X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש לעניינים מקומיים הוציא הבוקר צו נגד פינוי האוהלים, ובהמשך הצו בוטל, והעתירה הועברה לדיון בביהמ"ש לעניינים מינהליים, שהוציא צו חדש נגד הפינוי עד לדיון מחר
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב הוציא היום (ה') אחר-הצהריים צו ארעי שמונע את פינוי המאהל בשדרות רוטשילד, זאת עד לדיון דחוף בנושא בפני שופט תורן שייערך מחר (ו') בבוקר.
כזכור, ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הודיע אתמול (ד') על פינוי המאהלים בעירו, דבר שהוביל להפגנה סוערת בבניין העירייה. במקביל, גם בעיריית חולון פעלו לפינוי מאסיבי של אוהלי המחאה ברחוב משה דיין בעיר.
אמש הקפיא בית משפט השלום בתל אביב את פינוי מאהל לוינסקי בעיר, לאחר שקיבל את עתירתם של פעילים נגד הפינוי. הבקשה הוגשה בסביבות השעה 23:00 בלילה, ובסמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר הוציאה השופטת התורנית בבית משפט, מלכה ספינזי, צו זמני כנגד פינוי מתחמי המחאה, עד ליום ראשון ולדיון בבית המשפט.
השופטת ציינה בהחלטה כי הבקשה מעוררת שאלה של סמכות בית המשפט להוציא את הצו המבוקש, אך בחרה להיעתר לבקשה "נוכח השעה המאוחרת והמצב העובדתי בשטח", שבו עיריית תל אביב החלה להרוס מתחמי מחאה.
אלא שניצחונם של המפגינים לא נמשך זמן רב, והיום בשעות הצהריים ביטל שופט בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב, גיא היימן, את צו המניעה, תוך שהוא קובע כי בית המשפט לעניינים מקומיים שהנפיק את הצו לא היה מוסמך לעשות זאת, ואף אינו מוסמך לדון בבקשה כנגד פינוי האוהלים.
נקבע כי בית המשפט לעניינים מקומיים מוסמך לדון בעבירות פליליות לפי פקודת העיריות, מועצות מקומיות, תכנון ובנייה וחוקי עזר, ואילו החלטת העירייה על פינוי האוהלים אינה נכנסת לאף אחד מהקטגוריות הללו.
השופט היימן ציין כי "כל הליך פלילי לא ננקט. כל שנעשה הוא שימוש בסמכות מסמכויותיה של העירייה כרשות מינהלית", וציין כי את טענות המוחים על כך שההחלטה על פינוי המאהלים אינה סבירה יש להפנות לבית המשפט לעניינים מינהליים.
עקב החלטת השופט היימן מנהיגי המחאה פנו לבית המשפט לעניינים מינהליים בבקשה כי יחדש את הצו למניעת פינוי האוהלים, וזה, כאמור, חידש בשעות אחר-הצהריים את צו המניעה נגד פינוי המאהלים, זאת עד לדיון בנושא שייערך מחר בבוקר.
העירייה תלתה צווי פינוי
זמן קצר לאחר שניתנה החלטתו של השופט היימן בנוגע לביטול הצו המקפיא את פינוי האוהלים, תלתה עיריית תל אביב צווי פינוי באזור המאהל.
בצווים צוין כי האוהלים המאוישים לא יפונו עד ליום ראשון הקרוב, אך ביום ראשון תפעל העירייה לפינוי מתחם המחאה.
בד-בבד, כאמור, הגישו מובילי המחאה, באמצעות עו"ד מרטין קיאל ובשיתוף עם משרד עורכי הדין מיכאל ספרד, עתירה לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב בבקשה למנוע את פינוי המאהלים.
לטענת העותרים, הנימוק בו השתמש חולדאי - לפיו הוא פועל לפינוי המפגעים התברואתיים שנוצרו במתחמי המחאה ולפינוי מאהלים ריקים - אינו נכון, בייחוד לאור העובדה שגם מאהלים מאוישים פורקו על-ידי נציגי העירייה.
בנוסף מבקשים העותרים כי העירייה תסביר מהו מהו מפגע תברואתי, על-מנת שהמוחים יוכלו להימנע מלגרום למפגע כזה וכן להוכיח כי העירייה אינה פועלת נגד מפגעים כאלה בלבד, אלא במעבר לסמכותה.
בנוסף נטען בעתירה כי הכוונה לפנות את המאהלים מהווה פגיעה בחופש הביטוי וההפגנה.
כמו-כן, נוכח הצווים שנתלו במתחמי המחאה בשעות האחרונות, הודיעו עורכי הדין המייצגים את העותרים כי הם ישנו את העתירה כך שתתקוף גם את נפקות הצווים הללו.

תאריך:  08/09/2011   |   עודכן:  08/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פינוי המאהלים הוקפא עד מחר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אוהל אסור לפנות אבל בתים
אברהם מערב השומרו  |  9/09/11 07:28
2
הכושי עשה שירות לחולדאי-יכול ל
ראספוטין בן מדביד  |  11/09/11 14:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר: גם בתקופתו של טדי קולק הייתה האזנה לשיחותיו    נשאל מדוע אמר במשטרה שלא ידע שאולמרט ומסר הם חברים; תשובתו: "זה מה שמצאתי לנכון להשיב אז"
עופר וולפסון
הגיש לוועדת המכרזים הבינמשרדית להתפלת מי-ים במשרד האוצר הצעה להגדיל את היקף התפוקה השנתית שלו ב-45 מיליון מ"ק    תפוקת המתקן צפויה לגדול ל-90 מיליון מ"ק החל מ-2013
איציק וולף
הרשות השניה לרדיו ולטלוויזיה הורתה לדירקטוריון חדשות 10 לערוך בדיקה דחופה ומידית לאור הוראות הדין והזיכיון ולבחון את השאלות העולות מהתפטרות מנכ"ל החברה, ראודור בנזימן    השבוע התפטר בנזימן לאחר שאולץ לשדר התנצלות בפני שלדון אדלסון
איציק וולף
דובר צה"ל הבהיר כי פרסומים שנעשו בדבר חלוקת צווי גיוס מיוחדים אינם נכונים    "הפרסום השגוי נעשה ללא בדיקה עם דובר צה"ל, בדיקה אשר הייתה מונעת אותו"
שירלי בר דיין
בצל המתיחות לקראת הביקור אצל בשיקטאש, במכבי נערכים לראשל"צ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il