X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלחו מכתב משותף למנכ"ל קרן אייפקס, בעלת השליטה בתנובה, אשר נועד להביא ל"תיאום ציפיות" לקראת החלת החרם של הסטודנטים על המחלבה החל מהשבוע הבא הגיבו לטענת תנובה כי אינם מבינים את שוק החלב: "כיצד ניתן להבינו כשתנובה מתנהלת כמבצר סגור?"
▪  ▪  ▪
זהבית כהן [צילום: איציק בירן/יח"צ תנובה]

13 אגודות סטודנטים מכל הארץ פנו אמש (ה', 8.9.11) במכתב חריף לזהבית כהן, מנכ"ל קרן אייפקס, שמטרתו "תיאום ציפיות" לקראת מהלכי האגודות בשבועות הקרובים. זאת, בהמשך להכרזה על חרם צרכנים של אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב בתחילת השבוע.
במכתב מסבירים הסטודנטים כי חרם הצרכנים הוא תוצאה של העדר הרגולציה בשוק מוצרי המזון, שהביא לכך שמחירי מוצרי החלב בישראל עלה בשלוש השנים האחרונות ב-40%. הסטודנטים כתבו כי לאור התנערות הממשלה מאחריותה כלפי האזרחים, הציבור יפעל יחד כדי להביא לפתרון בעיית יוקר סל המוצרים.
הסטודנטים הודיעו כי לחברת תנובה חלק מרכזי בבעיית יוקר המחייה בישראל שכן היא מחזיקה בלמעלה מ-50% משוק החלב בישראל. "עליית המחירים, שנבעה מכמיהתה של החברה למקסום רווחים, והיעדר התחרותיות בשוק החלב, יצרה את המצב הנוכחי בו משקי בית בישראל מצמצמים את סל מוצרי החלב שצרכו בעבר. לפיכך דרישתם של הסטודנטים היא שמחירי מוצרי החלב יוזלו הוזלה קבועה של עשרות אחוזים ושזו תעשה בטווח הזמן המידי", כתבו הסטודנטים.
הסטודנטים אף הגיבו לטענת החברה כי הם "אינם מבינים את רזי שוק החלב" באומרם שהיא מגוחכת. "כיצד ניתן להבין את 'שוק החלב' כשתנובה מתנהלת כמבצר סגור? היא איננה מפרסמת את הכנסותיה או רווחיה, את כמות הדיבידנדים שהיא מחלקת לבעלי המניות, או את מדיניות התמחור של מוצרי החלב. כך נוצר מצב אבסורדי, בו מוצר כמו קוטג' - שעלות ייצורו גבוהה יחסית, עולה פחות לצרכן מגבינה לבנה שעלות ייצורה זול יותר. הפער בין גבינות במעדניה לגבינות ארוזות הוא עשרות אחוזים, ומחירי יוגורטים יקרים בהרבה מיתר מדינות העולם", ציינו הסטודנטים.
באשר לטענה כי החברה מסרבת להוזיל מוצרים עד שהממשלה תפרסם את החלטותיה בנוגע לכל שרשרת הערך, הסטודנטים ציינו כי מדובר בחוסר הבנה של עוצמת החרם במקרה הטוב, וזלזול בוטה בצרכן במקרה הרע, שכן חברת תנובה לא חיכתה להחלטת הממשלה כאשר החליטה לעלות את מחירי המוצרים.
במכתב חזרו הסטודנטים והזכירו כי התניית ירידות המחירים לצרכן בהשתתפות הרפתנים, אינה מקובלו על הציבור בישראל, זאת מכיוון שבזמן בו ירדו מחירי המטרה של החלב - תנובה העלתה את מחירי מוצרי החלב לרשתות השיווק.
הסטודנטים הבהירו למנכ"ל תנובה כי הם מתכוונים להחריף את פעולות המחאה לקראת החלת החרם בתחילת השבוע הבא, במטרה לגרום להפסקת ה"חליבה", לדבריהם, של הציבור על-ידי החברה.
על המכתב חתומים 13 יושבי ראש של אגודות סטודנטים: אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה, מכללת שנקר, מכללת סמינר הקיבוצים, מכללת נתניה, מכללת תל חי, המרכז האוניברסיטאי אריאל, מכללת אשקלון, המכללה למינהל, מכללת בצלאל, מכללת אורנים והמכון הטכנולוגי בחולון.
מוקדם יותר מסרה תגובה כי "דבריו של יו"ר אגודת הסטודנטים בתל אביב מעידים על חוסר הבנה בסיסי ביחס למשק החלב בישראל ועל פופוליזם זול. תנובה מפתחת ומקדמת בשיתוף פעולה מלא עם הרפתנים את שוק החלב הישראלי מזה 85 שנה. לא זו בלבד שלתנובה אין כוונה לגלגל עלויות על הרפתנים, אלא שאנו שבים ומדגישים כי הדרך היחידה להוזלת מחירי המוצרים לטווח ארוך, ולא במסגרת מבצעים מזדמנים, היא בכך שכל הגורמים בשרשרת - המחלבות, רשתות השיווק והרפתנים - ייתנו את חלקם. רק כך ייהנו הצרכנים בישראל ממחירים נמוכים יותר. תנובה תכננה מבצעים שונים לתקופה הקרובה. היא תעשה יותר ותיתן יותר למען צרכניה".

תאריך:  09/09/2011   |   עודכן:  09/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל אגודות הסטודנטים התאחדו סביב החרם על תנובה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כולם מבינים
יגאל מחיפה  |  9/09/11 21:18
2
למה להחרים כשאפשר לא לקנות...
כבוד השר פולישוק  |  10/09/11 05:19
3
מחרים תנובה מאז רמאות הסיליקון
רמאות הסיליקון  |  10/09/11 10:33
4
ממליץ לאיגוד התעשיינים להחרים  ל"ת
את בוגרי אונ' ת"א  |  10/09/11 21:56
5
חשיפה של החברות האחרות
מרגלית בן צבי  |  11/09/11 09:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף אפל
הגארד בן ה-28 חובר לאריק אלפסי. אימון: אשקלון גברה 55:95 על יבנה
עופר וולפסון
גיטה בוארון, המשתייכת לקהילת יוצאי לוב הגדולה המתגוררת בנתניה, טוענת כי בת של סבתא-רבה שלה היא אמו של הרודן המודח, טענה ההופכת אותו ליהודי על-פי ההלכה
עופר וולפסון
העלייה בדירוג משולבת עם תחזית "יציבה"    כלכלני החברה ציינו כי המחאה החברתית בישראל לא צפויה להשפיע על המשך הורדת החוב הציבורי    קבעו עוד כי הסיכון הגאופוליטי בו מצויה ישראל מקוזז מהתמיכה האמריקנית
עכבר העיר
המחאה שהתעוררה טרם פתיחתו של היכל התרבות באריאל, כפי הנראה לא תשנה    שבועיים לפני הצגת הבכורה בהיכל החדש, כבר יש לוח הצגות ובהן הצגת היחיד "פולארד" של התיאטרון הקאמרי, ו"שם פרטי", של התיאטרון הקאמרי
איתמר לוין
ביהמ"ש בניו ג'רזי הורה להשיב את בתם של זוג ישראלים אל אביה בארה"ב, בניגוד להחלטתם ביהמ"ש העליון להותיר אותה בארץ    השופטת: אינני יכולה לנהוג לפי כלל האדיבות כאשר ההחלטה הישראלית שגויה מיסודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il