X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עובדים בבנק טוענים כי ההנהלה מכריחה אותם לחתום על עצומה נגד העיצומים של עובדי חברת המחשוב של הבנק - "מחיש" ההנהלה: "השאלה היא מדוע עובדים בבנק נוקטים עמדה עצמאית, במנותק מתכתיבי הוועד, ולא בפעם הראשונה"
▪  ▪  ▪
[צילום: יח''צ]

מזכיר ארגון עובדי בנק מזרחי-טפחות, דני דהן, טוען כי הנהלת הבנק מצאה דרך מקורית להילחם בעובדי חברת המחשוב "מחיש" הנוקטים בעיצומים וכי היא מנסה לשסות בהם את עמיתיהם, עובדי הבנק. במסגרת זו, הם טוענים, מכריחה ההנהלה את עובדי מזרחי-טפחות לחתום על עצומת מחאה נגד עובדי מחיש.
לדברי דהן, העובדים בבנק מזרחי-טפחות מדווחים כי הובהר להם במפורש שהחתימה על העצומה היא חובה וכל מי שמסרב לחתום עליה מוזמן לשיחה אישית עם מנהלו הישיר במהלכה מופעל עליו לחץ ומובהר לו מה עלול להיות תג המחיר במידה שימשיך לסרב לחתום (פגיעה בדרגות, אי מתן קביעות וכו').
הוא הוסיף כי מנהל מרחב בבנק אף הוציא הנחייה במייל למנהלי הסניפים בנוגע להחתמת העובדים ובה נכתב במפורש - "נא להעביר אלי המכתבים החתומים בפקס עד השעה 15:00". "מזכירתו של מנהל אגף הנדסת תהליכים בבנק הוציאה אף היא הנחייה בשם מנהלה לפיה 'עובדים שלא יחתמו מתבקשים להיכנס לחדרו לשיחה', ציין.
מייד הם היוודע דבר ההחתמה פנה ארגון עובדי מזרחי טפחות למנהלת אגף משאבי אנוש בדרישה חד-משמעית לחדול מההחתמה ולהוציא לאלתר מסר למנהלי הסניפים לפיו עליהם להפסיק להחתים את העובדים על המסמך שכן "פעולה זו הינה בלתי חוקית, בלתי מוסרית ובלתי מתקבלת על הדעת. לא ניתן לחייב עובדים או להפעיל עליהם לחץ בכל דרך שהיא, על-מנת להחתימם על 'עצומה' כביכול, המתנגדת למאבק של עובדים בחברת-הבת של הבנק. זה אינו חלק מחובות העובד ואינו חלק מעבודתו".
דהן אומר כי מנהלת משאבי אנוש התעלמה בתגובתה מהדרישה של ארגון העובדים וכתבה כי "לא ראוי שעובדי חברת בת המספקת שירותים לבנק בלבד יזכו לזכויות יתר אל מול עובדי הבנק, על משקל 'לנו מגיע יותר'".
במקביל לפנייה להנהלה, הוציא ארגון העובדים הנחייה ברורה לעובדי הבנק שלא לחתום על העצומה. הארגון מסר עוד כי הוא בוחן את צעדיו, כולל המשפטיים, על-מנת לעצור את ההחתמה.
מארגון עובדי מזרחי טפחות נמסר: "הפעילות של ההנהלה היא שערורייתית. עצם המחשבה להכריח אנשים לחתום על מסמך תוך איומים אינה עולה בקנה אחד עם ערכי הדמוקרטיה והבנק. בשעות האחרונות הולכים וגוברים קולות מחאת העובדים במקביל לאיומי המנהלים. אם ההנהלה לא תחדל מיד ממעשייה אלה נאלץ לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו".
ההנהלה תוקפת: "טענות הזויות. לא ברור את מי דהן מייצג"
מהנהלת בנק מזרחי-טפחות נמסר בתגובה: "טענותיו של מר דהן, שכלל לא ברור בשם מי הוא מדבר ואת מי הוא מייצג, לא פחות מהזויות וחסרות שחר. הנהלת הבנק לא כותבת עצומות, לא מפיצה אותן וגם לא מחתימה עובדים עליהן. ככל שעצומה שכזו אכן קיימת, ואיננה פרי דמיונו, יואיל נא וישאל את עצמו מדוע עובדים בבנק נוקטים עמדה עצמאית, במנותק מתכתיבי הוועד, ולא בפעם הראשונה.
"טענות עובדים בבנק על הנזק שעושים עיצומיהם של עובדי מחיש, המבקשים להשיג לעצמם תנאים עודפים כתנאי להסכמתם לעבור לבניין הבנק בלוד, נשמעות במסדרונות הבנק כבר חודשים ארוכים. מוזר ותמוה, שדווקא הוועד, שאמור להיות קשוב לרחשי ליבם של העובדים אותם הוא מתיימר לייצג, מתעלם מטענות הגונות והגיוניות אלו ומעדיף לתמוך במי שמנסים לסחוט לעצמם הטבות חריגות, על גבם של עובדי הבנק.
"יודגש, כי במזרחי-טפחות קיים מזה שנים הסכם עבודה המבטיח שקט תעשייתי לשנים הבאות, ואין בידי אף עסקן היכולת להפר או לשבש את שגרת העבודה בבנק".

תאריך:  23/09/2011   |   עודכן:  23/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מזרחי טפחות בע"מ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדי המחשוב במזרחי-טפחות: ההנהלה משסה בנו את עמיתינו
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ברוכים הבאים לרוסיה
סתם_1  |  23/09/11 21:23
2
בתי המשפט אשמים 'בסובייטיזציה'
לא שכחנו  |  24/09/11 02:01
3
מבית מדרשו של יעקב פרי.
אליהו חיים  |  24/09/11 09:17
4
כעובד לשעבר בבנק אני
אברהם מערב השומרו  |  24/09/11 22:17
5
תגובה
ותיקה  |  25/09/11 17:31
6
זה בנק רוסי??? ל"ת
מזעזע!  |  25/09/11 21:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
העיתון הערבי א שרק אל אווסט דיווח כי חיזבאללה עצר חמישה מאנשי הארגון, בהם אחד מבכירי המטה המבצעי, בחשד לריגול למען ישראל    העצור העיד מטעם חיזבאללה בפני הוועדה הבינלאומית לחקירת רצח רפיק אל-חרירי
רועי גלדסטון
הצהובים הגיעו למשרדי המועדון עם דגלים ותופים: "לא יכולים לחכות יותר"
עופר וולפסון
השופטת הורתה לעובדים לשוב מייד לעבודה סדירה ולהגיע למשא-ומתן על ההשלכות של מיקור החוץ של עבודת תחזוקת הרכבות    הצו הזמני שהוצא הלילה לא מנע מעובדי הרכבת להמשיך לשבש היום את פעילותה, ורק רבע מהרכבות נסעו בבוקר כסדרן
איציק וולף
משרד החוץ הודיע כי ישראל לא תקבל את יוזמת הנשיא הצרפתי להעניק לפלשתינים הכרה זמנית כמדינה משקיפה תוך התחייבות להסכם מלא בתוך שנה    "לא ניתן לעגל פינות, מדינה פלשתינית יכולה לקום רק באמצעות הסכם עם ישראל"
עופר וולפסון
שר האוצר, שנועד בוושינגטון עם בכירים בבית הלבן ועם ראשי ועדות בקונגרס, זכה לקבל מסר חד-משמעי: "אין כוונה לפגוע בסיוע למרות הקיצוצים בתקציב האמריקני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il