X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדברי שמחון, המכסים הם הקלף העיקרי של ישראל לגיבוש הסכמי סחר חוץ עם מדינות העולם: "כשמפחיתים מכס לייבוא ישראלי יש לעשות זאת כנגד קבלת הפחתה מקבילה לייצוא הישראלי. לא ייתכן שמדינת ישראל תתפרק מנכסיה המסחריים הבינלאומיים מבלי לקבל שום תמורה"
▪  ▪  ▪
שלום שמחון [צילום: ששון תירם]

"המכסים הם הקלף העיקרי של ישראל לגיבוש הסכמי סחר חוץ עם מדינות העולם. כשמפחיתים מכס לייבוא ישראלי יש לעשות זאת כנגד קבלת הפחתה מקבילה לייצוא הישראלי. לא ייתכן שמדינת ישראל תתפרק מנכסיה המסחריים הבינלאומיים מבלי לקבל שום תמורה, מבלי שהצרכן נהנה ממנה ומבלי שהדבר ישפר את התחרות" - כך אמר (יום ג', 20.9.11) שר התמ"ת שלום שמחון, שציין כי עמדת משרד התמ"ת היא תמיכה בהורדה מתונה ביותר של מכסים, לנוכח הפגיעה הכוללת בתעשיה המקומית, בתעסוקה בפריפריה ובחברה הישראלית בכללותה.
"אי-אפשר להסתכל רק מרכיב אחד של התמונה. כל צרכן הוא גם עובד, וכל אחד מבין את חשיבות המשך פעילותם של מפעלים יצרניים בפריפריה", הוסיף שמחון. "פגיעה בתעשיה הישראלית כחול לבן היא פגיעה בתעסוקה ופגיעה ביכולת של ישראל להבטיח ייצור עצמי במצבי חירום, לרבות מצבי חירום ביטחוניים, מלחמה חלילה, או חרם שיוטל על-ידי ארצות שונות. הדברים מתחדדים כיום לנוכח המצב המדיני".
שמחון הדגיש כי לפני שמפחיתים מכסים בצעד חד-צדדי, יש לייצר תשתית שמבטיחה תחרות, אחרת לא תגיע ההטבה הגלומה בהפחתת המכס לכיסו של הצרכן ומי שייהנה ממנה יהיו המשווקים והיצרנים. "אני קורא לכל הגורמים הרלוונטיים להימנע מנקיטת צעדים פופוליסטיים שיביאו לאובדן שליטה, מבלי לבחון לעומק את ההשלכות של ההפחתה האגרסיבית במכסים. צעדים אלו לא יניבו שום תועלת לצרכן ויפגעו פגיעה אנושה בכלכלה הישראלית. המכס הוא לא האשם העיקרי במחירים גבוהים והפתרונות יגיעו באמצעות טיפול בכשלי השוק שמונעים תחרות. רמת המכסים למוצרים תעשייתיים כבר היום נמוכה, והיא עומדת כיום על 1% בלבד בממוצע. שיעור המכסים לייבוא של מוצרי תעשיה זהים למקובל במדינות מפותחות אחרות, ונע בין 0-12% בלבד.
"יתרה מכך, מעל 50% מהייבוא לישראל פטור היום ממכס לחלוטין במסגרת הסכמים לאזור סחר חופשי. לפיכך, הפחתת המכסים על מוצרים תעשייתיים לא תיטיב עם הצרכן הישראלי ולא תוזיל את יוקר המחיה בישראל. לא כל שכן, אם המכסים יופחתו בטרם שבנינו תשתית ליצירת תחרות. שהרי אותם יצרנים ומשווקים ששולטים כיום בשוק ימשיכו לשלוט בשוק והפעם באמצעות ייבוא מבלי שהפחתת מחירי המוצרים תגיע לצרכן".
שמחון הוסיף כי הפחתת המכסים באופן דרמטי וחד-צדדי תפגע ביכולות המו"מ מול מדינות אחרות בהסכמי סחר. "הפחתת המכסים צריכה להיות כנגד הפחתת מכסים מקבילה ליצואנים הישראלים במסגרת משאים ומתנים להסכמי סחר. הפחתה חד-צדדית תגדיל את הייבוא לישראל ותקטין את הייצוא מישראל. הגדלת הייבוא לישראל וצמצום הייצוא מישראל זה מהלך של התאבדות כלכלית. צריך לראות את צרכי המשק בכללותו. יש לנו אחריות כוללת".

תאריך:  20/09/2011   |   עודכן:  20/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלום שמחון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמחון: הפחתת מכסים והגברת הייבוא יפגעו בכלכלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אופס, מי שכח את פתיחת יבוא
חייםש  |  20/09/11 21:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
את הידיעה מסר משרד יחסי ציבור    דוברת מינהל מקרקעי ישראל: "לא ידוע לי על כך"
מירב ארד
את האתרוג יש להציג בפני נציג משרד החקלאות או המכס    הכנסת שאר המינים - לולב, הדס וערבה - אסורה מנימוקי הגנת הצומח ובריאות הציבור
יפעת גדות
ב-2009 נרשמו 19,849 פניות של נשים לוועדות להפסקת היריון - 98.5% מהן אושרו    נתונים ראשונים משנת 2010 מראים ממדים דומים    11.0 מתוך כל 100 הריונות ידועים מסתיימים בהפסקת היריון יזומה    מספר זה נמצא במגמת ירידה    שיעורי הפניות של הנשים המוסלמיות והדרוזיות לוועדות להפסקת היריון נמוכים יותר מאלו של היהודיות והנוצריות    13.3% מהפניות הן של נשים עד גיל 19    45% מהפניות הן של נשים רווקות    88.4% מהפניות היו בשליש הראשון של ההיריון
עופר וולפסון
לפי הסקירה, המומנטום של הצמיחה הכלכלית בגדה המערבית בשנים האחרונות מתקרב לקיצו, וקריסה כלכלית של הרשות תוביל להידרדרות פוליטית עד כדי התחדשות העימותים האלימים    עורכי הסקירה: "ניתן לנצל את הפנייה הפלשתינית לאו"ם כמנוף לחידוש המו"מ המדיני ולפיתוח כלכלי שיועיל גם לישראל"
מירב ארד
אזולאי מחליפה את אושרת יואב שהתמנתה למנהלת מלון דניאל הרצליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il