X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החוקרים גילו כי אנשים שעסקו בהתנדבות חיו שנים ארוכות יותר בהשוואה לאנשים שלא עסקו בפעילות התנדבותית, זאת במידה שדיווחו על ערכים אלטרואיסטים או על תשוקה להתנדב
▪  ▪  ▪
סיבות נכונות [צילום אילוסטרציה]

אנשים העוסקים בפעילויות התנדבותיות נהנים מתוחלת חיים ארוכה יותר מאלו שלא, כל עוד הסיבה שלהם להתנדבות היא עזרה לאחרים ולא לעצמם. אלו ממצאי מחקר חדש שפורסם על-ידי איגוד הפסיכולוגיה האמריקני. זוהי הפעם הראשונה בה מחקר מראה כי המניע להתנדבות יכול להשפיע בצורה משמעותית על תוחלת החיים.
החוקרים גילו כי אנשים שעסקו בהתנדבות חיו שנים ארוכות יותר בהשוואה לאנשים שלא עסקו בפעילות התנדבותית, זאת במידה שדיווחו על ערכים אלטרואיסטיים או על תשוקה להתנדב.
הממצאים פורסמו במהדורה המקוונת של המגזין הרפואי היוצא לאור על-ידי האיגוד.
שיעור התמותה של אנשים שסיפרו כי התנדבו רק לצורך תחושה של סיפוק עצמי, היה ארבע שנים מאוחר יותר מזה של אנשים שלא התנדבו כלל. המשמעות היא, שאנשים שהמוטיבציה העיקרית שלהם להתנדבות היא אחרים, מוגנים אולי מהשפעות של גורמי לחץ פוטנציאליים הקשורים להתנדבות כמו אילוצים של זמן והיעדר תשלום.
החוקרים, מאוניברסיטת מישיגן, בדקו נתונים ממחקר אורכי מוויסקונסין, שעקב אחר מדגם אקראי של 10,317 תלמידי תיכון, מרגע סיום הלימודים בשנת 1957 ועד שהגיעו לגיל 69, בממוצע, בשנת 2008.
בשנת 2004, משתתפי המחקר דיווחו על פעילויות התנדבויות בהן עסקו במהלך עשר השנים שעברו, ועל התדירות שלהן. הם דיוחו גם על הסיבות להתנדבות על בסיס עשר שאלות. חלק מהמוטיבציות היו מוכוונות יותר לאחרים (כמו "אני מרגיש שזה חשוב לעזור לאחרים", או "התנדבות היא פעילות חשובה לאנשים שאני מכיר טוב") וחלקן מוכוונות יותר למתנדב עצמו, כמו "התנדבות היא דרך בריחה מצוינת מהצרות שלי עצמי", או "התנדבות גורמת לי להרגיש טוב יותר לגבי עצמי".
החוקרים בחנו גם את הבריאות הפיסית של המשתתפים, את המצב הסוציואקונומי, המצב המשפחתי, גורמי סיכון בריאותיים (כמו עישון, אינדקס מסת גוף וצריכת אלכוהול), בריאות מנטלית ותמיכה חברתית. חלק גדול ממידע זה נאסף בשנת 1992, 12 שנים לפני שהמשתתפים נשאלו לגבי חווית ההתנדבות שלהם. החוקרים בדקו לאחר מכן כמה מהם היו עדיין בחיים בשנת 2008.
בסה"כ, 4.3% מ-2,384 משתתפים שלא התנדבו נפטרו ארבע שנים מאוחר יותר - בדומה ליחס הפטירה אצל מתנדבים שדיווחו על פעילויות שהמוטיבציה שלהן נהייתה מוכוונת אישית (4%). רק 1.6% מהמתנדבים שהאוריינטציה להתנדבות התמקדה יותר באחרים נפטרו מאוחר יותר.
ההשפעה נותרה משמעותית גם לאחר נשלקחו בחשבון כל המשתנים. בנוסף, משתתפים שרשמו תמיכה חברתית או ערכים אלטרואיסטים כמוטיבציה העיקרית שלהם להתנדבות, היו בסבירות גבוהה יותר להיות בחיים בשנה זו בהשוואה לאלו שלא התנדבו.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  08/09/2011   |   עודכן:  08/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צאו להתנדב כדי להאריך את תוחלת החיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כותרת הכתבה
משה ש.  |  4/05/13 22:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
לאחר קריאות רבות לשנות את ההלכה לפיה ערכאת ערעור תתערב בממצאים עובדתיים של הערכאה הדיונית רק במקרים נדירים, מבהיר ביהמ"ש העליון שאין לו כוונה לשנות את ההלכה הקיימת
איתמר לוין
ביהמ"ש קובע: יוחאי שלמה ואבישי אביעד השפיעו בצורה לא הוגנת על קשישה בת 90, שבוע לפני פטירתה    רומז לכך שהמסמך שהציגו השניים, ואשר העניק להם חלק ניכר מרכושה של הקשישה, היה מזויף
מירב ארד
מחלקת הביטחון האמריקנית ומנהל הבטיחות בתחבורה מתכננים לעדכן את נהלי הביטחון בשדות התעופה ולבטל את הדרישה להורדת נעליים לצורך שיקוף
יפעת גדות
סגן שר הבריאות אמר כי הציע להוסיף למעלה ממאה מיליון שקלים, תוספת לשכרם של רופאים מומחים צעירים, שיבחרו לעבוד במשך כל שעות היום במערכת הציבורית    המתמחים דחו את ההצעה    ליצמן: הם נגררים לספינים של יועצי תקשורת בעלי אינטרס אישי להמשיך את המחאה שמניבה להם רווחים
מירב ארד
שיעור הדיווחים על פשפשים במלונות במספר ערים בארה"ב עלה ב-660% לעומת שנה שעברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il