X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מועצת הרשות השנייה תערוך שימוע נרחב ביקורת על יו"ר המועצה שלא עצר את ההידרדרות מבעוד מועד ערוץ 10 כינס ישיבת חרום
▪  ▪  ▪
יוסי ורשבסקי [צילום: ישראל מלובני]

ברשות השנייה עומדים על כך שמינוי הדירקטורים ובחירת יו"ר דירקטוריון 10 אינם קשורים לעניין התפטרות מנכ"ל חדשות 10. לדברי הרשות, בחירת נציגי הציבור לדירקטוריון נעשתה על פי כל כללי הכשירות הנדרשים והליך מקצועי ונבחרו נציגים ראויים שיוכלו לקדם את חברת החדשות ובעיקר להבטיח את עצמאותה התקשורתית והעריכתית ואת התנהלותה המקצועית.
הדברים נכתבו במענה לפנייתו של ח"כ נחמן שי (קדימה). הרשות השנייה סבורה שיש לאפשר לדירקטוריון 10 וליו"ר הנכנס למלא את תפקידם, ובשלב ראשון ומהיר ללמוד את השתלשלות האירועים והסיבות להתפטרותו של ראודור בנזימן ולבחון אם חלילה נפגעה עצמאות חברת החדשות.
נציג הציבור שהתפטר מהדירקטוריון של חברת החדשות, אלי אלאלוף, בעקבות התנהלות בעלי התפקידים הפנה אצבע מאשימה לדבריו של יו"ר מועצת הרשות השנייה אילן אבישר. הוא טען כי התנהלותו היא שאיפשרה את הקנוניה ואת בחישת בעלי הממון בהתנהלות הערוץ. אבישר מצידו דחה את ההאשמה, וטען כי הרשות אינה מפשפשת אם לא התעורר חשד כלשהו, אולם כעת משקרה מה שקרה ייבדק הנושא כולו.
ברשות אומרים כי לנוכח חשיבות העניין ומשמעותו הציבורית והרגולטורית, יזומנו לשימוע נרחב יושבי הראש והמנכ"לים של ערוץ 10 וחדשות 10 בפני מועצת הרשות השנייה והנהלתה ביום ב' הקרוב. "עד אז יש לאפשר, כאמור, לדירקטוריון חדשות 10 לבדוק את הנושא לעומק ולהציג את מסקנותיו לרשות השנייה", נאמר בתגובת הרשות.
בישיבת חרום (יום ה', 8.9.11) בהשתתפות מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, ראודור בנזימן, בכירי הערוץ ועובדיו. מן המפגש נעדר יעקב אלון.
להלן הדברים שאמר יוסי ורשבסקי, מנכ"ל הערוץ:
  • "שלום לכולם,
    החברה חטפה מכה. אי אפשר להגיד שזו מכה קטנה בכנף. היינו חייבים להציל את הערוץ. ההתפטרות של ראודור ואחריה של רותי, ממחישים את גודל השבר.
    לחברת החדשות של ערוץ 10 אתוס של חופש עיתונאי, מעולם לא נעצרה כתבה או תחקיר, עקב דרישת בעלי המניות, או הנהלת הערוץ.
    על כתפי מנכ"ל החדשות החדש ועל כתפי מוטלת האחריות לדאוג לכך שכך יהיה גם בעתיד. מהיכרותי עם בעלי המניות אני משוכנע שכך יהיה.
    לחופש העיתונאי בחברת החדשות יש חשיבות עצומה לחברה הישראלית. גם לעיתונאי החברה יש חלק חשוב בשמירת הערך הזה.
    עלינו להיות מקצוענים בתחומינו, לרדת לעומקו של כל פרט, להקפיד על כל הכללים, העיתונאיים והמשפטיים, והכי חשוב, לנהוג מידה שווה בכולם. חלילה לנו לנהוג איפה ואיפה, ביחסנו לבעלי הכוח והשררה, ולאנשים שידם אינה משגת ליווי משפטי יקר. נמשיך לעבוד ללא פחד ומשוא פנים ונחזק את כוחה של חברת החדשות והדמוקרטיה הישראלית.
    ראודור, ההתפטרות שלך הינה מעשה חריג בחברה הישראלית. אצלנו, גם בפוליטיקה וגם במגזר הפרטי, כולם לוקחים אחריות ובזה נגמר.
    יכולת להמשיך עוד שנה וחצי עד סוף הקדנציה, אבל בחרת להתפטר. גילית אחריות ציבורית ועל כך כולנו מורידים את הכובע. את הפרידה נשאיר לאירוע חגיגי.
    מילה אחרונה לאורי (רוזן), אורי הסכים למלא את התפקיד, עד שדרקטוריון החברה יבחר מנכל. לאורי נתנו כל הסמכויות. אני מבקש לכולם לעזור לאורי על מנת שנוכל כולנו לצאת מהשבר.
    ומילה אחרונה אחרונה בהחלט, לישראל טויטו העורך החדש של המהדורה, זהו מינוי של קבע שלא תלוי במנכ"ל זה או אחר. נכנסת בשבוע סוער - מתכון בטוח להצלחה. בהצלחה מכולנו!"
להלן הדברים שאמר ראודור בנזימן המנכ"ל הפורש של חדשות 10:
  • "לא אוכל להרחיב לגבי הנסיבות שהביאו אותי לסיים את התפקיד. אני יכול רק לומר שאני טיפה מבוגר מכדי לארגן מחדש את עקרונותיי העיתונאיים.
    אני למעלה משלוש שנים וחצי בתפקיד. חוויתי בתקופה הזו, יחד עם מנכ"ל הערוץ, לחצים ברמות שונות בנסיבות שונות. זה טבעי וזה בלתי נמנע. האירוע הזה הוא הראשון בתקופתי שמבחינתי נפרץ ה-Fire-wall.
    הסתובבתי לא מעט בכלי תקשורת והמקום הזה, חברת החדשות המעולה הזו היא יוצאת דופן בהרכב הדנ"א העיתונאי שלה. זה אך ורק בזכותכם. מה זה חברת חדשות? טכנולוגיה? תקציב? אולפן דינאמי? חברת חדשות היא אנשיה. אתם אחראים ליצירת הדנ"א הזה ואתם תמשיכו לשמר אותו. אין לי ספק שהתחקיר הנוקב הבא על השלטון, ההון, הממסד הציבורי או השוק הפרטי יפורסם במסגרת שידורי חדשות 10, במהדורה, במקור.
    עכשיו כשמבחינתי זה הסתיים תרשו לי לגלות לכם סוד: התפקיד הזה, מנכ"ל חברת חדשות, הוא לא ממש שפוי. תחשבו על זה לפני שאתם מקשים על אורי.
    ואחרי הכל- פרופורציות. מדובר בתקלה, אבל בכוחכם להפוך אותה לחד פעמית. הדיון שפרץ עכשיו בעניין החופש העיתונאי מול ההון עלול להידרדר לרמה הקלישאית. ובעוד אני מדבר-קלישאה: אסור לשפוך את התינוק עם המים. בתוך החרדה והכעס הטבעיים צריך לזכור שבעלי המניות מחזיקים את הערוץ שמחזיק את חברת החדשות עשר שנים כמלכ"ר.
    אני לא נפרד בשמחה. אהבתי את התפקיד ואני אוהב ומכבד כל אחד מכם...כמעט כל אחד..היה תענוג אמיתי לעבוד עם מקצוענים נלהבים ויצירתיים שממלאים פה כל מחלקה וכל חדר. אתם תמשיכו את עבודת הקודש שאתם עושים פה".

תאריך:  09/09/2011   |   עודכן:  09/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הרשות השנייה  נחמן שי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"רים ומנכ"לים בערוץ 10 - לשימוע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר הילזנרט
מאות מתנגדי המחאה החברתית התכנסו בבית הסופר בת"א להקמת תנועה קפיטליסטית    קולות מבית הסופר: "כאשר עשרים ושתיים שנים בלבד אחרי נפילת הקומוניזם הרצחני צועדים בת"א ארבע מאות אלף איש, בליווי דגלי ברית המועצות, וכאשר מנהיגם מצטט מספרו של ארכי טרוריסט, צ'ה גווארה - מישהו צריך לקום ולעצור את סחף הטירוף! המישהו הזה יהיה אנחנו. המצוקה החברתית, שהיא אמיתית, תיפטר רק על-ידי שימוש בכלים דמוקרטיים"
הלל קורן, גיא קצוביץ'
נגיד הפדרל ריזרב בן ברננקי התייחס בנאומו הערב לכלכלת ארה"ב המקרטעת    לא הוסיף פרטים על אפשרות לתוכנית רכישות שלישית    הודיע כי ציפיות האינפלציה "נשארות מתונות"    ברננקי: "להורדת הדירוג אין השפעה מתמשכת"    הלילה ינאם נשיא ארה"ב ברק אובמה
איציק וולף
שר הביטחון אמר כי מעמדת כוח וביטחון עצמי חייבת ישראל להושיט יד של שלום לשכניה    קרא לאבו מאזן לנסות ולהגיע לפריצת דרך במשא-ומתן ולקהילה הבינלאומית לתרום על-מנת שכך יקרה
אסף אקרמן
הנבחרת פתחה את אליפות אירופה עם ניצחון מוחץ בגן נר
איציק וולף
הרמטכ"ל לשעבר הגיב לראשונה על הפרסומים האחרונים אודות הקשר שהיה לכאורה בינו לבין בועז הרפז    "פגשתי את בועז מספר פעמים כשהייתי סגן רמטכ"ל ובאזרחות אבל הוא עדיין לא מבני ביתי"    טען כי מדובר במסע הכפשה וכי החליט שלא להיגרר להשמצות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il