X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התשלום - בשל אי-מילוי הבטחה שלטונית לאפשר להם להעסיק 2,000 עובדים זרים בעונת 2001-2000 החקלאים ישאו בקרוב למחצית מנזקיהם משום שתכננו את העבודה לפי מספר עובדים כפול מזה שהובטח
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המדינה תשלם קרוב ל-10 מיליון שקל ל-74 חקלאים מהערבה התיכונה, בשל הפרת הבטחה שלטונית להעמיד לרשותם עובדים זרים בעונת 2001-2000. כך קבע (12.9.11) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רפי יעקובי. הסכום בו חויבה המדינה הוא 57% מגובה התביעה, לאחר שיעקובי מצא שהחקלאים עצמם נושאים באחריות ליתרת הנזק שנגרם להם.
המדינה מתירה מזה שנים לחקלאי הערבה התיכונה להעסיק פועלים זרים, בעיקר תאילנדים, בשל ריחוקו של האזור וחוסר היכולת להביא אליו פועלים ישראלים או פלשתינים. בפתיחת עונת 2001-2000 פנו נציגי החקלאים אל הרצל גדז', שהיה אז מנהל מינהל האוכלוסין במשרד הפנים (שהופקד באותה עת על נושא העובדים הזרים). בעקבות הפגישה, רשם גדז' בכתב-יד על מכתב שעסק בסיכום עם התנועה הקיבוצית: "נוהל זה תקף גם לגבי מתנדבים לערבה תיכונה".
החקלאים טענו, כי בנוסף לכך אמר להם גדז', כי מדובר בתוספת של 2000 פועלים זרים. לטענתם, בפועל נתאפשרה להם העסקת 160 עובדים זרים בלבד, שכן לאחר מכן נפסק מתן האישורים הנחוצים. טענות אלה לא נסתרו, ויעקובי קבע שהן מבססות הבטחה שלטונית מחייבת. לכל הפחות, הוסיף יעקובי, יש בדברים משום מצג מטעם המדינה שהחקלאים יכלו להתבסס עליו בכלכול צעדיהם, באופן שאם לאחר מכן פעלה המדינה באורח שונה, עשויות לקום להם זכויות כלפיה.
עם זאת, קבע כאמור יעקובי שגם החקלאים נושאים בחלק משמעותי מאחריות לנזקיהם. הם טענו, כי תכננו את גידוליהם כך שיוכלו להעסיק 4,656 עובדים זרים, שהם 3,224 עובדים זרים מעבר ל-1,432 העובדים הזרים שעבדו אצלם עוד לפני כן. לדבריו, לא היה כל בסיס לתכנון זה ולמחשבה שהמדינה יותר מאשר תכפיל את מספר העובדים שעליהם דיבר גדז'.
לגבי גובה הנזקים, הסתמך יעקובי על השומה שהגישו החקלאים, שכן המדינה לא הגישה שומה מטעמה ולא סתרה את השומה של החקלאים. לפיכך, חויבה המדינה בתשלום 8 מיליון שקל, בתוספת הפרשי ריבית והצמדה מאז הגשת התביעה בשנת 2004. המדינה תשלם לחקלאים גם שכר טירחת עו"ד בסך 500,000 שקל, את שכרו של השמאי ששכרו ואת האגרות ששילמו.

תאריך:  19/09/2011   |   עודכן:  22/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה תשלם 10 מיליון ש' לחקלאים בערבה התיכונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן מענית
הותר לפרסום: היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה והמפלג לחקירת פשעי מחשב מנהלים חקירה העוסקת בחשיפה של מתקיני תוכנות ציתות והאזנות סתר לטלפונים סלולריים
עופר וולפסון
עובדי הרנטגן בבתי החולים הממשלתיים לא יקיימו מחר צילומים במשך שעתיים בין 08:00 ל-10:00    הסיבה: הזדהות עם עובדי ההוסטלים לניצולי שואה הנאבקים על זכותם להיקלט כעובדי מדינה    במקביל, כל ההוסטלים עוברים לשביתה במתכונת חירום
עופר וולפסון
ההחלטה: בעקבות טענות ההסתדרות לסירוב ההנהלה להכיר בה כארגון היציג של העובדים    טוענים: "מאוחדת הקימה ועד פיקטיבי שגרף מיליונים כדמי ועד"
איתמר לוין
החשד: אחד מרואי החשבון מעל ב-3 מיליון שקל, וחברו - ב-700,000 שקל    חשודים גם בעבירות מס והלבנות הון    מעצריהם הוארכו בימים אחדים
מירב ארד
ההנחיה הוצאה על-רקע דוחות מודיעין על איומי טרור בחוף המערבי בהודו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il