X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תמונות באיכות גבוהה וטכנולוגיה של גוגל מאפשרות לגולשים ברחבי העולם לבחון טוב מאי-פעם את כתבי היד המקראיים העתיקים ביותר שהתגלו
▪  ▪  ▪
מגילות ים המלח. נגישות לכל אחד [AP]

מוזיאון ישראל חונך היום את "מגילות ים המלח - הפרויקט הדיגיטלי", המאפשר לגולשים לבחון ולחקור את כתבי היד העתיקים מתקופת בית שני ברזולוציה גבוהה. האתר פותח בשיתוף חברת גוגל והוא מנגיש בטעינה מהירה דימויים מהמגילות באיכות גבוהה כולל אפשרות חיפוש ושיתוף, וכן קטעי וידאו וטקסט המספקים הסברים מלווים לכתבי היד הללו ולהיסטוריה שלהם. מגילות ים המלח, ובהן כתבי היד העתיקים ביותר של התנ"ך שהתגלו, מאפשרות התבוננות מעמיקה בחברה היהודית בארץ-ישראל בימי הבית השני, הם ימי התַנאים וגם תקופת ערש הנצרות.
חמש המגילות שעברו דיגיטציה עד כה הן מגילת ישעיהו השלמה, מגילת סרך המלחמה, מגילת המקדש, מגילת סרך היחד ומגילת פשר חבקוק. כל החמש ניתנות לתקריב (זום-אין), כך שאפשר לבחון את הפרטים מקרוב במדויק. ארדון בר-חמא צילם את המגילות במצלמה דיגיטלית ברזולוציה גבוהה במיוחד של עד 1,200 מגה פיקסל, כמעט פי 200 מבמצלמה ביתית סטנדרטית; כך אפשר להבחין בפרטים שאינם נראים לעין בלתי מזוינת. הצילום הזה נעשה במבזק (פלאש) עם הגנה מקרניים על-סגולות בחשיפה של 1/4,000 לשנייה, כדי למזער את הנזק שעלול להיגרם לכתבי היד הרגישים הללו.
ניתן לנווט במגילת ישעיה על-פי עמודה, פרק או פסוק. בנוסף קיים כלי שמאפשר לקבל תרגום של הטקסט לאנגלית וכלי נוסף שמאפשר לגולשים להוסיף תרגום בשפות אחרות.
ג'יימס סניידר, מנכ"ל מוזיאון ישראל, אמר: "זכות גדולה היא לנו לשכן בהיכל הספר שבמוזיאון ישראל את המגילות שנשתמרו במצב הטוב ביותר והשלמות שאי-פעם נתגלו. המגילות הן בין הממצאים החשובים ביותר שנמצאו מתרבות העולם המונותאיסטי והן מייצגות מבחר ייחודי של חפצים השמורים באוסף האנציקלופדי של המוזיאון. כעת, באמצעות השותפות עם גוגל, אנו יכולים להביאן לקהל רחב ככל האפשר".
פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל, אמר: "פרויקט מגילות ים המלח עם מוזיאון ישראל מעשיר ומשמר חלק חשוב מהמורשת העולמית בהפיכתה לנגישה לכל. בפרויקטים דומים שהיינו מעורבים בהם בעבר, ובהם Art Project, אוסף יד ושם ואוסף מוזיאון הפראדו במדריד, ראינו כיצד אנשים מרחיבים את ידיעותיהם ואת הבנתם באירועים מכוננים בהיסטוריה באמצעות גישה מקוונת אל מסמכים ואל אוספים. אנו מקווים להפוך את הידע השמור בארכיונים היסטוריים ובאוספים נגיש לכל, ובכלל זה לסייע בהעלאת חלקים נוספים מהמגילות לרשת".

לצפייה במגילות ים המלח
תאריך:  26/09/2011   |   עודכן:  26/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגילות ים המלח מגיעות לעולם הדיגיטלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך אמר אליעזר חסון, יו"ר ארגון עובדי משרד הביטחון, בטקס הרמת כוסית בהשתתפות השר ברק    "משרד הביטחון הוא לא רק צה"ל ולא רק משרד מדיני-ביטחוני, הוא משרד כלכלי-חברתי חשוב"
שירלי בר דיין
טוען כי לא קיבל משכורות 7 חודשים. המועדון: הוא עשה דברים לא כשרים
יפעת גדות
אנשים בין-מיניים, שמבחינה ביולוגית אינם לגמרי גברים או נשים, יוכלו לרשום את מינם כ-"X"
אביתר בן-צדף
שלושה מחבלים ושני חיילים נפצעו בקרבות על שברי המל"ט    עדיין לא ברור בידי מי נמצאים כעת השברים    התרסקות מל"טים שכיחה בפקיסטן
עופר וולפסון
ההערכה נשמעה מפי רוב של מנהלי רכש לוגיסטיקה מחברות ומארגונים גדולים    עוד עולה מהסקר, כי ההשפעה על המסחר עם גוש האירו עדיין אינה ברורה וכי למצב הביטחוני ולמחאה החברתית לא תהיה השפעה על המסחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il