X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התקדמות מהותית בפרויקט הקמת הקו האדום בגוש-דן נ.ת.ע. מתחילה בחפירת שלושה פירי ענק דרכם יוחדרו המכונות לכריית המנהרה של הרכבת הקלה משך העבודות - כשנה
▪  ▪  ▪
מיכאל רצון, יו''ר נ.ת.ע. [צילום: AP]
על הפרויקט
פרויקט הקו האדום, אשר מסלולו יחבר בין פתח תקוה לבת ים עבור בבני ברק, ברמת גן ובתל אביב-יפו, מהווה את 'חוט השדרה' של רשת הרכבות העתידה להיבנות בגוש-דן. הקו האדום, בן 22 הק"מ, יכלול לאורכו 33 תחנות, כאשר 23 מתוכן תהיינה קרקעיות ו-10, מצומת גהה בפתח תקוה ועד שכונת נווה צדק-מנשייה בתל אביב, תהיינה תת-קרקעיות

השלב הראשון בחפירת המנהרה התת-קרקעית בה עתידה לעבור הרכבת הקלה בקו האדום - יוצא לדרך: חברת נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים), תחל (יום ד', 21.9.11) בחפירתם של שלושה פירי שילוח ענקיים, אשר מתוכם ישוגרו מכונות המנהור (TBM- TUNNEL BORING MACHINE) אשר יכרו את התוואי התת-קרקעי של הקו האדום.
על פי התוכניות, לאחר חפירת הפירים יוכנסו אל תוכם מרכיבי הדיפון של מנהרות הרכבת, במקביל להוצאה של חומרי החפירה (אדמה) ולפינוים. העבודות על חפירת הפירים צפויות להימשך כעשרה עד חמישה עשר חודשים, בהתאם למורכבות הפיר.
במכרזים מורכבים אותם פרסמה בחודשים האחרונים, בחרה חברת נ.ת.ע. שלוש חברות קבלניות אשר יבצעו את חפירת הפירים:
  • את הפיר הראשון שיבנה, בעומק 23 מטרים מתחת לפני הקרקע, תקים "חברת אברהם יצחק" ברחוב הרצל פינת יהודה הלוי בתל אביב (שכונת שבזי על גבול שכונת פלורנטין), בשטחו של חניון בית רומנו. מפיר זה ישולחו שתי מכונת ה- TBM לכיוון מזרח.
  • פיר נוסף יוקם על-ידי חברת "זלמן בראשי" בצמוד לחניון גלי גיל בתל אביב;
  • פיר שלישי בפתח תקוה, שגם הוא מיועד לשליחת שתי מכונות כרייה, ייבנה על-ידי חברת דניה סיבוס.
כריית המנהרות תתבצע בשיטת חפירה וכיסוי (CUT AND COVER) על פיה תיחפר תעלה בקרקע שלאחריה תבנה מעל התעלה גג.
בהתאם לתחזיות מקיפות, שנערכו לצורך תכנון פרויקט הקו האדום עולה, כי 120-100 מיליון נוסעים צפויים להשתמש בשירותי הרכבת הקלה בתוואי זה מדי שנה עד לשנת 2020. בשנים האחרונות עסקה חברת נ.ת.ע. בביצוע עבודות העתקת תשתיות, בפיתוח קווי חשמל והנחתם לאורך "הקו האדום", כשלב מקדים להכשרת הנתיב לקראת עבודות הנחת המסילה של הרכבת הקלה.
עלות העבודות המקדימות עד כה, לאורך התוואי, לרבות התשלומים בגין הפקעות קרקע הוא כ -1.3 מיליארד שקלים. מיכאל רצון, יו"ר נ.ת.ע., אמר כי מאז שהתקבלה החלטת הממשלה על הקמתו של פרויקט הקו האדום כפרויקט תקציבי, קרי: המתוקצב על-ידי קופת המדינה במישרין, וההחלטה שנלוותה לכך לפיה נ.ת.ע. תהווה גם את הגורם המבצע מטעם מדינת ישראל, פורסמה שורה של מכרזים שיקדמו את מימושו של פרויקט התשתית הגדול ואולי החשוב בתולדות מדינת ישראל.
"נ.ת.ע. דבקה בלוח הזמנים אותו הגישה לראשי משרדי התחבורה והאוצר הסומכים ידיהם על ראשי החברה, שיצליחו לממש חזון בן עשרות שנים", אמר רצון. "העבודות המתחילות בשטח מהוות את התשובה לכל הציניקנים אשר הביעו ספק ביכולתה של זרוע ממשלתית להקים פרויקט כה מורכב, בהתאם ללוח זמנים קפדני".
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, אמר כי פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב הוא המיזם החשוב ביותר בתחום התחבורה בישראל. לדבריו, "מימוש הפרויקט התעכב עד כה והחלטת הממשלה שאותה הובלתי אפשרה לנ.ת.ע. כניסה מהירה לשלב הביצוע של הפרויקט ולהתחיל בחפירת פירי הענק שדרכם יוחדרו המכונות לכריית המנהרות התת-קרקעיות".
לפני כשנה החליטה הממשלה להטיל על משרד התחבורה לקדם את פיתוחה של מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב ואת הקמת פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, זאת בעקבות ביטול הסכם הזיכיון עם זכיינית הרכבת הקלה.
שר התחבורה הוסיף כי מדובר בפרויקט בעל חשיבות לאומית ולאחר תקופה ארוכה שבה נעשה ניסיון לבצע את הפרויקט באמצעות זכיין החליט משרדו על ביצוע תקציבי של הפרויקט. לצורך כך הממשלה הקצתה כ-11 מיליארד שקלים.

תאריך:  20/09/2011   |   עודכן:  20/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקו האדום יוצא לדרך; נ.ת.ע.: "תשובה לכל הציניקנים"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עד 2020 לא תהייה רכבת
אז יש נוסעים??  |  20/09/11 20:06
 
- 100Mנוסעים לשנה=400Kליום עבודה
ע_הראל  |  21/09/11 18:09
2
רפי השכל מתרבים אצלנו כארנבות
אחמד ריץ' רץ'  |  20/09/11 20:23
3
מי כאן ציניקן!. לפני 75 שנה..
יעקב ל  |  20/09/11 21:55
4
מיכאל רצון אתה חסר בכנסת.
שמחה  |  21/09/11 19:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
לדברי שמחון, המכסים הם הקלף העיקרי של ישראל לגיבוש הסכמי סחר חוץ עם מדינות העולם: "כשמפחיתים מכס לייבוא ישראלי יש לעשות זאת כנגד קבלת הפחתה מקבילה לייצוא הישראלי. לא ייתכן שמדינת ישראל תתפרק מנכסיה המסחריים הבינלאומיים מבלי לקבל שום תמורה"
אלעזר לוין
את הידיעה מסר משרד יחסי ציבור    דוברת מינהל מקרקעי ישראל: "לא ידוע לי על כך"
מירב ארד
את האתרוג יש להציג בפני נציג משרד החקלאות או המכס    הכנסת שאר המינים - לולב, הדס וערבה - אסורה מנימוקי הגנת הצומח ובריאות הציבור
יפעת גדות
ב-2009 נרשמו 19,849 פניות של נשים לוועדות להפסקת היריון - 98.5% מהן אושרו    נתונים ראשונים משנת 2010 מראים ממדים דומים    11.0 מתוך כל 100 הריונות ידועים מסתיימים בהפסקת היריון יזומה    מספר זה נמצא במגמת ירידה    שיעורי הפניות של הנשים המוסלמיות והדרוזיות לוועדות להפסקת היריון נמוכים יותר מאלו של היהודיות והנוצריות    13.3% מהפניות הן של נשים עד גיל 19    45% מהפניות הן של נשים רווקות    88.4% מהפניות היו בשליש הראשון של ההיריון
עופר וולפסון
לפי הסקירה, המומנטום של הצמיחה הכלכלית בגדה המערבית בשנים האחרונות מתקרב לקיצו, וקריסה כלכלית של הרשות תוביל להידרדרות פוליטית עד כדי התחדשות העימותים האלימים    עורכי הסקירה: "ניתן לנצל את הפנייה הפלשתינית לאו"ם כמנוף לחידוש המו"מ המדיני ולפיתוח כלכלי שיועיל גם לישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il