X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת טרכטנברג מציבה עשרה עקרונות לניהול המדיניות הכלכלית והחברתית לשנים הקרובות קוראת לצרף שיקולים חברתיים לצמיחה, לשלב את החרדים והערביות, לטפל בכשלים בשירות הציבורי ולהידבר עם הציבור
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ועדת טרכטנברג מציגה עשרה עקרונות שלדעתה צריכה להנחות את עיצוב המדיניות הכלכלית-חברתית של המדינה בשנים הקרובות.
  • יש לדבוק בכללים הפיסקליים, לפעול להעלאת משקלה של ההוצאה האזרחית בתקציב ולחתור להגדלת חלקה בתוצר. זאת, נוכח הכרסום שחל בשנים האחרונות בשירותים החברתיים. הוועדה ממליצה להותיר את הגידול בתקציב הביטחון במתווה ועדת ברודט (1.3% לשנה) ולהקטין את הוצאות הריבית על-ידי הפחתת משקל החוב הציבורי בתוצר. לפיכך, היא אומרת, יש להמשיך באופן עקבי ואמין את מגמת הקטנת משקל החוב בתוצר ושמירת גירעון תקציבי נמוך. הוועדה מציינת, כי ייתכן שלקראת הכנת תקציב 2013 יהיה צורך בקבלת החלטות, שכן לכאורה המלצותיה לא עולות בקנה אחד עם תחזית הצמיחה הצפויה.
  • על הממשלה לקבוע ולעדכן יעדים חברתיים לצד יעדי מקרו כלכלה מסורתיים, ובכלל זה יעדים כמותיים להגדלת התעסוקה ולהקטנת העוני והאי-שוויון.
  • צמיחה כלכלית היא המפתח ליכולת להמשיך ולספק את צורכי החברה, ויש להגדיל את יכולת הצמיחה והתחרותיות של המשק. לצד שיעור הצמיחה, יש להביא בחשבון את איכות החיים - מידת האי-שוויון, מצב בריאותי, איכות הסביבה ועוד.
  • יש לחתור לחלוקה הוגנת של פירות הצמיחה, ובכלל זה בחלוקה בין התמורה להון לתמורה לעבודה, בין עובדים בכירים לעובדים מן השורה.
  • יש לפעול בנחישות ובהתמדה לשילוב של כל מגזרי האוכלוסיה בעשייה המשקית והכלל-חברתית - במיוחד של גברים חרדים ונשים ערביות, תוך כיבוד אורחות חייהם. שילובם בעבודה הוא קריטי לא רק להם אלא למשק כולו.
  • יש להבטיח כללי משחק הוגנים לכלכלת השוק, תוך מניעת היווצרותם של חסמי כניסה, ריכוזיות וכוח מונפוליסטי. יש גם להבטיח כללי העסקה הוגנים לכל העובדים ושמירה על זכויותיהם הבסיסיות. מנואל טרכטנברג דיבר במפורש על עובדי הקבלן בהקשר זה.
  • על הממשלה להגדיר היטב את אחריותה לאספקת שירותים ציבוריים, גם באמצעות מיקור חוץ, ולדאוג לאספקתם באופן הוגן ויעיל לאזרחים הזכאים להם.
  • מיקור חוץ של חלק מהשירותים הציבוריים הוא רצוי, כדי להגביר את זמינותם לאזרח, ובלבד שהדבר נעשה בצורה מושכלת ושימת דגש על העלות, האיכות, הזמינות ואכיפת הסטנדרטים הדרושים.
  • יש לפעול לטיפול מערכתי בכשלי היסוד בשירות המדינה ובמגזר הציבורי, לחיזוק יכולות התכנון והמדיניות, להגברת יכולות הביצוע והגמישות הניהולית של הממשלה וטיפוח האתוס הציבורי. טרכטנברג אמר, כי יש ליצור תחושה של גאווה בקרב עובדי המדינה.
  • יש לאמץ ערוצי הידברות עם הציבור הרחב במסגרת דמוקרטיה שיתופית, כפי שבאה לידי ביטוי בעבודת הוועדה עצמה. לדעת הוועדה, הדבר יאפשר זרימת רעיונות ושיקוף מצבו של האזרח אל מול הממשלה.

תאריך:  26/09/2011   |   עודכן:  26/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עקרונות יסוד לממשלה: יעדים חברתיים, צמיחה, אחריות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מרבית המגיבים לפרסום הערב למסקנות ועדת טרכטנברג לשינוי חברתי-כלכלי לא רואים אותן בחיוב, מסיבות שונות    מנהיגת המחאה דפני ליף: "מחר אנו נציג את המשך המתווה שלנו יחד עם מומחי המחאה החברתית"    פסח האוספטר, רכז תנועת דרור ישראל: "מה שראש הממשלה קורא לו בשורה הוא בגידה בתקווה של הציבור הישראלי"    יו"ר ההסתדרות: "על פניו נראה שההמלצות מאכזבות"
איתמר לוין
הוועדה בפתיחת הדוח: השסעים נמאסו על חלק ניכר מהציבור; העם דורש צדק חברתי משום שהוא בעל הבית; שגשוג החברה תלוי בקיומו של מכנה ערכי משותף רחב בין חלקיה
איציק וולף
יו"ר הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי הציג את עיקרי מסקנות הוועדה שבראשותו    "האזרחים רואים עוני מצד אחד ועושר מופלג שאין בו רע אלא שחלקו נתפס כפרס למקורבים"    "מודע לכך שתהיה התנגדות למסקנות מצד בעלי אינטרסים שהתרגלו ליהנות עם מצבים שהיטיבו איתם ולא עם החברה הישראלית בכללותה"    נאומו נקטע בצעקות פעילים חברתיים שקראו להתפטרותו
עידן יוסף
הרב מצגר פרסם חוות דעת הלכתית שעשויה לסנדל את הרב הצבאי הראשי    הרב פרץ הודיע כי יפרסם הוראות בנושא בימים הקרובים
עופר וולפסון
לאחר תקופה ארוכה של מדיניות מוניטרית מצמצמת, משנה נגיד בנק ישראל כיוון    הסיבה: חשש הולך וגובר מגלישת העולם למיתון חוזר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il