיופיים יוצאי בית הספר "נר עציון" יעמדו בפני עיצומים    יו"ר ועדת החינוך למבקר המדינה: "חקור התנהלות עיריית פתח תקוה בכל הנוגע למדיניות השיבוץ"
עידן יוסף
כתב במכתב ההתפטרות: "לא יכול להישאר בתפקיד לאחר שידור ההתנצלות לשלדון אדלסון"    ערוץ 10 נאלץ להסכים להתנצלות בגלל הכזבים ששודרו על אדלסון
עידן יוסף
שירותי הביטחון חשפו ועצרו 13 התארגנויות טרור שתכננו בין היתר לחטוף חייל או מתנחל ולפוצץ תחנת הסעה בשכונת פסגת זאב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il