X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדברי הרשות, רואה חשבון מבקר שיסייע לחברה ביישום תקנות הצהרות המנהלים והערכת אפקטיביות הבקרה הפנימית - לא ייחשב כבלתי-תלוי הסיבה למהלך: פרשנות מרחיבה יתר על המידה בה נתקלה הרשות, המעלה חשש לפגיעה בקיומה של אי-התלות
▪  ▪  ▪
חשש מיחסי תלות בחישוב הדוחות

רשות ניירות ערך תראה במצב שבו נעזר תאגיד ברואה החשבון המבקר שלו לצורך יישום הוראות תקנות ה-ISOX (הסוקס הישראלי) כפגיעה בקיומה של אי תלות רואה החשבון המבקר. כך מסרה (יום ב', 12.9.11) הרשות בהודעה.
הרשות הבהירה כי דוחות כספיים המבוקרים על-ידי רואה חשבון מבקר שלא מתקיימת לגביהם אי תלות ביחס לתאגיד המבוקר, אינם בגדר דוחות כספיים מבוקרים כדין, ולפיכך לא תוכל הרשות לראות בדוחות כספיים אלו דוחות שהוגשו כדין.
בספטמבר 2009 פרסמה הרשות עמדה לפיה תראה בביצוע פעולות שונות על-ידי רואה החשבון המבקר, כפוגעות בקיומה של אי תלות. בין פעולות אלו נכללו מעורבות כלשהי בשלב הבחינה ופעולות הכרוכות בקבלת החלטות ניהוליות אשר מעצם טיבן, צריכות להתקבל על-ידי הנהלת התאגיד. עם זאת, כדי להקל על מהלך היישום לראשונה של תקנות ה-ISOX על-ידי החברות המדווחות, הותר לרואה החשבון לבצע פעולות סיוע מסוימות לחברה ובתנאים מסוימים.
מבדיקות שביצעה הרשות בנושא זה במסגרת הדוחות התקופתיים לשנת 2010 והדוחות הרבעוניים לרבעון הראשון לשנת 2011, עולה כי במספר מקרים יושמו הוראות הרשות על-ידי רואי חשבון מבקרים תוך שימוש בפרשנות מרחיבה יתר על המידה, המעלה חשש לפגיעה בקיומה של אי תלות בין רואה החשבון המבקר לתאגיד המבוקר.
כך, למשל, עלה כי במספר מקרים רואה החשבון המבקר נמנע מלחלוק על החלטות ופעולות שונות בקשר עם הערכת אפקטיביות הבקרה הפנימית, למרות שדעתו לא הייתה נוחה מהן. הסיבה העיקרית לכך הייתה טענת החברה לפיה התבססה על עמדות של גורמים ממשרד רואה החשבון המבקר שנתנו את שירותי הייעוץ וההכוונה לחברה בעניין זה.
לפיכך, ולאור הלקחים שנלמדו מהבדיקה, החליטה הרשות לעדכן את עמדתה בנוגע לשאלה באיזו מידה, אם בכלל רשאי רואה החשבון המבקר להעניק לתאגיד המבוקר שירותים נלווים בקשר עם יישום הוראות תקנות ה-ISOX.
על-מנת לאפשר לחברות ולרואי החשבון היערכות מסודרת, הרשות הודיעה כי לא תנקוט בפעולות אכיפה רק בשל חשש לפגיעה באי תלות רואה החשבון המבקר בגין הפרת האמור בהבהרה זו, לפני הדוחות לתקופות המתחילות ב-1 בינואר 2012.
עם זאת, הובהר כי במקרה שיישום הליך הערכת אפקטיביות הבקרה הפנימית נעשה באופן שמפר בבירור את כללי אי התלות, ייחשבו דוחות התאגיד כדוחות שאינם מבוקרים כדין. כך לדוגמה, מצב שבו רואה החשבון המבקר, בבואו לחוות את דעתו בדבר אפקטיביות הבקרה הפנימית, נסוג מעמדתו המקצועית רק בשל העובדה כי משרדו ייעץ לתאגיד המבוקר בהליך יישום התקנות.

תאריך:  12/09/2011   |   עודכן:  12/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות ני"ע מחמירה דרישות העמידה ב-ISOX מרואי החשבון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בתום ספירת כל קולות המצביעים בפריימריז לראשות מפלגת העבודה התגלה כי העולים לסיבוב השני יהיו ח"כ שלי יחימוביץ' (32%) וח"כ עמיר פרץ (31%)    אחריהם במקום השלישי ח"כ יצחק הרצוג (25%) ומדשדש מאחור עמרם מצנע (11%) מקולות המצביעים
אלעזר לוין
נדיבותו של איש העסקים הותיק שהלך לעולמו
מערכת אתר ערוץ הספורט
לאומית: האשקלונים כבר לא עם מושלמים. 1:3 להפועל ר"ג על א.א.פאחם
איציק וולף
הופצו מסרונים שבהם נכתב כי המתפקד שקיבל את המסרון אינו זכאי להצביע    להודעה צורף מספר טלפון אשר העביר את החברים במפלגה שקיבלו את המסרון להודעה קולית מוקלטת של הרצוג
עופר וולפסון
הקרן, בראשותה עומד מנכ"ל משרד הרווחה, תחלק הסכום השנה ל-135 עמותות שספגו אובדן תרומות כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי    אשתקד חילקה הקרן כ-59 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il