X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מה הייתה ההפרעה שגרמה לשיבושים

חשיפה: מחדל הרשיונות של הרכבת הקלה

ביום רביעי הפסיקה תנועת הרכבות בירושלים שעתיים לפני הזמן, ביום חמישי הגיעו רכבות אחת לחצי שעה, וכל נוצר עומס אדיר לנוסעים נאמר שיש הפרעה, אך News1 חושף את הסיבה: התרשלות מצד משרד התחבורה וחוסר אכפתיות מצד חברת סיטיפס
▪  ▪  ▪
הרכבת הקלה. תקיעה שלא הכרנו
[צילום: פלאש 90]
ככה לא חוסמים רכבת קלה...
עידן יוסף
העיתונות החרדית דיווחה על סיקריקים שניסו לחסום את תנועת הרכבת הקלה בירושלים * בדיקת News1 מגלה מדוע הנהג לא ידע על כך
לרשימה המלאה

שיבושים חמורים נגרמו בבוקר יום חמישי (15.9.11) בתנועת הרכבת הקלה בירושלים. לנוסעים נמסר כי עקב הפרעות תגיע הרכבת באיחור של חצי שעה. יצוין, כי שעות הבוקר הן שעות השיא, ורכבת אמורה לצאת בכל 12 דקות.
הרכבות הצפופות ממילא בבקרים הפכו לצפופות יותר. רבים, שהתייאשו מלהמתין להגעת הרכבת הקלה, נאלצו להשתמש באוטובוסים ובמוניות.
סיבת העיכוב לא נמסרה לנוסעים. ההשערות כי מדובר בעיכוב שנגרם בידי חרדים קיצוניים שחסמו את המסילה בגלל ענייני פגיעה בצניעות או בעיכוב שנגרם בגלל בעיה טכנית התבררו כשגויות.
מה הסיבה האמיתית?
News1 חושף כי הסיבה לעיכוב היא מחדל של משרד התחבורה והתרשלות של מפעילת הרכבת הקלה - חברת סיטיפס. מתברר כי ב-15 בספטמבר בחצות נכנס לתוקפו התיקון לפקודת התעבורה. לתיקון זה, המסדיר את התנהלות הרכבת הקלה, אין השפעה על הנוסעים אך יש לו השפעה על הנהגים.
נהגי הרכבת הקלה קיבלו רישיון זמני שאיפשר להם לנהוג עד 15 בספטמבר. משרד התחבורה אמור היה להנפיק עבורם רשיונות לנהיגה ברכבת קלה שישמשו אותם מתאריך זה, אך לא ביצע את המוטל עליו, ובכך הפר התחייבות בעניין שמסר לוועדת הכלכלה של הכנסת. בחברת סיטיפס הזכירו למשרד התחבורה שעליו להנפיק רשיונות, אך התזכורת נמסרה פחות מיממה קודם שפג תוקפו של הרישיון הזמני.
הנהגים שומרים על החוק, וכדי שלא לנסוע דקה אחת ללא רישיון סיימו ביום רביעי את הנסיעות בשעה 22:00, כדי להספיק ולהגיע ל"דיפו" - מרכז השליטה התפעול והבקרה של הרכבת הקלה שוכן בסמוך לצומת הגבעה הצרפתית. במקום זה קיים חניון הלילה של כל צי הקרונות.
נזכרו להתעורר
משרד התחבורה התעורר, והחל להנפיק במהירות רשיונות. בבוקרו של יום הונפקו רק 12 רשיונות, שחולקו ל-12 נהגים מתוך 64. מאחר שכך, פעלו הרכבות במתכונת חלקית של רכבת בכל חצי שעה בערך. רק בצהריים הונפקו רשיונות ל-30 נהגים, דבר שאיפשר תנועה סדירה של רכבות. שאר הנהגים עדיין ממתינים לרישיון.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר בתגובה: "רק אתמול ביקשה חברת סיטיפס ממשרד התחבורה להנפיק רישיונות נהיגה קבועים לנהגי הרכבת הקלה. חרף האיחור, הנפיק המשרד בו-ביום רישיונות קבועים לכל הנהגים".
דובר הרכבת הקלה, עוזאל ותיק, מסר בתגובה: "החובה להנפיק רשיונות קבועים היא של משרד התחבורה. אנחנו לא אמורים להזכיר להם, ורק כאשר ראינו שהרשיונות לא מגיעים כפי שהתחייבו בגלל עניינים ביורוקרטיים, פנינו. העיכוב במסירת הרשיונות גרם הן פגיעה בשירות לנוסעים והן פגיעה תדמיתית בנו".
תקופת הרצה
מי צודק? אף אחד. על משרד התחבורה היה מוטל לעמוד בהתחייבותו לוועדת הכלכלה ולהנפיק את הרשיונות בזמן, אולם הדבר אינו פוטר את הזכיינית מלפנות אליו. כל נהג הרואה שרשיונו עומד לפוג פונה למשרד התחבורה מבעוד מועד כדי לחדשו. זכיינית פרטית אינה צריכה להתנהל באמות מידה ירודות של רשות ממשלתית.
עם זאת, הרכבת הקלה נמצאת עדיין בתקופת הרצה, ומשרד התחבורה מלווה אותה יד ביד בכל צעד. קשה לעכל כיצד מחדל כזה קורה. אם עדיין יש למשרד התחבורה טענות על התנהלות סיטיפס עליו לקנוס אותה. אם אין לו טענות, עליו למצוא את האחראים במשרד למחדל ולמצות עימם את הדין. מה שבטוח הוא שאלפי נוסעים לא היו צריכים לסבול.
______
בתוך כך, ל-News1 נודע כי טכנאי הרכבת הקלה טרם הצליחו להתגבר על תקלות שידור חוזרות ונשנות של מערכת ה-ADLS. כאשר נתוני השידור אינם נקלטים במרכז הבקרה מופסקת מיד תנועת הרכבות.

תאריך:  15/09/2011   |   עודכן:  16/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: מחדל הרשיונות של הרכבת הקלה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
צריך להדריך את נהגי הרכבת הקלה
ב.דני   |  15/09/11 12:22
2
לא הערה : רשלנות ומעילה בתפקיד
על מחדל התחבורה  |  15/09/11 23:56
3
רכבת מיורת , שערוריה וחרפה
תשוב עיר הקודש  |  16/09/11 07:22
4
מדינה שירדה מן הפסים לבנקט
מיכל מירושלים  |  16/09/11 12:07
5
מצער
משהו  |  14/03/24 13:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ההמלצות המסתמנות של ועדת טרכטנברג הן "אחיזת עיניים" ו"יריקה בפרצופם של מיליוני ישראלים"    כך אומרים באופוזיציה    "הבשורה החיובית בענייני החינוך לא מסתירה את הואקום האדיר שמותירה בנושאי דיור, תחבורה, המיסוי המכביד על מעמד הביניים והשוויון בנטל"
מירב ארד
צפי לתפוסות גבוהות במלונות באילת    תפוסה של מעל 90% צפויה גם במלונות ים המלח    האורחים - בעיקר משפחות המגיעות לחופשה משפחתית
יפעת גדות
חוקרים הצליחו להוכיח כי צחוק תרם להעלאת סף הכאב    סוג הצחוק שתרם להשפעה המגנה - צחוק פרוע וטבעי
חגי עמית
מחקר באוניברסיטת ת"א ממפה את קשרי הניהול והאחזקה בין החברות הציבוריות בישראל    97% מהחברות חולקות לפחות דירקטור אחד עם חברה אחרת לעומת 70% לפני 3 עשורים    רמת הריכוזיות בבעלות על ההון במגמת עלייה מאז 2001
איציק וולף
מנהיגי מחאת האוהלים אינם מרוצים מהמלצות ועדת טרכטנברג כפי שהודלפו אמש לתקשורת    דפני ליף: המסקנות לא מהוות בשורה של ממש ולא מסמנות את שינוי הכיוון הנדרש - לא מבחינת הנושאים המטופלים ולא מבחינת היקף    "לא יצאנו לרחובות בשביל שינוי כל כך חלקי וזמני"    ועדת טרכטנברג מבהירה: בואו נמתין לדוח הסופי אשר מתגבש בימים אלו ונשפוט אותו במלואו לכשיתפרסם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il