X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סמי עופר, אחיו של יולי עופר, נפטר לפני שלושה חודשים ומאז הידרדר מצבו בן 87 היה במותו
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

היזם, איש העסקים, התעשיה והנדל"ן יהודה (יולי) עופר הלך לעולמו (יום א', 11.9.11). בן 87 היה במותו. בני משפחתו בערב הוזעקו לביתו בהרצליה להיפרד ממנו. בימים האחרונים נפל עופר בן ה-87 למשכב והיה על ערש דווי. הלווייתו תיערך במושב בני ציון ביום שלישי בשעה 17:00.
יולי עופר נחשב לאחד מאילי ההון הגדולים בישראל. יחד עם אחיו סמי עופר הוא הקים אימפריה החולשת על חברות גדולות בישראל ובחו"ל. לפני מספר שנים הופרדו עסקי האחים. סמי עופר נפטר לפני כשלושה חודשים. מאז הדרדר מצבו של יולי במהירות. בתקופה האחרונה התנייד עופר בכיסא גלגלים, ומיעט להופיע בציבור. הפעם האחרונה בה נראה הייתה בלוויה של אחיו.
יולי עופר, יהודה במקור, עלה ארצה עם משפחתו בשנת 1924 כשהוא בן שישה חודשים. המשפחה - הוריו ואחיו סמי ודוד הגיעו מרומניה והתיישבו בחיפה. אביו עסק במסחר.
הוא שירת בחיל הרגלים וסיים את שירותו בצה"ל בדרגת רס"ן. כמו-כן, שירת במלחמות ישראל.
יולי עבד כסוכן וכספק ציוד לאוניות. יחד עם אחיו המנוח סמי הוא רכש אוניות, עסק בשיפוצן והחזרתן לשירות. בעקבות הצלחתם בעיסקי האוניות רכשו האחים את חברת סחף, ודרכה ביצעו בישראל עסקי נדל"ן.
בשנות ה-70 נכנס להשקעות בארץ, בעיקר בתחום הנדל"ן. בהמשך, ביצעה המשפחה בהנהגתו השקעות ענק במשק: כבלים, גרנית הכרמל, המרינה בהרצליה ובנק המזרחי.
יולי ריכז את עיסקי המשפחה בישראל, בעוד אחיו ריכז את עסקי המשפחה בחו"ל. ב־2002 החליטו האחים עופר להפריד אחזקות. סמי רכש את חלקו של יולי בחברה לישראל רגע לפני המראת מניות החברה ורווחי העתק שהניבו לה האחזקות בכי"ל והפריחה בצים. יולי נשאר עם השליטה בעופר נכסים, המחזיקה בחברת הנדל"ן מליסרון אותה הפך להצלחה ובעסקי נדל"ן שונים בארץ ובחו"ל. את מזרחי טפחות המשיכו להחזיק במשותף עם מוזי ורטהיים.
כיום נכדו הבכור אורי אנג'ל מנהל את החברה שהקים - עופר ספנות.
יולי עופר הותיר אחריו אלמנה - רותי לבית דרופמן, ושני יתומים – דורון וליאורה, יו"ר חברת מליסרון (חברת אחזקות נדל"ן שבשליטת "אחים עופר נכסים" וכן נכדים ונינים. המשפחה מתגוררת בהרצליה, בבית הנחשב לאחד הגדולים בישראל.
ממשפחת עופר נמסר הערב: "יולי היה איש של אנשים. הוא אהב אותם והשקיע בהם ואלה אהבו והשקיעו בו. יולי היה רגיש לכל רחש אישי וציבורי כאחד וניחן ביכולות נתינה אינסופיות למשפחתו, לחבריו ולסביבתו".

העסקה הגדולה האחרונה של יולי עופר

חברת הנדל"ן מליסרון הייתה ציר מרכזי בפעילותו של יולי עופר בארץ. החברה הוקמה תחילה כדי לנהל את הקניון המצליח "קריון" בקריות ליד חיפה. פעילותה גדלה במהירות, ביחוד לאחר שהקימה את קניון רננים ברעננה בשנות התשעים. לפני כשלוש שנים רכש יולי עופר מאפריקה-ישראל את השליטה בקניון רמת אביב, וכך הפכה חברתו לגורם חשוב בענף הקניונים.
לפני חודשים מספר עשה יולי עופר, שכבר אז היה חולה, באמצעותה, את העסקה הגדולה האחרונה שלו: מליסרון רכשה את השליטה בחברת הנדל"ן בריטיש-ישראל, בעלת 16 קניונים. הרכישה יצרה את קבוצת הקניונים מספר 1 או מספר 2 בארץ, עם יותר מ-20 קניונים ומרכזים מסחריים. העסקה נכנסה לתוקף לפני זמן קצר, אחרי שהממונה על הגבלים עסקיים חייבה את עופר למכור שלושה מהקניונים.

תאריך:  11/09/2011   |   עודכן:  12/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איש העסקים יולי עופר הלך לעולמו
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
למה מותו , כותרת ראשית?
שולה עופר  |  12/09/11 02:12
2
מי יטפל ביתומים?????
אליהו חיים  |  12/09/11 08:31
 
- אליהו הנביא
יוסי - הרצליה  |  12/09/11 13:30
 
- אין לך רחמנות על היתומים המסכנ ל"ת
אליהו חיים  |  12/09/11 18:58
3
יולי עופר ז"ל.
פרג  |  12/09/11 09:22
4
אבידה אנושית
יוסי - הרצליה  |  12/09/11 13:16
5
מה לקחו איתם האחים? שמרו שבת? ל"ת
גוליריייה  |  12/09/11 20:21
6
איש יקר, יהא זכרו נצור בלבבות
אנשי עשייה במדינה  |  12/09/11 23:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר האופוזיציה טענה כי ניסיון ההשתלטות על שגרירות ישראל בקהיר היא פעמון ענק שצריך להעיר את "כל מי שחושב שאפשר להמשיך לנמנם"
עידן יוסף
גנץ ייפגש בימים הקרובים עם הרבצ"ר רפי פרץ וידון עימו כיצד להסדיר את סוגיית שירת נשים, שפוגעת בחיילים דתיים    אם ייענה הרמטכ"ל לבקשת הרבנים הראשיים הוא עשוי לבטל בכך החלטה של קודמו גבי אשכנזי לכפות על חיילים דתיים נוכחות
שי ניב
את הדברים אמר יו"ר הוועדה לשינוי חברתי כלכלי, פרופ' טרכטנברג בכנס ההשקה של אמנת המעסיקים למיצוי ההון האנושי שיתקיים באוניברסיטת תל אביב
איציק וולף
המינוי יובא לאישור הממשלה בכפוף לחוות דעתה של הוועדה למינויים בראשות נציב שירות המדינה    הודה למנכ"ל היוצא שושני: לד"ר שושני היה חלק מכריע ביכולת להגיע, להתניע ולבצע את הרפורמות במערכת החינוך בקדנציה הנוכחית
אלעזר לוין
שעה קלה אחרי שדוברת משרד הפנים הודיעה, שמספר חברי הוועדה זינק מ-9 ל-14, היא הודיעה שוב:סליחה, טעות, בוועדה יהיו 18 חברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il