X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברק אובמה בעצרת האו"ם [צילום: AP]
אבו מאזן מאזין לנאום אובמה [AP]
העצרת הכללית [צילום: AP]
אובמה ונתניהו. פגישה חמה [צילום: AP]
נאום פרו-ישראלי תקיף של נשיא ארצות הברית

אובמה: אין קיצורי דרך לשלום

הדגיש במיוחד בנאומו את מחויבותה של ארה"ב לביטחון ישראל ואת חששותיה של ישראל מפני שכניה קובע: אין תחליף למו"מ בו שני הצדדים יבינו זה את חששותיו ותקוותיו של זה
▪  ▪  ▪

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אומר (יום ד', 21.9.11), כי ארה"ב מתנגדת להכרזה על הקמת מדינה פלשתינית, משום שאין היא מאמינה בקיצורי דרך לפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני. אובמה דיבר בפתיחת עצרת האו"ם בניו-יורק.
בהגיעו לנושא הפלשתיני, אמר אובמה: "אני יודע שלרבים באולם זה, הסכסוך בין ישראל לפלשתינים הוא מבחן למדיניותנו. האמנתי לפני שנה ואני מאמין גם היום, כי לפלשתינים מגיעה מדינה משלהם. אך אני גם מאמין ששלום יכול להיות מושג רק בין ישראל לפלשתינים. הצדדים עדיין לא הצליחו להגיע לכך.
"הישראלים זכאים לדעת שכל הסדר יבטיח את בטחונם. הפלשתינים זכאים לדעת מה יהיו גבולות מדינתם. רבים מתוסכלים מהעדר ההתקדמות, וכך גם אני. השאלה היא כיצד להגיע למטרה. אין קיצורי דרך לסיומו של סכסוך שנמשך דורות. אי-אפשר לסיים אותו בהחלטות של האו"ם; אם זה היה כך, הוא כבר היה מסתיים מזמן. הישראלים והפלשתינים הם שצריכים להגיע להסכמה בנושאי הגבולות, הפליטים וירושלים. השלום צריך להימשך זמן רב אחרי שהנאומים שלנו יסתיימו.
"הנתיב למדינה פלשתינית הוא מו"מ בין הצדדים. אין ספק, שהחזון של מדינה פלשתינית נדחה זמן רב מדי. לכן ארה"ב השקיעה זמן ומאמצים כה רבים בבניית מדינה פלשתינית ובמו"מ להקמתה. אך יש גם להבין שמחויבותה של ארה"ב לישראל לא השתנתה וידידותנו איתה היא עמוקה, ולכן ההסדר חייב להבטיח את בטחונה.
"ישראל מוקפת במדינות שיצאו שוב ושוב למלחמות נגדה. אזרחי ישראל נתונים להתקפות של טילים בבתיהם. ילדי ישראל יודעים שמעבר לגבול מחנכים את הילדים לשנוא אותם. העם היהודי נושא דורות של סבל ואת הזיכרון הקרוב של רצח 6 מיליון מבניו. העם היהודי הקים מדינה מצליחה במדינת אבותיו. ישראל זכאית לביטחון, וידידי הפלשתינים אינם מסייעים להם בהתעלמות מעובדה זו – כשם שידידי ישראל צריכים להכיר בכך שהפלשתינים זכאים למדינה.
"המבוי הסתום ייפרץ רק כאשר הצדדים ילמדו להסתכל זה בנקודת המבט של זה. לכך צריך לשאוף. הארגון הזה צריך להכיר הן בזכויות הישראלים והן בזכויות הפלשתינים. נצליח בכך רק אם נשכנע את הצדדים לשבת, להאזין זה לזה, ולהבין זה את תקוותיו ופחדיו של זה. אין קיצורי דרך. בכך צריך האו"ם להתמקד בשבועות ובחודשים הבאים".
אובמה הקדיש את נאומו לשמירת השלום ומניעת המלחמה בעולם כולו, והדגיש את יציאתה של ארה"ב מעירק וצמצום מעורבותה באפגניסטן. "אנחנו נמצאים בצומת היסטורי עם האפשרות לנוע בכיוון השלום", אמר. הוא קרא לשוב ליסודות האו"ם, בדבר הבטחת השלום וזכויות שוות לבני האדם, כמדריך ליישום האפשרות לשלום.
אובמה הזכיר את עצמאותה של דרום סודן, את נפילת המשטר בתוניסיה, את נפילתו של הנשיא מובארק במצרים, את נפילת משטר קדאפי בלוב והתערבות האו"ם ונאט"ו שם. "זוהי הדרך בה הקהילה הבינלאומית אמורה לפעול", קבע אובמה, "להתייצב לצד אנשים התובעים את זכויותיהם". לדבריו, הרעיון ששינוי ניתן להשגה רק באמצעות אלימות, נקבר יחד עם אוסמה בן-לאדן, ואילו הטכנולוגיה והנוער יחדיו דוחים את הרעיון לפיו יש מי שאינם זכאים לכל הזכויות.
"השלום קשה, ההתקדמות עלולה להתהפך, שגשוג מגיע באיטיות", הזהיר אובמה, ואמר שהמבחן הוא בהמשכיות של ההליך. הוא הזכיר את סירובו של המשטר באירן להכיר ברצון העם ואת הטבח ההמוני בסוריה, שם "אנשים נרצחים ברחובות כאשר הם דורשים את הזכויות שהארגון הזה הוקם בשבילם. השאלה ברורה: האם אנחנו ניצבים לצד העם הסורי או לצד רוצחיו". אובמה קרא לקהילה הבינלאומית לדבר בקול אחד ולתמוך בסנקציות נגד סוריה. הוא גם קרא להביא להעברה שקטה ככל האפשר של השלטון בתימן, ולהמשך הרפורמות בבחריין.

"אם נתניהו יבזבז את האשראי - תהיה זו בכיה לדורות"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ לבני, אמרה בעקבות נאומו של הנשיא האמריקני כי אובמה הציג את עיקרי הסכסוך בצורה מאוזנת.
"הוא צדק באמרו ששלום מושג רק במשא-ומתן ישיר ולא בהחלטות באו"ם. האחריות לעתיד של שלום וביטחון לילדי ישראל מונחת על כתפי ההנהגה הישראלית ולכן נתניהו חייב ליזום עכשיו את חידוש התהליך המדיני ולא כטובה לפלשתינים אלא לטובתנו. הנאומים באום לא ישנו דבר בשטח ועצם חידוש המשא-ומתן המדיני ימנע את ההחלטות באום וימנע את בידוד ישראל", אמרה.
ח"כ ישראל חסון (קדימה) אמר בתגובה לנאום אובמה כי אם ראש הממשלה נתניהו יבזבז את האשראי שנתן לו הנשיא האמריקני - תהיה זו בכיה לדורות.
"על נתניהו לשבת ולנהל משא-ומתן עם אבו מאזן באופו מיידי וללא תנאים, דווקא כדי לתת תשובה לחמאס שמחכך ידו בנאה משום שלתפיסתו הוכח בנאום כי אין דרך אחרת זולת המאבק האלים בישראל. אבו מאזן חיפש דרך להפשיר את הקיפאו במשא-ומתן בעצם הליכתו אל האו"ם ואני מקווה שנתניהו הבין את המסר", אמר.
ח"כ נחמן שי (קדימה) אמר כי נשיא ארה"ב העניק הערב לראש הממשלה הזדמנות נדירה להוכיח אומץ ומנהיגות.
"על גבי שני היסודות של ביטחון ישראל ומשא-ומתן, יכול ראש הממשלה וצריך להציג יוזמת שלום נדיבה ומרחיקת רואי ולשבור את הקיפאון המסוכן במשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים", אמר.

ח"כ אלדד: אובמה שילם לנתניהו שלא איים בסנקציות

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר כי אובמה הגיב בנאומו לביקורת הנשמעת נגדו בציבור האמריקני ולאובדן המושבים בקונגרס כעונש על מדיניותו האנטי ישראלית.
לדבריו, "כנראה שיותר מכל, הנאום הזה הוא בבחינת תשלום לנתניהו שנמנע עד כה אפילו מאיום בסנקציות נגד הרשות הפלשתינית כתגובה על הצעד החד-צדדי שלהם".

נתניהו ואובמה נועדו במטה האו"ם

מייד לאחר נאומו נפגש ברק אובמה עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.
אובמה אמר כי הקשר בין ישראל לארצות הברית חזק מאי פעם. עוד ציין כי מה שישיג את השלום זה אם הישראלים והפלשתינים יישבו אלו לצד אלו.
"הקשרים בין ארצות הברית לבין ישראל הם בלתי שבירים, והתחייבותה של ארצות הברית לביטחונה של ישראל בלתי שבירה אף היא. אכן, אני סבור שאפשר לומר שכיום שיתוף הפעולה הביטחוני בינינו איתן מתמיד. אני מצפה לשיחה טובה עם ראש הממשלה נתניהו לא רק לגבי האירועים שמתרחשים כאן בעצרת האו"ם, אלא גם לגבי ההתפתחויות האזוריות", אמר.
עוד הוסיף כי כפי שציין בנאומו, אי-אפשר לכפות שלום על הצדדים. חייבים לנהל משא-ומתן. "הצהרות חד-צדדיות באו"ם לא ישיגו מעמד של מדינה ולא הגדרה עצמית לפלשתינים. ישראלים ופלשתינים חייבים לשבת ולעבוד ביחד כדי לדון בנושאים הקשים הללו שמפרידים בין הצדדים במשך עשורים רבים. זוהי המטרה המשותפת של כולנו – שתי מדינות, זו לצד זו, החיות בשלום וביטחון אחת עם השנייה. אירועים שהתרחשו באזור לאחרונה ממחישים לנו עד כמה השלום יכול להיות שברירי ומדוע החתירה לשלום במזרח התיכון חשובה היום יותר מאי פעם. עלינו לחתור לשלום הזה. אני יודע שראש הממשלה מודע לכך שמחויבותה של ארצות הברית לישראל בלתי ניתנת לערעור וששאיפתנו לשלום צודק ובר קיימא איננה רק נכונה, אלא גם מציבה את ביטחונה של ישראל בעדיפות העליונה", אמר.
נתניהו הודה לאובמה על שהתייצב לצד ישראל. לדבריו, ישראל והפלשתינים צריכים לשבת יחד למשא-ומתן וזו הדרך היחידה להגיע לשלום יציב.
"לדעתי, הפלשתינים רוצים להשיג מדינה בקהילה הבינלאומית, אולם הם אינם מוכנים להעניק לישראל שלום בתמורה. לכן תקוותי שיהיו מנהיגים אחרים בעולם, כחלק מהאו"ם, שיענו לקריאתך, אדוני הנשיא, ויתנגדו למאמץ זה לקצר את תהליך המשא-ומתן לשלום – למעשה להתחמק ממנו", אמר.
נתניהו הוסיף כי בעיניו, הימנעות ממשא-ומתן מזיקה לישראל, מזיקה לפלשתינים ומזיקה לשלום.
"אני מבין שהמנהיגים הללו נמצאים תחת לחץ כבד ואני מבין שהם גם נמצאים בבית הזה, שמניסיוני האישי אוכל לומר שקיים כאן רוב אוטומטי נגד ישראל. אבל בעיניי עמדתך האיתנה, עמדתך העקרונית – שהיא גם לדעתי העמדה הנכונה כדי להשיג שלום – היא אות של כבוד. ברצוני להודות לך על כך שאתה ענוד אות כבוד זה. ברצוני גם להביע את תקוותי שתשמש דוגמה לאחרים, אדוני הנשיא. לכן ברצוני להודות לך", דברי נתניהו.

תאריך:  21/09/2011   |   עודכן:  21/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה: אין קיצורי דרך לשלום
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
נאום נפלא, כנה ואמיתי. ל"ת
שפו  |  21/09/11 19:34
2
משא ומתן לא התקדם כבר 20 שנה
דודי29  |  21/09/11 21:02
3
הכלבים הפלסטינים הובסו ל"ת
הכלבים הפלסטינים  |  22/09/11 03:52
4
אומץ להתקפל לסגת לכרוע ברך
נחום שחף  |  22/09/11 14:06
5
לקח לאובמה שלש שנים להבין ענין
פועה  |  22/09/11 15:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המזכיר הכללי של האו"ם פת את העצרת הכללית השנתית וקרא לישראל ולפלשתינים לשים קץ למבוי הסתום ביחסי העמים    "האו"ם יסייע ללא לאות להשיג את השלום באמצעות הסדר שיושג במשא-ומתן"
עופר וולפסון
אחוז הגברים בעלי עודף משקל גבוה מאחוז הנשים, אך נשים מעוניינות יותר מגברים לרדת במשקל    שליש עוסקים בפעילות גופנית לפחות שלוש פעמים בשבוע    למעלה ממחצית מהאוכלוסיה בודקים רכיבים או סימון תזונתי שעל אריזת מוצרי המזון
איתמר לוין
עולה שזהותו נגנבה וטען לנזקים כבדים עקב כך, ביקש להורות למשרד הפנים להחליף את מספר הזהות    בג"ץ: החוק אינו מאפשר זאת; היה עליו לחדש מיד את תעודת הזהות וכך היה מונע את הנזקים
איציק וולף
שר החוץ הרוסי קרא לארצות הברית שלא להשתמש בזכות הוטו שלה בנוגע להכרה במדינה פלשתינית    "אנחנו חושבים שאין לגזול מהפלשתינים את הזכות לבקש ממועצת הביטחון הכרה במדינה"
איתמר לוין
יו"ר אגודה שיתופית תקף אישית את הפקיד שהחליט לפרק את האגודה, הטריד שוב ושוב את בתי המשפט - וחויב בבג"ץ בהוצאות חריגות של 61,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il