X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש המחוזי קיבל את גרסת כנף וקבע: סוכמה עסקה שבה תרכוש קבוצת בסר את מניות כנף בחברה גרמנית השופטת הורתה לאכוף את הסכם המכירה נדחו טענות קויתי וסופרין, שלא הייתה עסקה "עדות סופרין - מגמתית"
▪  ▪  ▪
נחשון קויתי

קבוצת בסר תחויב לרכוש את מניות קבוצת כנף בחברה גרמנית, ולשלם את התמורה המלאה - 1.03 מיליון אירו, שהם כ-5.2 מיליון שקל. יחד עם הוצאות, יגיע התשלום הכולל לכ-5.25 מיליון שקל. השופטת המחוזית בת"א, ענת ברון, קיבלה (יום ב', 19.9.11) במלואה את גרסת כנף, ודחתה את גרסאות בסר ובעלי השליטה בה, נחשון קויתי וקלמן סופרין.
ב-2002 הקימו בסר גרמניה, שלוש חברות של קבוצת כנף והיזם יוסי ריגר חברה גרמנית, לרכישת נכס בעיר הגרמנית ארבנהיים. ב-2005 קנתה בסר את חלקו של ריגר, והגיעה לאחזקה של 56%. כנף הייתה בעלת 44%. הנכס לא נרכש בסופו של דבר. קבוצת בסר היא בשליטת קלמן סופרין ונחשון קויתי. קבוצת כנף מאגדת קבוצות משקיעים, הרוכשות במשותף נכסים.
בסוף 2006 התנהל מו"מ על עסקה, שבה תרכוש בסר גם את מניות כנף בחברה. היו שיחות טלפון בין מנכ"ל כנף חנה מירצקי לבין סופרין, וכן תרשומות בכתב. במהלך 2007 החליפו עורכי הדין של הצדדים טיוטות של הסכם. לגרסת כנף, העסקה סוכמה ונקבעו המחיר, 1.03 מיליון אירו, ותנאי התשלום. ב-10.12.07 אף נכתבה טיוטת חוזה.
"בסר ניתקה מגע"
אולם בסוף 2007, לגרסת כנף, ניתקה בסר מגע. כנף חתמה על החוזה מצידה ושלחה אותו לבסר, אך זו לא חתמה. הלכך הגישה כנף תביעה משפטית נגד בסר לאכיפת ההסכם. התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין מיכאל שפיגלמן וילנה וולצובסקי ממשרד שפיגלמן-קורן-ברק-זמיר.
בסר טענה, גם במהלך המשפט וגם קודם לכן, כי לא ניהלה מו"מ לרכישת מניות כנף. לגרסתה, היא נאותה לסייע לכנף למצוא קונה למניות, אך לא התחייבה שהיא עצמה תהיה הקונה. טיוטת החוזה, שהוצגה בבית המשפט, היא לגרסת בסר "טיוטת מדף".
"זו לא טיוטת מדף"
השופטת ברון דחתה את גרסת בסר, וקיבלה במלואה את גרסת כנף. היא הזכירה שורת מסמכים, שהוצגו בבית המשפט ומאששים את גרסת כנף. אמנם, סופרין וקויתי העידו שלא היה מו"מ, אך השופטת קובעת: "בעדותו של סופרין הייתה מגמתיות...כיון שהם בעלי עניין, הרי המשקל הראייתי של עדותם- דל". נדחה גם הטיעון על "טיוטת המדף", מה גם שבסר עצמה היא שניסחה את טיוטת החוזה.
התוצאה הסופית: ביהמ"ש חייב את בסר. לשלם לכנף את מלוא התביעה, 1.03 מיליון אירו, שהם לפי השער הנוכחי כ-5.2 מיליון שקל. כן חויבה לשלם לכנף 60 אלף שקל הוצאות משפט.
כתב News1 מעיר: יוסי ריגר פעיל זה עשרות שנים בעסקי נדל"ן ובשוק ההון. בראשית שנות השמונים הקים חברה משותפת יחד עם אליעזר פישמן. ב-1983, לאחר הנפילות בבורסה, החליטו השנים לעבוד בנפרד. ריגר מתרכז הענף הנדל"ן, ובבעלותו נכסים בישראל ובאירופה. פעילותו של אליעזר פישמן - ידועה.

תאריך:  21/09/2011   |   עודכן:  21/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בסר חויבה לשלם לכנף 5.25 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
על-ידי הרטטת הפרודות, ניתן לזהות מטענים בשטח הנסרק
איתמר לוין
קובע שהסוחר, כאיש מקצוע וכמי שנהנה מפערי התיווך, חייב לבדוק את אמינות המידע שהוא מוסר לקונה - או לכל הפחות להעמיד אותו על הסיכונים שבפניו כאשר המידע לא נבדק
איתמר לוין
עוה"ד אליעזר קליבנסקי ושמואל מלכא לא בדקו במשך זמן רב את המצב המשפטי של הבית, לא התריעו בפני המוכרים על עבירות הבנייה ולא עמדו במועד שקבע ביהמ"ש לרישום זכויות הקונים
איתמר לוין
בניגוד לרושם כאילו המסלול מיועד לסייע בעיקר לנשים ולילדים, בחינת הצעת החוק מעלה שהנהנה העיקרי ממנו יהיה המוסד לביטוח לאומי    במרכז ההצעה: ההוצל"פ תקבל מידע רב ותוכל לגבות את החובות
איציק וולף
שר החוץ הכחיש את הדיווח שלפיו איים לפרק את הקואליציה אם ראש הממשלה לא ינקוט סנקציות חריפות נגד הפלשתינים במידה שיצליחו לקבל הכרה כמדינה    "הכתב שאני מכיר ומוקיר לא ביקש תגובה על הפרסום שלי ולא שאל אותי בעניין. אני לא אומר דבר בשיחות סגורות ואני מתייחס לנושאים רק און-רקורד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il