X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקרן, בראשותה עומד מנכ"ל משרד הרווחה, תחלק הסכום השנה ל-135 עמותות שספגו אובדן תרומות כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי אשתקד חילקה הקרן כ-59 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
מנכ"ל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ' [צילום: יצחק אלהרר/סקופ 80]

קרן הסיוע לעמותות של משרד הרווחה תחלק בשבועות הקרובים סכום של 30 מיליון שקל ל-135 עמותות שנפגעו כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי. כך עולה (יום ב', 12.9.11) מדיווח של המשרד. בשנת 2009 חילקה הקרן סכום של 59 מיליון שקל לכ-125 עמותות.
ההחלטה על הקמת הקרן התקבלה על-ידי הממשלה מייד עם הקמתה באפריל 2009, בשל החשש כי עמותות רבות עלולות להיפגע מהמשבר הכלכלי העולמי והירידה בהכנסות מתרומות. זאת, כדי לאפשר להם להמשיך להעניק לכל המגזרים באוכלוסיה שירותים חשובים בתחומי הרווחה, החינוך, הבריאות הקליטה.
במשרד הרווחה אמרו כי קרן הסיוע הינה מיזם תקדימי בארץ ובעולם, שכן היא מעניקה סיוע כספי לארגונים ועמותות בגין עצם היותם פעילים בתחומי החברה והרווחה ולא על-פי פעילות או משימה מיוחדת שהממשלה מבקשת לקדם.
העמותות שזכו השנה לתמיכה מייצגות פסיפס רחב של המגזר השלישי והחברה האזרחית בישראל. קרן הסיוע תומכת בעמותות גדולות בקנה מידה ארצי. כך לדוגמא, אקי"ם תקבל מהקרן כ-261 אלף שקל ועל"ם תקבל כ-317 אלף שקל. גם עמותות שכונתיות קהילתיות קטנות בישובים שונים זוכות לתמיכה, כגון עמותת קהילה של הקיבוץ העירוני בבית שמש, שתקבל מהקרן כ-150 אלף שקל.
הקרן מסייעת בסכומים גדולים גם לעמותות המספקות שירותים חברתיים, כמו עמותת ער"ן המסייעת בייעוץ נפשי, ורעות שדרות, המפעילה מיזמים חברתיים וחינוכיים באזור עוטף עזה. הקרן תומכת גם בעמותות סנגור, כמו עמותת ידיד, המפעילה שירותים של סנגור קהילתי שמאתגרות את הממשלה ואף חולקות על מדיניותה בנושאים חברתיים שונים.
קרן הסיוע היא חלק משותפות של שבעה משרדי ממשלה: משרד הרווחה, משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרד המשפטים, משרד החינוך, המשרד לקליטת העלייה ומשרד הבריאות. בראש ועדת התמיכות עומד מנכ"ל משרד הרווחה נחום איצקוביץ. הוועדה שבראשותו קבעה את התבחינים שעל פיהם יחולק תקציבה של הקרן וביניהם הוכחה כי נפגעה האיתנות הפיננסית של העמותה, שכר המנכ"ל בעמותה אינו עולה על 33,000 שקל לחודש, לעמותה יכולת גיוס עצמית של כספי תרומות, שקיפות ויעילות מנהלית ועוד שורה של תנאים.
במכתבו של איצקוביץ לעמותות הוא מדגיש כי "הקמת קרן הסיוע הממשלתית לעמותות הינה ההוכחה לכך כי הממשלה קשובה לבעיות המגזר השלישי בישראל וכי השותפות בין המגזרים היא עמוקה מכפי שנדמה לעתים. הקמת הקרן ופעילותה המקצועית מעידות כי לממשלה היכולת להניע תהליכים בצורה מהירה שקולה וסדורה ועל-פי קריטריונים מובנים ושוויוניים".

תאריך:  12/09/2011   |   עודכן:  12/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נחום איצקוביץ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרן סיוע תחלק כ-30 מיליון שקל לעמותות בקשיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
לורבאק המצויין הוביל את חבריו לרבע הגמר, הפתעת הטורניר בחוץ
איתמר לוין
רשות המיסים טוענת שהשניים רשמו בחסר או לא רשמו כלל הכנסות מהופעותיו של לוי, תמורתן גבו 30,000-20,000 שקל    השניים שוחררו בערבויות של 635,000 שקל כל אחד
איציק וולף
על קירות ביתה של פעילת ארגון השמאל רוססו כתובות 'תג מחיר', 'מגרון' ו'נקמה'    תלונה הוגשה במשטרה
איתמר לוין
לטענת השב"ס, בשנת 1993 לא השלים הקשיש את עבודות השירות שהוטלו עליו ולכן הוחלט שירצה 46 ימי מאסר בפועל    ביהמ"ש ביטל את הצו תוך ביקורת חריפה על חוסר שיקול הדעת וחוסר הסבירות הקיצוני במעשי השב"ס
עופר וולפסון
בשעה 18:30 יחל החרם על חברת תנובה, אליו הצטרפו כל אגודות הסטודנטים ברחבי הארץ    סקר "לילה כלכלי": כ-68% מהציבור יתמכו בחרם    מנכ"ל תנובה: "עלינו בגורל כמטרה לחרם באופן אקראי. אנחנו החברה שהכי תומכת בחקלאות הישראלית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il