X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רמה גבוהה של אבל נמצאה קשורה למוות של הורה כתוצאה מפגיעה מקרית ולדירוג גבוה של דיכאון לאחר תשעה חודשים 10% מהצעירים עם רמה גבוהה של אבל שלא ירדה בצורה משמעותית אחרי 33 חודשים, נטו לסבול מקושי תפקודי תשעה חודשים לאחר מות ההורה, מהיסטוריה קודמת של דיכאון, ומהפרעת לחץ פוסט-טראומתית חדשה
▪  ▪  ▪
לא עובר

חוויית האבל של ילדים ובני נוער לאחר מותו של הורה מתפוגגת עם הזמן אצל רובם, אך חלק מהם סובלים מחווית אבל מורכבת וממושכת יותר שעלולה לגרום לדיכאון ולשבש את התפקוד הנורמלי. אלו ממצאי מחקר חדש.
חוקרים בדקו 182 ילדים ובני נוער בגילאים 18-7, שאחד מהוריהם מת כתוצאה מהתאבדות, מגורמים טבעיים פתאומיים או מפגיעה בלתי צפויה. מעקבים לאורך שנה ולאורך שנתיים נעשו ל-165 ול-141 מהמשתתפים, בהתאמה.
החוקרים - מהמוסד הפסיכיאטרי בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת פיטסבורג.
אצל 59% מהילדים ומבני הנוער, רמת האבל ירדה בצורה משמעותית 12-9 חודשים לאחר מותו של ההורה ואז נשארה נמוכה. אצל 31% מהצעירים, רמת האבל עלתה לאחר כתשעה חודשים ואז ירדה בהדרגתיות לאורך שלושים ושלושה חודשים. בקרב 10% מהמשתתפים, רמת האבל הייתה גבוהה לאחר תשעה חודשים ונשארה גבוהה גם שלושים ושלושה חודשים לאחר שההורה מת.
החוקרים גילו כי רמה גבוהה של אבל נמצאה קשורה למוות של הורה כתוצאה מפגיעה מקרית ולרמה גבוהה של דיכאון (על סמך דיווח עצמי) לאחר תשעה חודשים.
הם גילו גם כי 10% מהצעירים עם רמה גבוהה של אבל שלא ירדה בצורה משמעותית אחרי שלושים ושלושה חודשים נטו לסבול מקושי תפקודי תשעה חודשים לאחר מות ההורה, מהיסטוריה קודמת של דיכאון, ומהפרעת לחץ פוסט-טראומתית חדשה.
דיכאון היה שכיח יותר בקרב ילדים ובני נוער אצלם ההורה שנותר סבל מאבל מורכב או ממושך, אם הרגישו שאחרים אחראים למותו של ההורה, או אם חוו אירועים קשים אחרים בחיים מאז מותו של ההורה.
ממצאי המחקר פורסמו ב-Archives of General Psychiatry.
לדברי החוקרים, לממצאים יש השלכות רפואיות חשובות בהיבט של מאמצי מניעה וטיפול. הם הדגישו גם את הצורך בהערכה של ההורה שנותר, ובהתערבות, כשזו מתאימה, במטרה לשפר את מצבם של הילדים האבלים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  18/09/2011   |   עודכן:  18/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבל על הורה שמת עלול להימשך זמן רב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא קצוביץ'
"מקווה שהטייקונים ימשיכו להיות עשירים, גם אם תהיה האטה במשק; להטיל יותר. הם עשו משהו שמותר להם"    "אם נוריד מיסים ונשאיר את ההוצאות ברמתן - יהיו לכך השלכות שליליות מאוד; נקווה שזה לא יקרה"    "אם יש סיבה, זה בסדר להוריד מס ממשהו אחד ולהעלות באחר"
איציק וולף
מוחמד בסיוני, שסיים את כהונתו בישראל לאחר שרקדנית בטן התלוננה כי ניסה לאנוס אותה, מת בביתו שבמצרים בגיל 74
צביקה קליין
סטודנט מה'ישיבה יוניברסיטי' הותקף לפני כחצי שנה על-ידי סטודנטים פרו פלשתינים במהלך חילופי סטודנטים בסקוטלנד    בהכרעת הדין השבוע, כאשר הואשם תוקפו בפעילות אלימה וגזענית, גילה שלא רק שהותקף באותו יום בו נרצחו בני משפחת פוגל, הכרעת הדין של תוקפו התקיימה באותה שעה בה נשפט רוצח המשפחה    החליט לתרום את כספי הפיצויים למשפחת פוגל ואמר כי אינו מאמין בצירוף מקרים
מירב ארד
כ-3,000 חדרי מלון חדשים עתידים להיפתח במהלך החודשים אוקטובר-ינואר כאשר שורה של מלונות יוקרה מתכננים להיכנס לאבו-דאבי    בין המלונות - ריץ קרלטון, הייאט, סנט ריג'נס ועוד
איתמר לוין
מח"ש: משה רווה קיבל עשרות אלפי שקלים תמורת מסירת מידע על פשיטות צפויות וחשיפת מקורות מודיעיניים; באחד המקרים יזם פעילות משטרתית נגד בית הימורים מתחרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il