X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשמעות המעשית: המו"מ נכשל כרגע הקרן דחתה דרישת תשובה, שתתחייב לפרוע חובות ב-2.6 מיליארד שקל לבעלי האג"ח המו"מ ימשך עוד חודש, אך ללא בלעדיות המניה נפלה ב-6%
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"בתנאים הנוכחיים לא נרכוש את דלק נדל"ן, למרות שאנחנו יכולים לקבל את השליטה עליה בחינם", כך הודיעה (היום, ב, 12.9.11) קרן CIM. המשמעות המעשית היא, שנכשל המו"מ על העסקה, שהייתה אמורה להציל את החברה ולאפשר לה לפרוע את חובותיה.
המחלוקת העיקרית היא על פרעון חובותיה של דלק נדל"ן. תשובה דרש מהקרן להתחייב לפרוע את כל חובותיה של דלק נדל"ן לבעלי האג"ח - 2.6 מיליארד שקל קרן ורבית בחמש השנים הקרובות, מזה כ-600 מיליון שקל בשנה הקרובה. הקרן סירבה לתת התחיבות זו. היא הודיעה, כי אם תקנה את דלק נדל"ן, היא תחתוך את החובות, מה שקרוי בלשון הבורסה "תספורת", ותפרע רק חלק מהם.
תשובה הודיע, כי התחיבות לפרוע את כל החובות היא מצידו תנאי בסיסי,וכי ללא התחיבות כזו - לא תהיה עסקה. נציגי הקרן הודיעו שהם דוחים דרישה זו, כי אם יהיה עליהם לפרוע את חובות-העתק לבעלי האג"ח, רכישת דלק נדל"ן לא תהיה כדאית להם.
הודעת הקרן נמסרה היום לאחר חודש של דיונים ובדיקת מצבה של החברה. פרק זמן זה סוכם מראש בחודש שעבר, לאחר חתימת מזכר ההבנות הראשוני, הלא-מחייב, ב-13 באוגוסט.
נציגי CIM בדקו את רשימת הנכסים של דלק נדל"ן ואת אפשרויות המימוש, כולל מכירת חברת המגורים אלעד. הם הגיעו למסקנה שלילית: בתנאים של תשובה - העסקה אינה כדאית.
CIM הייתה אמורה, בין היתר, לתת לדלק נדל"ן הלוואת בעלים של 500 מיליון שקל, שתאפשר לפרוע את החובות הדחופים. תשובה דרש, שהלוואה זו תפרע רק לךאחר פרעון כל החובות האחרים. כלומר, למעשה, לעולם לא. גם דרישה זו של תשובה מונעת כרגע את סיכום העסקה.
ינסו "לרבע את העיגול"
עם זאת, החליטו הצדדים שלא לנעול את הדלת סופית, וקבעו כי המו"מ ימשך חודש נוסף, בניסיון למצוא הסדר. לא ברור אם יצליחו "לרבע את העיגול", בגלל הפער הגדול בין שני הצדדים לגבי פרעון החובות.
יצחק תשובה כבר התייאש, כנראה, מכל סיכוי שהכספים שהשקיע והילוה אישית בדלק נדל"ן יוחזרו לו. להפך: הוא התחייב לתת לדלק נדל"ן הלוואת בעלים אישית נוספת של 100 מיליון שקל, שתפרע רק לאחר שיפרעו כל החובות לבעלי האג"ח ולבנקים. החברה חייבת גם 440 מיליון שקל קרן ורבית לבנקים.
קרן CIM, הפעילה בעסקי נדל"ן בארצות הברית, נמצאת בשליטת ר'יצרד רסלר,שאול קובה ואבי שמש. בבעלותה שורת נכסים בארה"ב, כולל סופרמרקטים, מלון ונדל"ן מניב בלאס וגאס.

תאריך:  12/09/2011   |   עודכן:  12/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק תשובה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרן CIM: כרגע לא נרכוש את דלק נדל"ן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המתעסק בעיסקה זו נקרא אוכל  ל"ת
נבלות.  |  13/09/11 09:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
לקוחות ותיקים וכחדשים כאחד יצטרכו לסמן במפורש בטופס פשוט להבנה כי הם מעוניינים בשירותי תוכן סלולרי    כחלון: "בשנה הקרובה - מחיר דקת סלולר בפחות מ-20 אגורות"
עופר וולפסון
בעוד נשיא ארה"ב מכין במרץ את חוק העבודות עליו הכריז בשבוע שעבר למעבר בקונגרס, הבנק הגדול בארה"ב בהיקף נכסיו מתכוון לפטר כ-40,000 עובדים ולסגור כ-10% מסניפיו
איציק וולף
הרמטכ"ל לשעבר התייחס לפרשת מסמך הרפז    "אף אחד בצה"ל לא היה מעורב בכתיבה או בהדלפה שלו"    סיפר כי אשתו עברה חקירה ובדיקת פוליגרף ונמצאה דוברת אמת
אבי שאולי
ישלם בתמורה סכום של 22 מיליון שקל    עו"ד אופיר נאור דורש זימון אסיפת נושים שתדון בהעמדת אג"ח מעריב לפירעון מיידי
איתמר לוין
בעקבות שלוש בקשות לתביעות ייצוגיות, הודיעו שירותי הכיבוי ברמת גן, פתח תקוה, הרצליה, חולון, בת-ים ואזור ונתניה שלא יגבו סכומים העולים על אלו שנקבעו בתקנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il