מזה למעלה מ-35 שנים מתנהלת התחבורה הציבורית בחוף הכרמל ללא כל שינוי. קו 921 מחיפה לתל אביב מגיע בתדירות של כחצי שעה וקו 202 מחיפה לזכרון יעקב ולפרדס חנה מגיע בתדירות של שעה ויותר. יוזמה חדשה של המועצה בשיתוף פעילים שונים מבקשת לשנות את המצב הקיים.
מבנה התחבורה הציבורית באזור אינו מביא בחשבון את השינויים האדירים שחלו בעשורים האחרונים ואת התפתחות האזור כולו ואת תחום התחבורה הציבורית בכלל (לרבות הרכבת).
פורום שהוקם לפני כשנה ומונה 30 חברים מהמועצה ונציגים של ארגון תחבורה היום ומחר, מתכנס מדי שבועיים לדיונים בנושא. במפגש האחרון הוחלט לקיים סקר תחבורה מקיף ברחבי המועצה האזורית חוף הכרמל במטרה לבחון ולאפיין את צורכי הקהילה, כדי להגיע לפתרונות מעשיים שיתנו מענה למצוקת התחבורה הציבורית באזור.
בבחינת הצרכים עומדים ארבעה קריטריונים שכוללים:
הסקר ייצא לדרך כבר בשבועות הקרובים והוא יסתייע במומחים מהתחום.
ועוד חדשות בקצרה מתחום התחבורה הציבורית:
- מרכז תחבורה ציבורית ייבנה בערד. את המרכז תכננה חברת עשת הנדסת כבישים ותנועה לבקשת קבוצת גדיש הנדסה וניהול. הפרויקט כולל תכנון כבישים ותנועה במרכז תחבורתי ציבורי.
- בגבעת שמואל מתחיל היום לפעול קו פנימי. הקו הסיבובי, שמספרו 8, יפעל בתדירות של 4-3 פעמים בשעה. הוא אוסף את תושבי השכונות אל התחנות הראשיות מחוץ לעיר. את הקו מפעילה חברת קווים.
- קווים גם צפויה ליישם את התוכנית של חברת שילובים, והחל ב-24 בספטמבר יתבצע תיאום בין הקווים הפנימיים בראש העין למועדי הגעת הרכבת ויציאתה. ל-News1 נודע כי החברה שוקדת בימים אלה על שינוי במסלולי שלושה קווים: 87, 136 ו-137 באופן שיעקפו את הפקקים, בעיקר ברחוב ז'בוטינסקי.
- שטחי מועצת גן יבנה מאופיינים בבנייה נמוכה על חטיבת קרקע גדולה מאוד. פריסת הקווים שם אמורה לקרב בעתיד בין השכונות, ולהנגיש ביעילות את בתי הספר והמרכזים הציבוריים. בימים אלה שוקדים על הרחבת התחבורה הציבורית במקום, שבו פועלת כיום חברת ואוליה. המטרה היא לחברה ליציאות מערבה ומזרחה, באמצעי תחבורה זמינים, בהיקף מספק ובתדירות גבוהה, תוך תיאום תזמונם עם אמצעי תחבורה נוספים. עוד מדובר על הרחבת יעדי האוטובוסים והוספת יעדים מבוקשים כיבנה וראשון לציון בכיוון תל אביב ובאר שבע. המועצה ומשר התחבורה מקיימים בימים אלה סקרים בקרב התושבים לבחינת הצרכים.