X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רובינשטיין: די בכך שעבריינים מעורבים בבחירת הבורר, כדי לפסול את ההליך כולו עו"ד יוסי חן נבחר לבורר בידי עבריינים וקיבל מהם הוראות בעת ניהול ההליך
▪  ▪  ▪
השופט אליקים רובינשטיין [צילום: פלאש 90]

בפסק דין ראשון מסוגו קובע (יום ב', 19.9.11) בית המשפט העליון, כי מעורבות של עבריינים בהליך בוררות היא עילה ברורה לפסילת ההליך ופסק הבורר.
רועי ליאון ואיתי סחיש, אשר ניהלו קיוסק בחוף "מציצים" בתל אביב, מינו את עו"ד יוסי חן לבורר ביניהם. אלא שעוד קודם לחתימת הסכם הבוררות, פנו השניים (בנפרד כמובן) לגורמים עברייניים שונים, שלאחר מכן נטלו חלק במינוי הבורר ובהליך הבוררות עצמו.
בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע, כי "מעורבות העבריינים בבירור הסכסוך התבטאה, למצער, בכך שהגורמים העברייניים משני הצדדים הם שהחליטו לפנות לבוררות, הבוררות התקיימה בפני בורר שאותו הציע אחד העבריינים אשר פעל בנושא, עבריינים מטעם שני הצדדים נכחו לכל הפחות בישיבת הבוררות הראשונה, וחלקם גם הכתיבו את דרך ניהול ההליך כך שנקבע על ידיהם כי לא יתאפשר ייצוג של הצדדים בידי עורכי דין, ותוך שהם נותנים הוראות לבורר באופן ישיר".
בסיומה של הבוררות קבע חן, כי סחיש יעביר לליאון 1.75% ממניותיה הרגילות של החברה ו-17.85% ממניות הניהול שבאחזקתו, וכן נקבע כי סחיש ישלם לליאון באופן אישי מיליון שקל. כמו-כן נפסק כי סחיש ואברהם סלומון ישלמו לסחיש, יחד ולחוד 6.2 מיליון שקל, סכום הכולל גם את הוצאות הבוררות.
סחיש ביקש מבית המשפט המחוזי לבטל את פסק הבורר ובקשתו התקבלה. ליאון ביקש לערער על כך לעליון, אך השופט אליקים רובינשטיין דחה את בקשתו. מעבר לכך שאין עילה לערעור בערכאה שלישית, נדרש רובינשטיין לשאלה העקרונית של מעורבות עבריינים בבוררות. וכך קבע:
"אף שלכאורה מתעוררת איפוא בנידון דידן שאלה משפטית החורגת מעניינו של מקרה זה, הנה שלדידי התשובה לשאלה זו ברורה ומתחייבת מליבת שיטתנו המשפטית, ערכיה וערכי מדינת ישראל. יתר על כן, נוכח נסיבותיו הקיצוניות של המקרה דנא איני סבור כי בנדון דידן עשוי להתעורר ולוא ספק קל שבקלים בדבר צדקת פסיקתו של בית המשפט המחוזי לפיה בוטל פסק הבוררות. מעורבות גורמים עברייניים בבוררות היא עילת ביטול מובהקת.
"...מקום בו פועלים גורמים עברייניים בתוך היכל הבוררות, שהוא הליך מעין-שיפוטי בגדרי החוק. מקום שהם מתערבים בקביעת דרך התנהלות ההליך ואף נותנים הוראות ישירות לבורר, לא תיתכן מחלוקת על כך שדינו של פסק הבוררות הוא בטלות. הדבר מבקש לקרבנו למחוזות של פשע מאורגן שלא נרשה עצמנו לקרב אליהם; האם היינו מתירים, חלילה, מעורבות מעין זו בהליך שיפוטי?"
רובינשטיין מוסיף ואומר, כי גם מעורבות עבריינית לפני תחילת הבוררות היא עילה לביטולה: "הגישה למעורבות מעין זו - וער אני לכך שקשה להגדיר מיהו 'בעל זרוע' ומיהו 'עבריין' ועל כן ייבחן כל מקרה לגופו - צריכה להיות במובהק של בית שמאי גם בשלב של ייזום הבוררות ומינוי הבורר, כדי שבית משפט לא יתן ידו – ואיני מדבר דווקא בענייננו – ל'בית דין של העולם התחתון'".
רובינשטיין מוסיף, בהתייחסו לתופעת מעורבות עבריינים בבוררויות: "אכן דומה כי אין מדובר ב'עשבים שוטים' בלבד, אלא בחזון נפרץ. בית המשפט בתוך עמו הוא יושב, וחדשות לבקרים למדים אנו על פתרון מחלוקות תוך שימוש באלימות, סחיטה ואיומים. גורמים עברייניים צוברים עוצמה ומבקשים מונופול על פתרון מחלוקות באמצעים כוחניים או על החזר חובות, 'דמי חסות' או 'פרוטקשן' בלע"ז. עם תופעה כזו, המאיימת על הסדר החברתי, לא תוכל מדינת חוק להשלים, אם כי כמובן עליה לספק את כלי המאבק, כדי שישתפרו ויהיו אפקטיבים די הצורך".

תאריך:  19/09/2011   |   עודכן:  19/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: מעורבות עבריינים - עילה לפסילת בוררות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
די היה בעוד 3-4 רובינשטיינים
לורנס   |  20/09/11 01:30
2
לא מצאתי עובדת עקבות עבריינות
zoomarch  |  20/09/11 08:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בלשי היאחב"ל עצרו חשוד חילוני בן 27, תושב היישוב עלי שבשומרון, בחשד כי השתתף בחבלה בכלי רכב צבאיים לפני כשבועיים
איתמר לוין
בית המשפט השלום: בעוד על הנישום לספק הסבר סביר לאי הגשת דוחות כלל, די בכך שיעורר ספק סביר בדבר האפשרות שהדוחות הוגשו במועד אך אבדו ברשות המיסים
איתמר לוין
השופטת רונן קובעת שגם כאשר אין חתימה פיזית, אך ניתן להוכיח שהחותם קרא את החוזה - הדבר יחייב אותו    דנה גם בהסכמים שכל תנאיהם גלויים והסכמים שפרטיהם מופיעים בקישורית
איתמר לוין
התשלום - בשל אי-מילוי הבטחה שלטונית לאפשר להם להעסיק 2,000 עובדים זרים בעונת 2001-2000    החקלאים ישאו בקרוב למחצית מנזקיהם משום שתכננו את העבודה לפי מספר עובדים כפול מזה שהובטח
חן מענית
הותר לפרסום: היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה והמפלג לחקירת פשעי מחשב מנהלים חקירה העוסקת בחשיפה של מתקיני תוכנות ציתות והאזנות סתר לטלפונים סלולריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il