X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עוה"ד אליעזר קליבנסקי ושמואל מלכא לא בדקו במשך זמן רב את המצב המשפטי של הבית, לא התריעו בפני המוכרים על עבירות הבנייה ולא עמדו במועד שקבע ביהמ"ש לרישום זכויות הקונים
▪  ▪  ▪
לא כל המידע על אודות הבית הנרכש היה גלוי לקונים [צילום אילוסטרציה: AP]

שני עורכי דין ששימשו ככונסי נכסים לבית והתרשלו ברישום זכויות הקונים בו, יפצו אותם ב-17,000 שקל. כך קבע (13.9.11) שופט בית משפט השלום בתל אביב, חיים טובי.
אלון ואילנית ארבל רכשו בית בהרצליה מבני זוג, באמצעות עוה"ד אליעזר קליבנסקי ושמואל מלכא שמונו ככונסי נכסים למכירתו. הכונסים לא גילו לרוכשים שבבית נעשו חריגות בנייה מהותיות, ולמרות שבית המשפט הורה להם ביוני 2002 לרשום את הזכויות על שם ארבל - עשו זאת רק בינואר 2004.
ארבל תבעו את הפיצוי המוסכם בגין הפרה יסודית של החוזה, אך טובי דחה תביעה זו באומרו שאיחור ברישום הזכויות אינו מצוין בחוזה כהפרה יסודית, ובכל מקרה - החוזה היה בינם לבין המוכרים ולא מול הכונסים. לעומת זאת, קיבל טובי את התביעה בעילת רשלנות תוך שהוא מותח ביקורת קשה על קליבנסקי ומלכא.
טובי מזכיר, כי כונס נכסים הוא שלוחו של בית המשפט ולפיכך עליו לפעול בנאמנות, ביושר, בהגינות, בתום לב, ושלא ברשלנות אף כלפי הצד שאינו לקוחו. במקרה זה, הוא קובע, קליבנסקי ומלכא בדקו את המצב המשפטי של הבית רק שנתיים לאחר שמונו לכונסיו, וזמן רב לפני המכירה לארבל ידעו שהוא אינו רשום על שם המוכרים, שרובצים עליו חובות ושנעשו בו עבירות בנייה. טובי מוסיף:
"למרבה הפליאה ישבו הכונסים באפס מעשה, ולא עשו דבר על-מנת לקדם פתרון לבעייתיות האמורה. חמור מכך, לא זו בלבד שהכונסים לא מנעו כריתת הסכם המכר, אלא שהתחייבו בשם המוכרים להמציא לתובעים את כל האישורים הדרושים לצורך העברת זכויות החכירה בנכס על שמם, עד ליום 27.2.01, קרי: כחודשיים וחצי ממועד חתימת הסכם המכר.
"ועתה ממה נפשך. אם אומנם סברו הכונסים כי אין כל מניעה להמציא את כל מסמכי ההעברה עד ליום 27.2.01, נפלא ממני מדוע לא עשו כן אלא בחלוף שלוש שנים מהמועד שנקבע לכך בהסכם המכר. ואם צפו הכונסים, נוכח המצב הבעייתי של הנכס, כי לא ניתן יהא להשלים הרישום תוך חודשיים ממועד חתימת ההסכם - הכיצד התחייבו, בשם המוכרים, לעשות כן. כך או כך, התנהלות הכונסים בכל הקשור למכירת הנכס נפלאת היא בעיניי ואין היא מתיישבת עם חובתם לפעול בנאמנות, בהגינות ובאובייקטיביות אף כלפי ארבל".
טובי דוחה את טענותיהם של קליבנסקי ומלכא, כאילו מינהל מקרקעי ישראל הוא האשם בעיכוב. הוא גם דוחה בתוקף את ההאשמות שהעלו כלפי ארבל, כאילו גם הם לא ביצעו את הפעולות הדרושות, וקובע שאין כל שחר לטענות אלו. הוא מסכם באומרו, כי הכונס אינו יכול להיפטר מאחריותו על-ידי הפניית אצבע מאשימה לצדדים שלישיים.

תאריך:  21/09/2011   |   עודכן:  21/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים טובי  רשלנות  תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כונסי נכסים שהתרשלו יפצו זוג שרכש בית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בניגוד לרושם כאילו המסלול מיועד לסייע בעיקר לנשים ולילדים, בחינת הצעת החוק מעלה שהנהנה העיקרי ממנו יהיה המוסד לביטוח לאומי    במרכז ההצעה: ההוצל"פ תקבל מידע רב ותוכל לגבות את החובות
איציק וולף
שר החוץ הכחיש את הדיווח שלפיו איים לפרק את הקואליציה אם ראש הממשלה לא ינקוט סנקציות חריפות נגד הפלשתינים במידה שיצליחו לקבל הכרה כמדינה    "הכתב שאני מכיר ומוקיר לא ביקש תגובה על הפרסום שלי ולא שאל אותי בעניין. אני לא אומר דבר בשיחות סגורות ואני מתייחס לנושאים רק און-רקורד"
יפעת גדות
על-פי נתוני ארגון הבריאות העולמי (WHO), מגיפת המחלות הכרוניות העולמית צפויה לצבור תאוצה כך שמספר מקרי המוות מ-NCDs עלול להגיע ל-52 מיליון איש בשנת 2030
אלעזר לוין
הבניינים ייבנו בבאר שבע, באשדוד וברעננה    בין היזמים - רסקו ודמרי
אלעזר לוין
האם הקונה הוא שחקן קולנוע צרפתי ידוע בשם זה?    ירכוש מיגאל דמרי עד 6 בניינים ברחובות נחלת בנימין-רמב"ם-מוהליבר-התבור    עסקה סיבובית בבית התמר    דמרי ירוויח מהמכירה בין 9.1 ל-35 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il