X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
את האתרוג יש להציג בפני נציג משרד החקלאות או המכס הכנסת שאר המינים - לולב, הדס וערבה - אסורה מנימוקי הגנת הצומח ובריאות הציבור
▪  ▪  ▪
הברחת אתרוגים. תופעה מוכרת [צילום: פלאש 90]

משרד החקלאות נערך לחגי תשרי ומבהיר כי כל נוסע הנכנס לישראל רשאי להביא עימו באופן אישי אתרוג אחד בלבד. את האתרוג יש להציג בשדה התעופה בפני נציג משרד החקלאות או המכס. נציג משרד החקלאות יבדוק ויזואלית במקום את האתרוג כדי לאשר שאין בו נגעים ומזיקים. שאר שלושת המינים אסורים בהכנסה עצמית לישראל מנימוקי הגנת הצומח ובריאות הציבור.
משרד החקלאות פועל באופן רציף על-מנת להבטיח אספקה סדירה של ארבעת המינים לכל דורש לשם קיום מצוות חג הסוכות. בימי החגים הפעילות בנתב"ג בעיצומה, וכך גם ניסיונות ההברחה של תוצרת חקלאית טרייה לישראל. בימי החגים הביקורת מתהדקת לאור ריבוי הטיסות לחו"ל ולאור ניסיון העבר המלמד כי בערבי החג ישנו ריבוי של הברחות הקשורות בחגי תשרי, כדוגמת: ארבעת המינים, דבש ורימונים. בזכות ערנותם של הפקחים ושל עובדי המכס, נתפסו בעבר בשדה התעופה לא מעט נוסעים שניסו להבריח תוצרת כזו, ובמיוחד רימונים.
משרד החקלאות ופיתוח הכפר פועל באופן רציף על-מנת להבטיח אספקה סדירה של ארבעת המינים בתחומי ישראל לכל דורש לשם קיום מצוות חג הסוכות.
הברחת אתרוגים - תופעה מוכרת
ניסיונות הברחת כמויות גדולות של אתרוגים לישראל היא תופעה מוכרת עימה מתמודדים פקחי ההסגר של המשרד מדי שנה. בשנים קודמות נתפסו משלוחים ומזוודות מלאי אתרוגים שהוברחו לישראל, בעיקר מאיטליה, מצרפת וממרוקו. טיסות מאזורים מועדים נבדקות בתקופת החגים באופן קפדני ודפי מידע על חשיבות הנושא והסכנה הטמונה בהברחת אתרוגים לישראל מופצים בין סוכנויות נסיעות, בתי כנסת בחו"ל ושדות התעופה.
היקף הגידול המקומי של אתרוגים הוא כ-1,000 דונם המניבים כמיליון אתרוגים בקרוב וכולו מיועד לשוק ארבעת המינים. הביקוש בישראל הוא לכ-700,000 יחידות בקירוב מדי סוכות. 300,000 יחידות נוספות מיוצאות מדי שנה לקהילות יהודיות בעולם. מחירי האתרוגים נקבעים על-פי רמת ההידור שלהם והקהילה הצורכת, והם נעים בדרך כלל בין 10 שקלים ל-500 שקלים. המחיר הממוצע לצרכן לאתרוג הוא כ-40 שקלים. כל קהילה צורכת הידור אחר - אתרוג תימני, שהוא אתרוג ענק ממדים, אתרוג מרוקאי, אתרוג שגדל בחבל קלבריה שבדרום איטליה, אותו צורכת קהילת חב"ד, ועוד.
כאמור, מדי שנה מתמודד משרד החקלאות עם תופעה של הברחת אתרוגים לקראת סוכות. על-מנת לצמצם את היקפי התופעה, מאשר משרד החקלאות בשנים האחרונות ייבוא אתרוגים מפוקח מקלבריה וממרוקו. לשם כך, ביצעה המחלקה להערכת סיכונים בייבוא במשרד החקלאות תהליך הערכת סיכונים ובסיומו אושר הייבוא בתנאים קפדניים, במטרה למנוע חדירת נגעים עם הפרי המיובא.
מדינת ישראל, ככלל, לא מאפשרת ייבוא של פירות הדר. הסיבה לכך היא שישנם נגעים רבים התוקפים את פירות ההדר ומסבים להם נזקים קשים ביותר, אשר אינם מצויים כלל בישראל, ולכן עלינו לעשות כל שביכולתנו על-מנת למנוע כניסתם. כניסה של נגע או ייבוא צמחים ומוצרי צמחים מחו"ל ללא פיקוח, עלולים להחדיר נגעים בעלי פוטנציאל גרימת נזק בלתי הפיך לצומח ולחקלאות במדינת ישראל, וכן לתחלואה בבני אדם ובבעלי חיים.

תאריך:  20/09/2011   |   עודכן:  20/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ישראל לכל / Israel 4 All
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקראת החגים: ייבוא אתרוג אחד בלבד לכל נוסע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ב-2009 נרשמו 19,849 פניות של נשים לוועדות להפסקת היריון - 98.5% מהן אושרו    נתונים ראשונים משנת 2010 מראים ממדים דומים    11.0 מתוך כל 100 הריונות ידועים מסתיימים בהפסקת היריון יזומה    מספר זה נמצא במגמת ירידה    שיעורי הפניות של הנשים המוסלמיות והדרוזיות לוועדות להפסקת היריון נמוכים יותר מאלו של היהודיות והנוצריות    13.3% מהפניות הן של נשים עד גיל 19    45% מהפניות הן של נשים רווקות    88.4% מהפניות היו בשליש הראשון של ההיריון
עופר וולפסון
לפי הסקירה, המומנטום של הצמיחה הכלכלית בגדה המערבית בשנים האחרונות מתקרב לקיצו, וקריסה כלכלית של הרשות תוביל להידרדרות פוליטית עד כדי התחדשות העימותים האלימים    עורכי הסקירה: "ניתן לנצל את הפנייה הפלשתינית לאו"ם כמנוף לחידוש המו"מ המדיני ולפיתוח כלכלי שיועיל גם לישראל"
מירב ארד
אזולאי מחליפה את אושרת יואב שהתמנתה למנהלת מלון דניאל הרצליה
איציק וולף
תושב הצפון מילא לראשונה בחייו טופס לוטו לאחר שחלם כי הוא זוכה בפרס הראשון בהגרלה וזכה ב-12 מיליון שקלים    "לא חסר לנו דבר, אבל עכשיו אני יכול לסדר גם את נכדיי ולהבטיח להם עתיד כלכלי טוב"
עופר וולפסון
התדרדרה השנה בשני מקומות נוספים במדד החופש הכלכלי, הבוחן 141 מדינות ברחבי העולם    בשש שנים בלבד: ישראל צנחה ב-35 מקומות בדירוג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il