X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההנחיות החדשות חולקו למאבטחי ההתנחלויות לקראת האפשרות של הסתערות פלשתינים על היישובים בעקבות הכרזה על מדינה פלשתינית
▪  ▪  ▪
שומר בבת עין [צילום: פלאש 90]

בצה"ל נוסח לאחרונה מכתב ובו הנחיות לבעלי תפקידי שמירה ביהודה ובשומרון בעניין נהלי פתיחה באש כלפי מפגינים פלשתינים בלתי חמושים אשר יאיימו לפרוץ ליישובים ויסכנו את חיי השומרים. כך עולה ממסמך שנחשף (יום ה', 8.9.11) ברדיו גלי ישראל.
בחודשים האחרונים נערך צה"ל להכרזה על מדינה פלשתינית בסוף החודש הקרוב. אימונים שונים נערכים לכוחות צבאיים ואזרחיים, ובהיבט התקשורתי משתדלים בצה"ל לשמור את הקלפים קרוב לחזה ולשדר כמה שיותר שקט תעשייתי, כדי למנוע מתיחות מיותרת בשטח.
על-פי המסמך, שהגיע לידי הכתב יוחאי עופר, ניתנו הוראות פתיחה באש חדשות המיועדות לתושבים ולקציני הביטחון בהתנחלויות. המסמך יצא בסוף אוגוסט מלשכת היועץ המשפטי באוגדת יהודה ושומרון כשהוא חתום בידי רב-סרן אייל אלעד, ראש תחום מבצעי וזכויות אדם, בשמו של היועץ המשפטי.
ניסוח פתלתול ומסורבל
תחת הכותרת "היערכות ל'זרעי קיץ' - סמכויות שומרים בישובים לפתיחה באש בתרחיש של הפרות סדר המוניות ובלתי אלימות המאימות לפרוץ לישוב", כתב נציג היועץ המשפטי הנחיות לכללי הפתיחה באש אשר חלים על אזרחים בזמן תפקידי שמירה ביישובים בעת תרחיש בו המון פלשתיני שאינו חמוש פורץ ליישוב ישראלי.
בסעיף החמישי מציין רב-סרן אלעד, בניסוח פתלתול ומעורפל, כי "ממלאי תפקידי שמירה באיו"ש יהיו רשאים לפתוח באש כלפי מפגינים בלתי חמושים המאיימים לפרוץ ליישוב אם הפריצה ליישוב כאמור יוצרת, בנסיבות העניין, לדעת השומרים, סכנת חיים ממשית ומיידית, או, במסגרת נוהל מעצר חשוד, כלפי מי שיש לגביו מידע מבוסס שהוא ניסה או מנסה לבצע פשע מסוכן, על-רקע ביטחוני או לאומני, ובנסיבות העניין טמונה בפשע האמור סכנה לחיים או לשלמות הגוף".
מנוסח המכתב עולה כי ישנו מרחב תמרון גדול מאוד אשר עלול ליצור בעיות בקרב המתיישבים במידה שייקלעו למצבי קיצון כאלו - כך על-פי דברי גורמים ביטחוניים בהתיישבות שתוהים מדוע בצה"ל לא הגדירו הוראות ברורות יותר ובחרו להשאיר את ההוראות הקיימות וה"יבשות" כלשונם מהעבר.
כתב הארץ חיים לוינסון פרסם לאחרונה כי בהתתנחלויות ממתינים מזה זמן לאיגרת אשר תנחה את התושבים ויפורטו בה ההכנות הנעשות לאירועי ספטמבר. לחץ הופעל מצידם של ראשי ההתיישבות כלפי אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, בדרישה שהאיגרת תכלול הנחיות מדויקות לתושבים, כיצד לנהוג במצבי סכנת חיים כאשר בצבא ובפרקליטות הצבאית העדיפו לא להיכנס להנחיות כאלה מחשש שהוראות הפתיחה באש יפורשו כמקלות מדי לאזרחים.
מאמינים שהמסמך ייגנז
כאמור, המסמך אשר פורסם היום, בא לפרט מה הן הוראות הפתיחה באש, אך גורמים בהתיישבות תובעים ניסוח פקודות חדשות אשר נוגעות לאזרחים ו"לא להסתפק בכתיבת הוראות על שולחן הדיונים בלי קשר לנעשה בשטח".
ראש מועצת קרני שומרון, הרצל בן ארי, אמר בתגובה כי "יש שתי אפשרויות בקשר למסמך - אחת היא שהמסמך הזה ייגנז, או לחלופין שייאמר בצורה ברורה ופשוטה מהן הוראות הפתיחה באש". בן-ארי מעלה חשש כי בשעת הצורך יתקשו להגן על אנשי הביטחון ביישובים מבחינה משפטית: "תאר לך מצב בו חבר'ה צעירים מתנדבים, מסכנים את חייהם, ומגנים על היישובים, ואחרי שיקרו מקרים יבוא היועץ המשפטי ויגיד: על זה אני לא מגן".
ראש מועצת קדומים, חננאל דוראני, אמר באותו עניין, כי "אחרי ששמע אמש את אלוף פיקוד המרכז, הוא רגוע יותר והכללים בנוגע לפתיחה באש יתבהרו ויתבררו ובכיתות הכוננות יידעו מה לעשות". דוראני מוסיף כי "הנייר הזה מפרש עמדה קיימת ולא נוגע בדיוק לסיפור ההערכות ל'זרעי קיץ' (שם פקודת המבצע לקראת אירועי ספטמבר)".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה למסמך כי "כללי הפתיחה באש הם מסווגים, ומטבע הדברים מסמכים המתייחסים אליהם מסווגים אף הם. יצוין, כי לא חל כל שינוי בשנים האחרונות בכללי הפתיחה באש המתייחסים לסמכויות שומרים ביישובים באיו"ש; כללים המבוססים על כללי המשפט הבינלאומי ועל דיני מדינת ישראל".

תאריך:  08/09/2011   |   עודכן:  08/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל פרסם למתנחלים הוראות עמומות לפתיחה באש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פתיחה באש
אבי ארביב  |  8/09/11 16:09
2
כסת"ח בזה צה"ל מומחה ל"ת
לא מקנה בתושבים   |  8/09/11 16:42
3
כללי פתיחה באש בתל אביב....
ירון זכאי 1  |  8/09/11 18:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
גורמים הקשורים לאורח חיים כמו פעילות פיסית, תזונה בריאה, משקל גוף, צריכת אלכוהול ועישון משפיעים בצורה משמעותית על הסיכון לפתח סוכרת    משקל נורמלי לכשעצמו הוריד את הסיכון לפתח את המחלה ב-60%-70%
מירב ארד
מחקר חדש טוען כי "מקלחת" של מטאוריטים ששטפה את כדור הארץ 650 מיליון שנים לאחר היווצרותו הביאה איתה את המתכות היקרות
עידן יוסף
סוכר נשפך למיכלי הדלק של שני כלים הנדסיים    הפלשתינים: שני כלי רכב הוצתו בכפר קבלאן ורוססו כתובות בעברית על מסגד בכפר יתמא
יפעת גדות
החוקרים גילו כי אנשים שעסקו בהתנדבות חיו שנים ארוכות יותר בהשוואה לאנשים שלא עסקו בפעילות התנדבותית, זאת במידה שדיווחו על ערכים אלטרואיסטים או על תשוקה להתנדב
איתמר לוין
לאחר קריאות רבות לשנות את ההלכה לפיה ערכאת ערעור תתערב בממצאים עובדתיים של הערכאה הדיונית רק במקרים נדירים, מבהיר ביהמ"ש העליון שאין לו כוונה לשנות את ההלכה הקיימת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il