X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש המוסד לשעבר העריך כי נשיא ארצות הברית סבור כי הפלשתינים כמוהם כהמון המצרי או הסורי התובעים לגרש את הדיקטטורה בארצם "אובמה העדיף לתמוך בהמונים שיצאו לרחובות, אשר היו נטולי אג'נדה כלשהי למעט דרישות פופוליסטיות מהנהגת המדינה להתפטר, במקום בבעלי הברית האסטרטגים"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
שבתי שביט. אובמה סבור שהפלשתינים הם כמו ההמון המצרי [צילום: יותם פרום]

יו"ר הוועד המנהל של המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי הרצליה ולשעבר ראש המוסד, שבתי שביט, טוען כי נשיא ארצות הברית מעדיף לתמוך בהמונים הפופוליסטיים מאשר להביע תמיכה בבעלי הברית האסטרטגיים שלו.
"יתכן שנאומו של אובמה זירז את מהפכת האביב הערבי, מבלי שכלל התכוון לכך", אמר (יום א', 11.9.11) בכינוס הבינלאומי של המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי הרצליה.
לדבריו, אובמה העדיף לתמוך בהמונים שיצאו לרחובות, אשר היו נטולי אג'נדה כלשהי למעט דרישות פופוליסטיות מהנהגת המדינה להתפטר, במקום בבעלי הברית האסטרטגים רבי השנים שלו ולנסות להשפיע עליהם להתקדם בדרך של רפורמות, זאת מכיוון שסבר כי הסטטוס קוו לא ישרוד.
"הייתה זו נאיביות פוליטית מדרגה ראשונה מצידו של אובמה, שזקוק יותר מכל לשמר את מעמדה הדומיננטי של ארצו בעולם", אמר.
שביט הוסיף כי גם בהקשר הישראלי פלשתיני, הוכיח אובמה שהוא מעדיף לתמוך באזרחי מדינות ולא בשליטים. "בין השורות בנאומו של אובמה מ-19 במאי, ניתן היה להבין שישראל איננה בעלת הברית היחידה של ארה"ב באזור, וכי היא תומכות באספירציות של הפלשתינים המבקשים שחרור מן הכיבוש, הקמת מדינה חופשית ודמוקרטית. מבחינת אובמה, הפלשתינים כמוהם כהמון המצרי או הסורי התובעים לגרש את הדיקטטורה בארצם".
עוד הוסיף כי אובמה מאמין שבעזרת אסטרטגיה דפנסיבית של הינתקות באפגניסטן ועירק הוא יהיה הנשיא האמריקני הראשון שישכין שלום בין אמריקה והעולם המוסלמי. "לשם כך הוא פתח את מסעו למזרח התיכון באנקרה ובקהיר והשמיע את בשורותיו מעל במות מוסלמיות, ואולי בשל כך זירז את אביב העמים הערבי", ציין.
לדבריו, גם מקרה סעודיה הוכיח את הנאיביות והבלבול של הבית הלבן. "האמריקנים לחצו על הסעודים והבחריינים להיכנס למשא-ומתן עם השיעים כדי להגיע להסכמה על חלוקת הכוח בבחריין. הסעודים ראו בכך בגידה מצד ארה"ב והודיעו להם כי אם תנטוש אותם ימצאו אחרים שייסעו להם לשמר את שלטון העם", אמר.

תאריך:  12/09/2011   |   עודכן:  12/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שבתי שביט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבתי שביט: אובמה תומך בהמון פופוליסטי וזונח בעלי ברית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לדעתי קיבל כסף מהעברת גז שלנו
לידים ערביות  |  12/09/11 11:32
2
משפטים חלולים וכותרות נפל
שטחיות שטחיות  |  12/09/11 11:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הקלפיות תהיינה פתוחות מ-10 בבוקר ועד 10 בלילה    תוצאות ראשוניות צפויות לקראת חצות    יחימוביץ': הרצוג ומצנע לא רלוונטיים    פרץ: "יש אווירה של מטה מנצח"    הרצוג: "עלייה דרמטית בכוחי"    מצנע: "ביממה החולפת מורגש סחף בתמיכה כלפיי"
יואב יצחק
ל-News1 נודע: מעבר לסכסוך עם נמרוד נוביק נוצר קרע חמור בין יוסי מימן לשבתי שביט    בעקבות עצירת הגז המצרי דרש מימן משביט להשיב מיליוני דולרים מתוך 11 מיליון דולר שקיבל    במקביל - מימן מסתיר מהציבור כי ממשלת מצרים טוענת להונאה ודורשת מהשותפות EMG לשלם 780 מיליון דולר נוספים תמורת הגז שכבר הוזרם בשנים האחרונות
יפעת גדות
מזונות לא נכונים עלולים לגרום לתגובות פסיכולוגיות המגבירות תסמיני עייפות, אי-שקט, ותשוקה לזלילה    לעומתם, המזונות הנכונים - כמו חמשת המזונות המפורטים בידיעה - משפרים את מצב הרוח ותורמים להקלה בתסמינים
איציק וולף
דובר צה"ל אמר כי הצלמים יתעדו בזמן אמת את הפעילות    ייעשה שימוש נרחב ברשתות החברתיות - טוויטר, יו טיוב, בלוגים ופייסבוק
עידן יוסף
פרסמה קול קורא בנושא ועדת פריש המייעצת לקריטריונים לתעודות עיתונאי    מבקשת לשמוע את עמדת הציבור לנוכח התמורות שחלו במקצוע העיתונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il