X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביום א', ידון ביה"ד לעבודה בתל אביב בבקשת העובדים לפתוח בסדרת שיבושים בפעילות הרכבת, העלולה להגיע עד לכדי השבתה מלאה העובדים מוחים על דרישת האוצר להוציא את עבודות התחזוקה לקרונות הרכבת החדשים ליצרנית "בומברדייה"
▪  ▪  ▪
התחנות יישארו ריקות? חשש לשיבושים ברכבת [צילום: אלי אלון]

נציגי ההסתדרות וועד עובדי הרכבת יתייצבו ביום ראשון (18.9.11) בביה"ד לעבודה בתל אביב בבקשה לאפשר לעובדים להתחיל ולנהל מאבק נגד כוונת משרד האוצר להעביר את עבודות התחזוקה לחברה חיצונית מחו"ל.
את העובדים ייצגו יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, ויו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה ארדעי. הצוות המשפטי כולל את עו"ד שי תקן ואת עו"ד בני כהן. הדיון יתקיים בשעה 10:30 בבוקר.
כזכור, לפני מספר חודשים הודיע שר התחבורה, ישראל כ"ץ, על סגירת הרכבת בחודש אוגוסט אם לא יימצא פתרון לבעיית הבטיחות. ההסתדרות והעובדים פתחו במו"מ מול נציגי משרד התחבורה והנהלת הרכבת ולפני כחודש הושג הסכם להבטחת בטיחות הנוסעים ברכבת.
אולם, בהסתדרות אומרים כי כעת חוזר משרד האוצר על דרישתו להוציא את עבודות התחזוקה לקרונות, שבמסגרתם מעסיקה הרכבת מאות עובדים, לחברת "בומברדייה" מחו"ל, שאמורה לספק לרכבת קרונות חדשים. "המשמעות היא שעובדי התחזוקה יהפכו בפועל לעובדי קבלן במקרה הטוב או שיפוטרו במקרה הרע", אומרים בהסתדרות.
בחודש האחרון התקיימו מספר פגישות של נציגי ההסתדרות והעובדים עם נציגי ההנהלה והאוצר בעניין זה. יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, אומר כי ההסתדרות קיבלה את כל דרישות האוצר לשיפור בטיב עבודתם של עובדי התחזוקה, אך למרות זאת מתעקש האוצר להעביר את העבודה מחוץ לרכבת.
אדרי אומר כי ביקש מנציגי האוצר למנות את כל דרישותיהם. "הם ביקשו שיפורים בצורת תמריצים חיוביים ושליליים לעובדים, זמינות של העובדים וכדומה. הסכמנו לכל, בתנאי אחד: שמי שיעשה את העבודות יהיו עובדי הרכבת במסגרת העבודה המאורגנת. הסכמנו אפילו לעלות העבודה של הקבלן. לתדהמתי, נציגי האוצר סירבו, כך שברור לי שמטרתם לא לשפר את עבודת התחזוקה, אלא להפוך את העובדים לעובדי קבלן נטולי זכויות ולפגוע בעבודה המאורגנת ברכבת".
עוד הוסיף אדרי כי "הסכם הבטיחות שעשינו, ללא קבלת תמורה בדמות תוספת שכר או משהו דומה, מוכיח כי עובדי הרכבת אחראים וטיב השירות לנוסעים עומד בראש מעיניהם. ההסכם מוכיח שאפשר להנהיג שינויים ברכבת. לכן ברור שמטרת האוצר היא אחת: לחבל בעבודה המאורגנת".
יו"ר הוועד, גילה ארדעי, סיכמה ואמרה: "השתתפתי בהפגנות המחאה ואני מתרשמת שהציבור הישראלי מתחיל להפנים את תוצאותיה ההרסניות של הפרטת העבודה. אני מקווה שגם בית-הדין יבין זאת ביום ראשון".
בהנהלה מרגיעים: "לא צפויה כל פגיעה בעובדי התחזוקה הקיימים"
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "כבר בשנים הקרובות עומדת רכבת ישראל לעלות מדרגה משמעותית עם פתיחת הקווים החדשים והמשודרגים, להכפיל את כמות הרכבות ולהגדיל משמעותית את מספר הנוסעים. רכבת ישראל נדרשת להיערכות מיידית לתחזוקת הצי החדש בצורה טובה ובטיחותית. פיכך, מאמינה הממשלה כי בשל הגידול נדרשת רכבת ישראל להתמקד בשירות לנוסעים. הנהלת הרכבת מציינת כי לא צפויה כל פגיעה בעובדי התחזוקה הקיימים ורכבת ישראל תמשיך בקליטת עובדים חדשים גם באגף זה, בהתאם לצרכים. הדיבורים על הפרטה הם דמגוגיה בלבד ומסך עשן".
בהנהלת הרכבת הוסיפו: "אנו מקווים כי יו"ר הוועד וההסתדרות יבחרו בערוץ של הידברות וינהלו מו"מ אמיתי וממוקד מול הנהלת החברה ולא יבצעו פעולות אשר יביאו לפגיעה בציבור הנוסעים והעובדים".

תאריך:  15/09/2011   |   עודכן:  15/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדי הרכבת לביה"ד: עיצומים נגד הפרטת עבודות התחזוקה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
יו"ר הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי הודיע כי במהלך השבוע תתכנס הוועדה לשתי ישיבות מרתוניות וכי רק אז יתקבלו המלצות סופיות    "משוכנע שהישראלים החדשים יודעים להבחין היטב בין אמירה מקצועית לאמירה תקשורתית"    יו"ר ועדת הכלכלה: "מי שהתנתק באוגוסט ישלם על כך בזיעה בנובמבר בוועדות הכנסת"
איציק וולף
ראש ממשלת טורקיה אינו מתרשם מן המסרים שהועברו לו על-ידי הממשל האמריקני ועל-ידי מפקדת נאט"ו    "ישראל לא תוכל לעשות כל מה שהיא רוצה במזרח הים התיכון"    ציין כי שיפור ביחסי המדינות - רק לאחר התנצלות ישראלית, פיצוי למשפחות ההרוגים והסרת המצור הימי מעזה
איתמר לוין
יום לאחר שנשיאת העליון טענה שהצעת החוק לבוררות חובה היא הפרטה של מערכת המשפט, משיב שר המשפטים: אין כאן כל הפרטה אלא אי-ידיעה של החוק
יפעת גדות
חוקרים גילו כי הסיכונים מעישון אצל גברים צעירים משמעותיים ביותר למרות שרוב הגברים בגילאים אלו משוכנעים שאין להם סיבה לדאוג להיבט זה של בריאותם בגיל כה צעיר
עידן יוסף
משפחת סלומון, אחת המשפחות הענפות בישראל, ש'הביאה לעולם' בין השאר את נחלת שבעה, פתח תקוה, הבלדה המפורסמת וגם את חברת טבע, מחפשת מוצגים היסטוריים מעברה לקראת כינוס משפחתי ענק - אחד מהם הוא החותם של אבי המשפחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il