X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גברים רווקים שהיו עם רמות טסטוסטרון גבוהות יותר בתחילת המחקר נטו למצוא בנות זוג ולהפוך לאבות, אך האבות החדשים זוהתה ירידה ברמות הטסטוסטרון שהייתה גדולה מהירידה אצל גברים בני אותו גיל שלא הביאו ילדים לעולם בקרב האבות במחקר, אלו שהיו מעורבים ביותר בטיפול בילדים היו עם רמות טסטוסטרון נמוכות יותר מאלו שלא היו מעורבים
▪  ▪  ▪
לא צריך טסטוסטרון? [צילום אילוסטרציה: AP]

רמות הטסטוסטרון (הורמון המין הזכרי) יורדות כשגברים הופכים לאבות, והן נמוכות ביותר אצל האבות המסורים ביותר. אלו ממצאי מחקר חדש.
למרות שמחקרים קודמים הראו גם הם כי לאבות יש רמות טסטוסטרון נמוכות משל גברים בני אותו גיל שאינם אבות לילדים, לא ברור היה אם גברים עם רמות טסטוסטרון נמוכות נוטים להיות אבות לילדים או שהאבהות היא שמדכאת את רמות הורמון המין הזכרי. המחקר החדש מראה כי העובדה השנייה היא הנכונה. לדברי החוקרים, ממצאי המחקר מראים גם כי שלא כמו יונקים אחרים, בני אדם מתוכנתים ביולוגית לאבהות.
למרות הרעיון המוכר כי גברים הם ציידים, ונשים ממלאות את תפקיד גידול הילדים, החוקרים, מאוניברסיטת נורת'ווסטרן, סבורים כי המחקר מראה בבירור כי הגברים מתוכנתים לתפקד גם כאבות.
החוקרים בדקו נתונים של קרוב ל-500 גברים פיליפינים צעירים שהיו תחת מעקב כחמש שנים. הגברים השתתפו במחקר בריאות ותזונה. רמות הטסטוסטרון שלהם נמדדו בתחילת המחקר ובסופו. כל הגברים היו רווקים ולא היו אבות לילדים כשגויסו למחקר. כשליש מהם היו תחת הקטגוריה של "במערכת יחסים יציבה", והפכו לאבות בפעם הראשונה במהלך תקופת המחקר.
למרות שהגברים הרווקים שהיו עם רמות טסטוסטרון גבוהות יותר בתחילת המחקר נטו למצוא בנות זוג ולהפוך לאבות, אצל האבות החדשים זוהתה ירידה ברמות הטסטוסטרון שהייתה גדולה מהירידה אצל גברים בני אותו גיל שלא הביאו ילדים לעולם במהלך תקופת המחקר.
בקרב האבות במחקר, אלו שהיו מעורבים ביותר בטיפול בילדים היו עם רמות טסטוסטרון נמוכות יותר מאלו שלא היו מעורבים. לכן, למרות שהטסטוסטרון יכול לעזור לגברים למצוא בנות זוג ולהביא צאצאים לעולם, רמות גבוהות של הורמון המין הזכרי אינן נדרשות עוד, ואולי אפילו מזיקות, בהיבט של הטיפול בילדים. אבהות, ואיתה הדרישות של התינוק הרך, דורשות שינויים רגשיים, פסיכולוגיים ופיסיים, והביולוגיה של הגבר אכן יכולה להשתנות כדי לעמוד בדרישות הללו.
החוקרים, שבדקו את ההשפעה שיש לאבהות על רמות הטסטוסטרון, ציינו כי תפקיד ההורה המטפל אצל בני האדם הוא מאפיין אבולוציוני מאוחר יחסית. אצל קרובי המשפחה שלנו, השימפנזים והבבונים, אפשר לראות כי לזכרים אין כל תפקיד בהורות, והזכרים אינם יודעים אפילו אלו צאצאים הם שלהם.
הירידות ברמות הטסטוסטרון במהלך תקופות בהן רמות גבוהות אינן נדרשות למציאת בת זוג מועילה, כפי הנראה, הן לגברים והן לצאצאים.
רמות גבוהות של טסטוסטרון נמצאו קשורות לאגרסיביות, כמו גם לעלייה אפשרית בסיכון לסרטן ערמונית, לסרטן אשכים, לשבץ, למחלות לב ואפילו להידרדרות בזיכרון.
ירידה ברמות הטסטוסטרון הקשורה להורות אינה דבר רע, כתבו החוקרים, אלא חלק מהתאמה של הגוף שיכולה להועיל לבריאות הכללית של הגבר ולהבטיח הורות טובה.

תאריך:  13/09/2011   |   עודכן:  13/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רמות הורמון המין הזכרי יורדות אצל גברים שהופכים לאבות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רמת הורמון המין הזכרי
משה גלבר  |  15/09/11 08:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
חברת ג'יימס ריצ'רדסון ורשת "פקטורי 54" זכו במכרז רשות שדות התעופה ויפעילו במשותף את המתחמים, בשטח כולל של כ-550 מ"ר
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה ביומיים את ההחלטה בעניין פינוי האוהלים    נציגת התושבים בשדרות רוטשילד הזהירה בדיון: צריך לקחת אחריות לפני שיתרחש אסון
איתמר לוין
מבקרי התמ"ת גילו מקרים רבים של גביית מחיר גבוה מזה שצוין על גבי המוצרים    הקנס כולל גם הפעלת קנס על תנאי, שהוטל על הרשת לאחר עבירות דומות בעבר
אלעזר לוין
משעולי וצליח יחסכו לאאורה כ-2.5 מיליון לשנה, אבל רק מתחילת 2013    שכרם וההטבות מהווים כ-25% מרווחי החברה
יפעת גדות
שר התמ"ת שלום שמחון: "זהו צעד נוסף חשוב שמבצע המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות במשרד התמ"ת במטרה להגדיל את מספר העסקים המשלבים אנשים עם מוגבלות בעסקיהם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il