X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדעת הוועדה, יש ליצור בציבור החרדי פירמידה דומה לזו שבעולם האקדמי, כך שרק המוכשרים ביותר ימשיכו בלימוד תורה לאורך זמן, בעוד היתר ייצאו לעבודה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

"לא עוד חיכוך מתמיד ואף עימות בין חרדים לחילונים, לא עוד הטחת האשמות והתבצרות בעמדות קצה, לא ניסיונות כפייה מכאן ומכאן. אלא מציאת דרכים להשתלבות בתעסוקה הולמת לצד הרחבת התהליכים לשוויון גובר בנשיאה בנטל. והכל מתוך כבוד הדדי והכרה בערך של השני". זהו חזונה של ועדת טרכטנברג בנוגע למגזר החרדי ויחסיו עם רוב החברה בישראל.
הוועדה אומרת, כי אין אפשרות לגבש השקפה כוללת על עתידה של החברה בישראל מבלי להידרש לסוגיית המגזר החרדי. היא מציינת את העמדות המחודדות והאנטגוניזם המצויים בחלקים שונים של שני המחנות - חילוניים הרואים את החרדים כפרזיטים וחרדים הרואים את החילוניים כמי שמאיימים על אורח חייהם. "גם אלה וגם אלה טועים, ורק תורמים בלא משים להקצנה, החרפת התופעות השליליות והנצחתן".
הוועדה חולקת שבחים רבים לחרדים ומדגישה את הצורך בשימור המסורת היהודית, ואומרת שאין סתירה בין שמירת אורח החיים החרדי לבין הרמוניה עם הסביבה. לדבריה, חובה לפרוץ דרך בתחום התעסוקה, והשקפת היסוד שלה בנושא זה היא שיש להקנות לילדים החרדים גם כלים שיאפשרו להם להשתלב בתעסוקה איכותית. "כפי שהוברר לנו מעל לכל ספק, אין כל מניעה הלכתית לכך", מעירה הוועדה. לפיכך, היא דורשת שמשרד החינוך יוודא שגם במוסדות החינוך החרדיים יילמדו מתימטיקה, אנגלית, מחשבים ולפחות מקצוע מדעי קלאסי אחד. לגבי הישיבות הקטנות, מסתפקת הוועדה באמירה כללית על שאיפה לכך שגם בהן ישולבו "לימודים מכשירי תעסוקה".
עוד אומרת הוועדה, כי אין הכרח שלימוד תורה שאין בצידו תעסוקה יהיה דרכו של כל גבר חרדי בלא הגבלת זמן. לדעתה, סביר שהאידיאל הנעלה של לימוד התורה ימומש במידה, לפי היכולות, האילוצים והצרכים של כל פרט ושל החברה. "אכן, נראה כי גם בקרב חלקים גדולים בחברה החרדית זו הדעה שתופסת לה אחיזה, ומה שמונע את מימושה הנרחב הינם בעיקר החסמים הקיימים שאותם יש להסיר בפעולה נחושה ועקבית".
השינוי אותו מציעה הוועדה הוא להכיר בכך, כי כשם שרק מיעוט מבין לומדי התואר הראשון ממשיכים לתואר השני וכך הלאה, תיווצר במגזר החרדי פירמידה דומה. "על כן, התמיכה המופנית ללימודים בישיבות ובכוללים צריכה להיות מחולקת למוסדות כך שתעודד את המוכשרים ביותר מבין האברכים להמשיך ללמוד, ואת הרוב הגדול יתמרץ לצאת לתעסוקה, תוך רכישת הכשרה מתאימה לכך".

תאריך:  26/09/2011   |   עודכן:  26/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההמלצה: פחות חרדים ילמדו, יותר יעבדו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הוועדה מסבירה בפירוט מדוע התנגדה להגדלת הגירעון: חוסר אפקטיביות של תוספת תקציבית, העדר יכולת פיזית להשתמש ביותר כספים והצורך לשמור על האמינות הפיסקלית של ישראל
איתמר לוין
הוועדה מציינת שהורדת המיסוי הישיר הייתה חלק מן הרפורמות שהפכו את המשק הישראלי לתחרותי ויציב, אך אומרת שכעת יש לשים את הדגש על השפעותיה בתחום האי-שוויון
אסף אפל
בעלי מכבי לשעבר בירך על מכירת הפועל י-ם: "אצטרף כשתהיה ארנה"
איתמר לוין
ועדת טרכטנברג מציבה עשרה עקרונות לניהול המדיניות הכלכלית והחברתית לשנים הקרובות    קוראת לצרף שיקולים חברתיים לצמיחה, לשלב את החרדים והערביות, לטפל בכשלים בשירות הציבורי ולהידבר עם הציבור
עופר וולפסון
מרבית המגיבים לפרסום הערב למסקנות ועדת טרכטנברג לשינוי חברתי-כלכלי לא רואים אותן בחיוב, מסיבות שונות    מנהיגת המחאה דפני ליף: "מחר אנו נציג את המשך המתווה שלנו יחד עם מומחי המחאה החברתית"    פסח האוספטר, רכז תנועת דרור ישראל: "מה שראש הממשלה קורא לו בשורה הוא בגידה בתקווה של הציבור הישראלי"    יו"ר ההסתדרות: "על פניו נראה שההמלצות מאכזבות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il