X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות שהסטריאוטיפ הוא כי נשים קואופרטיביות יותר מגברים, הרי שניתוח נתונים מקיף לאורך 50 שנות מחקר הראה כי גברים, למעשה, קואופרטיביים במידה שווה, במיוחד במצבים הקשורים לדילמות בהן האינטרס האינדיבידואלי עומד מול האינטרסים של הקבוצה
▪  ▪  ▪
ממצאים מפתיעים
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
גברים - לא אוהבים לשוחח על בעיות
יפעת גדות
גברים אינם חוששים משיחות על קשיים ובעיות אלא פשוט אינם מתייחסים לשיחות בנושא בעיות אישיות כפעילות יעילה במיוחד
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
נשים דיכאוניות, גברים מכורים?

מחקר חדש מגלה כי בהקשרים סוציאליים שונים קיים שוני מגדרי משמעותי.
למרות שהסטריאוטיפ הוא כי נשים קואופרטיביות יותר מגברים, הרי שניתוח נתונים מקיף לאורך חמישים שנות מחקר הראה כי גברים, למעשה, קואופרטיביים במידה שווה, במיוחד במצבים הקשורים לדילמות בהן האינטרס האינדיבידואלי עומד מול האינטרסים של הקבוצה. בנוסף, המחקר הראה כי גברים משתפים פעולה טוב יותר עם גברים אחרים. הממצאים פורסמו במהדורה המקוונת של הביטאון הפסיכולוגי של האיגוד הפסיכולוגי האמריקני.
נשים, לעומת זאת, נוטות לשתף פעולה טוב יותר מגברים כשהן נמצאות באינטראקציה עם בני המין השני.
במסגרת המחקר בוצעה סקירה כמותית של 272 מחקרים שכללו 31,642 משתתפים מ-18 מדינות. רוב המחקרים בוצעו בארצות הברית, בהולנד, באנגליה וביפן. המחקרים הכילו לפחות דילמה חברתית אחת, וכללו שני אנשים או יותר שהיו חייבים לבחור בין תוצאה חיובית עבור עצמם לבין תוצאה חיובית עבור הקבוצה. במקרים בהם כולם בחרו בצורה אנוכית, מצבו של כל אחד מחברי הקבוצה היה גרוע יותר ממצבו במקרים בהם כולם פעלו לטובת האינטרסים של הקבוצה.
למרות שהחוקרים לא זיהו שוני סטטיסטי בין המינים בהיבט של שיתוף פעולה במצבים של דילמה חברתית, כשבחנו את הנושא לעומקו הם גילו מספר הבדלים. במיוחד, נשים היו יותר קואופרטיביות מגברים במחקרים שכללו את שני המינים וגברים הפכו קואופרטיביים יותר מנשים במחקרים שכללו רק את בני מינם וכאשר הדילמה החברתית חזרה על עצמה.
סיבות אבולוציוניות
"דילמת האסיר" הייתה הדילמה הנפוצה ביותר שנבחנה במחקרים. במסגרת אינטראקציה זו, זוג אנשים חייב להחליט אם לשתף פעולה או לעזוב. אם שניהם משתפים פעולה, כל אחד מהם מקבל כמות צנועה של כסף, אך אם רק אדם אחד משתף פעולה, הרי שהמשתתף שבחר שלא לעשות זאת מקבל כמות כסף גדולה יותר וזה ששיתף פעולה לא מקבל דבר. אם שניהם מחליטים שלא לשתף פעולה, כל אחד מהם יקבל סכום כסף קטן.
מדובר, כמובן, בדילמה חברתית משום שכל אחד מהמשתתפים מרוויח יותר אם הוא מחליט שלא לשתף פעולה ללא קשר להחלטתו של השני, אך שניהם יחד יכולים להיות במצב טוב יותר אם ישתפו פעולה.
למרות שרוב הניסויים הללו בוצעו במעבדות, ניסויים בדילמות חברתיות מנבאים בדרך-כלל גם שיתוף פעולה מחוץ לסביבה מעבדתית.
עורכי המחקר השתמשו בפרספקטיבה חברתית-תרבותית ואבולוציונית כדי להסביר חלק מהממצאים, במיוחד את הסיבה לכך שגברים התגלו כמי שמשתפים פעולה יותר מנשים במסגרת אינטראקציות מאותו מין.
הסברה היא, כי במהלך היסטוריית האבולוציה האנושית קואליציות גבריות היו אסטרטגיה יעילה לגברים להשגת משאבים, כמו מזון ורכוש. הן ציד והן מלחמה הם דילמות חברתיות בכך שהם מעמידים את האינטרס האינדיבידואלי מול האינטרס הקבוצתי, משום שאם כל אחד פועל על בסיס האינטרס המיידי שלו, הרי שלא יושג מזון וגם ניצחון במלחמה לא.
תיאוריית האבולוציה יכולה גם להסביר מדוע נשים פחות משתפות פעולה עם נשים אחרות כשהן עומדות מול דילמה חברתית - הנשים בתקופות קדומות קיימו אינטראקציה בעיקר עם נשים שלא היו קרובות משפחה, ורבות היו נשים נוספות לאותו גבר, עובדה שגרמה לדינמיקה החברתית של הנשים להיות קשה יותר ולהשאיר אותן במצב של תחרות מינית קבועה.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  26/09/2011   |   עודכן:  26/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גברים - משתפים פעולה יותר מנשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
במסגרת מאמציה למנוע הכרה באו"ם במדינה העתידית, נפגש דיפלומט ישראלי עם מנהיג דתי ניגרי שהוא בעל השפעה גדולה על מנהיגים נוצריים ריבם באפריקה, ביניהם גם נשיא ניגריה המתלבט עדיין בקשר להצבעתו
רועי ברק
יוסי ורשבסקי אמר את הדברים בהרמת כוסית לכבוד השנה העברית החדשה    ורשבסקי לא חשף את זהות המשקיע או אם יקנה מניות מאחד בעלי המניות הקיימים
איציק וולף
סקר חדש של פרופ' קמיל פוקס מגלה כי אילו היו מתקיימות היום הבחירות לכנסת הייתה מפלגת העבודה מקבלת 22 מנדטים והופכת למפלגה השנייה בגודלה    קדימה מתרסקת ל-18 מנדטים    שביעות הרצון מתפקודו של נתניהו גדלה והולכת
משה ליכטמן
הגדלת ההיצע ב-165 אלף דירות, בניית דירות קטנות של עד 85 מ"ר וקנסות על 47 אלף דירות ריקות    עוד בהמלצות, שיוגשו לרה"מ נתניהו: הקצאת 30 מיליון שקל לפינוי-בינוי, שינוי הקריטריונים במכרזי המחיר למשתכן לדירות מוזלות, הקלות במכרזי קרקעות ועידוד בניית דירות להשכרה
ניצן פלד
הלוזרית הנצחית הציגה קאמבק ענק בדרך ל-31:34, ניצחון בכורה לניוטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il