X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דני דיין קבל על סילוף דבריו ועל כך שלא התאפשרה לו זכות התגובה ביה"ד לאתיקה של מועצת העיתונות קבע שהעיתון עבר על שניים מכללי התקנון וחייב אותו בהתנצלות בולטת
▪  ▪  ▪
חובה יסודית באתיקה העיתונאית. דני דיין [צילום: פלאש 90]
דני דיין: אנשים יסכימו לפינוי תמורת פיצוי
איציק וולף
יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אמר לאמריקנים בשיחות סגורות כי אם יוצע מחיר גבוה למתנחלים תמורת עזיבת בתיהם יהיו כאלה שיסכימו לקבלו * הבהיר כי הוא מסתייג לחלוטין מפעולות 'תג מחיר' * "מדובר במעשים איומים מבחינה מוסרית"
לרשימה המלאה

עיתון הארץ יתנצל פעמיים על שתי עבירות אתיות אותן ביצע נגד יושב-ראש מועצת יש"ע דני דיין. בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות, בה חבר 'הארץ', קיבל את רוב טענותיו של דיין בגין פרסומי מסמך הוויקיליקס נגדו.
בחודש אפריל האחרון פרסם עיתון 'הארץ' כתבת שער יוצאת דופן בגודלה, ובה דברים שאמר יו"ר מועצת יש"ע לדיפלומטים אמריקנים בישראל בפגישותיו עמם. בעקבות פרסום הכתבה, פנה דיין לבית הדין לאתיקה, בטענה כי לציטוטים המופיעים בכתבה, נוספה פרשנות שקרית ומטעה, בניסיון להשחיר את תדמיתו הציבורית.
בהחלטה שהתקבלה השבוע, כתב הרכב בית הדין - עו"ד יונתן רז, מוטי רוזנבלום ומשה רונן - כי עיתון הארץ הפר סעיף מתקנון האתיקה בכך שלא נתבקשה, וממילא לא הובאה, תגובתו של דיין לפרסומים. כמו-כן קבע בית הדין שעיתון הארץ הפר סעיף בכך שמאחת מכותרות המשנה השתמע שדיין הבטיח לנציגי הממשל שמתנחלים יתפנו בתמורה לפיצוי, זאת, על-אף שהטענה בדבר הבטחה כאמור אינה מעוגנת במסמכי וויקיליקס.
בהחלטה נכתב בין היתר:
  • החובה להביא את תגובתו של אדם לפרסום אשר עלול לפגוע בשמו הטוב הינה חובה יסודית באתיקה העיתונאית. ככל חובה היא מקנה לצד העומד מנגד זכות. הזכות לפרסום התגובה של מי ששמו הטוב או פרטיותו עלולים להיפגע נובעת מהזכות לשם טוב, שהיא עצמה נגזרת ראשונה של כבוד האדם, ומהזכות לפרטיות. אך היא אינה מתמצה בכך. הזכות לתגובה נובעת גם מחופש הביטוי. כפי שהיטיב לבטא המתלונן בדיון בפנינו, לא בכל יום מתעורר אדם בבוקר, אף אם הוא איש-ציבור, ומוצא את שמו ואת תמונתו בעיתון מוביל, ובפרט, בכותרת הראשית שבעמוד הראשון. זהו אירוע דרמטי.
    "תכופות זהו אירוע חד-פעמי. בהעדר זכות להביא את תגובתו, קולו עשוי שלא להישמע, בוודאי לא על במה מקבילה בגודלה. על כן, על פרסום התגובה להיות, בלשונם של כללי האתיקה, "הולם". פירוש הדבר שעל פרסום התגובה להיות נאמן לדברי התגובה, ולקבל, מבחינת הבלטתו, משקל הולם הדומה למשקל הפרסום עצמו".
באשר לדרישתו של דיין שבית הדין יקבע שהארץ לא דיבר אמת כשקבע שדיין נקט "כפל לשון", בית הדין הודיע שאין לו כלים לפסוק בסוגייה. בהכרעה נכתב כי "אף אם נניח שאין מדובר באמת, כפי שטוען המתלונן, לא השתכנענו שהפרסום נעשה ברשלנות, ובוודאי שלא היה בו משום פרסום ביודעין של דבר שאינו אמת".
בית הדין הורה להארץ לפרסם את החלטתו בצירוף התנצלות בהקדם האפשרי ובהבלטה ההולמת את הפרסום הראשוני: "החלטתנו וההתנצלות יפורסמו בעיתון יום שישי או ערב ראש השנה, לפי בחירת העיתון, באחד משלושת עמודי החדשות הראשונים, ובהבלטה הראויה".
בתגובה מסר דני דיין: "אני מברך על החלטת בית הדין, אותה ניתן היה למנוע, אם עיתון הארץ היה נענה לאחת מהבקשות הרבות שהופנו אליו לפרסום תגובתי. תודה לדיינים שהזכירו לכולנו שבין הסקופים והכותרות, יש מקום גם לאמת ולצדק".

תאריך:  18/09/2011   |   עודכן:  18/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הארץ חויב בהתנצלות כפולה בפני יו"ר מועצת יש"ע
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הארץ, עיתון לאנשים חושבים פחחח ל"ת
הארץ = פראבדה  |  18/09/11 23:50
2
מי שאוהב את הארץ לא קורא ל"ת
את הארץ  |  19/09/11 01:52
3
להשפיל את הכתבלבים מהעיתון לאנ
קורןנאוה טבריה  |  19/09/11 05:00
4
עתון לעדר הצאן חושב שהוא חושב ל"ת
נחום שחף  |  19/09/11 06:12
5
לפטר את חברי וועדת האתיקה
אברהם מערב השומרו  |  19/09/11 08:58
6
אין משחק הוגן בשמאל ל"ת
אוהד ג  |  19/09/11 09:44
7
המתנחלים יודעים רק לבכות.
שפוי משפיה  |  19/09/11 14:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר הביטחון נועד בניו-יורק עם ראש ממשלת הרשות הפלשתינית בניסיון של הרגע האחרון להגיע לפשרה בעניין ההצבעה באו"ם על הכרה במדינה פלשתינית    השניים דנו בתיאומים ביטחוניים בין ישראל לרשות לימים שאחרי ההצבעה באו"ם
עירן פאר
הפרדת נכסים ריאליים מפיננסיים מתבקשת, אך ניהול ללא גרעיני שליטה בבנקים ובחברות ביטוח עלול לגרום יותר נזק מתועלת    הניסיון להציג ועדת הריכוזיות כפתרון למחאה - מנותק מהמציאות    חומר למחשבה למטילים ולו ספק קל בפופוליזם של "סוף שלטון הטייקונים"
עידן יוסף
בלעדי: את התחנה הצבאית מדבררת אזרחית שאינה כפופה לנוהלים של יחידת הדובר כפי שמקובל בשאר יחידות הצבא
מערכת אתר ערוץ הספורט
נאני ורוני מוטטו את הבלוז, הספרדי צימק. 0:4 לטוטנהאם על ליברפול
איציק וולף
שורת ראשי רשויות חברי מפלגת העבודה פרסמה הודעת תמיכה בח"כ שלי יחימוביץ' בסיבוב השני בפריימריז שיתקיים ביום רביעי הקרוב    "יחימוביץ' תשכיל לחבר את המורשת של תנועת העבודה עם הרוחות החדשות המנשבות בציבור ותביא לחיזוקה ולהעצמתה של מפלגת העבודה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il