X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע שהיסוד המכריע הוא כוונתו של מבצע העבירה, ולכן ניתן להרשיעו גם אם לא נגע בקורבנותיו ואפילו אם הללו כלל לא היו מודעים למעשיו
▪  ▪  ▪
צילם איברים מוצנעים לצורך אוננות [צילום אילוסטרציה: AP]

עבירה של מעשה מגונה יכולה להתבצע גם בלא מגע פיסי בין העבריין לקורבנותיו, ואף אם הקורבנות כלל אינם מודעים למעשיו של העבריין. כך קובע (יום ג', 27.9.11) בית המשפט העליון.
השופטים סלים ג'ובראן, אליקים רובינשטיין וחנן מלצר דחו את ערעורו של אדם שהורשע בין היתר בצילום איבריהן האינטימיים של נשים לצורך סיפוק מיני, ונדון ל-12 שנות מאסר. המערער טען, כי ניתן להרשיעו רק בפגיעה בפרטיותן של הנשים ולא במעשים מגונים בהן, שכן הוא לא נגע בהן והן לא ידעו על מעשיו.
השופט סלים ג'ובראן קובע, כי יסוד העבירה של מעשה מגונה אינה המגע הפיסי בין הצדדים. הוא חוזר על פסיקה קודמת, לפיה "היסוד העובדתי בעבירה של עשיית מעשה מגונה הוא מעשה שבנסיבות העניין הוא בעיני האדם הסביר מעשה מגונה, ובלבד שנעשה למטרה של גירוי מיני, סיפוק מיני או ביזוי מיני". לדבריו, המניע של מבצע העבירה הוא בעל משקל רב בקביעה האם מדובר במעשה מגונה, וגם מעשים תמימים יכולים להיכנס תחת הגדרה זו - אם כוונתו של המבצע היא מינית.
על המקרה הנדון אומר ג'ובראן: "אין כל ספק, כי מעשי המערער מעשים מגונים הם על פניהם, ואין כל מקום לנסות למצוא צידוק אובייקטיבי לטשטוש היסוד המגונה שבמעשיו. הפסול המוסרי עולה באופן בולט ממעשי המערער והוא הוא הגורם הפגום, אליו תרים המבחנים שנקבעו בפסיקה והוזכרו לעיל, לצורך הרשעה בעבירה של 'מעשה מגונה'.
"כך נראה, כי לפי אמות מידה אובייקטיביות, מבחן האדם הסביר מתקיים בענייננו, שכן לו היה האדם הסביר מתבונן במעשי המערער - כשהלה הסתתר בתאי שירותים והסריט צעירות, הגניב את מצלמת הטלפון הנייד מתחת לחצאיותיהן של נשים וקטינות שונות וצילם את איבריהן המוצנעים, מתוך גירוי וסיפוק מיניים מובהקים ועל-מנת להשתמש בתמונותיהן לצורך אוננות - לא יכול להיוותר כל מקום לספק, כי מעשים אלה אינם מוסריים, אינם הוגנים ואינם צנועים.
"מעשיו של המערער גם פגעו בערך המוגן בגינו נקבעה העבירה בחוק העונשין. שכן, המערער ניצל את קורבנותיו והפך אותן, בעל כורחן וללא הסכמתן, למושא לסיפוק תאוותו המינית. בהתנהגותו זו, פגע המערער בזכות האוטונומיה של הקורבנות על גופן, בפרטיותן ובצניעותן וזוהי הפגיעה שמפניה מבקש החוק לגונן בעבירת המעשה המגונה".
ברמה העקרונית קובע ג'ובראן: "יש לקבוע, כי בנסיבות מסוימות - כשבמעשיו של הנאשם קיים אלמנט של מיניות גלויה, כך שעל-פי אמות מידה אובייקטיביות של האדם הממוצע, ייחשבו לא הגונים, לא מוסריים ולא צנועים - יתכנו מקרים, בהם העבירה של מעשה מגונה לא תדרוש, כיסוד מיסודותיה, מגע פיסי של המבצע בקורבן וניתן יהיה להרשיע בעבירה של מעשה מגונה גם בהעדר מגע פיסי בין הנאשם לקורבן. כלומר, במקרה שמתקיים אלמנט של מיניות גלויה ומעשי הנאשם יחשבו לא הגונים, לא מוסריים ולא צנועים, די יהיה באלמנט המיניות על-מנת לגבש את היסוד העובדתי הנדרש בעבירת מעשה מגונה".
רובינשטיין מתייחס בפסק הדין לשאלת שיקומם של עברייני מין, הניתן כיום רק בשלב האחרון של מאסר ממושך. לדעתו, ראוי להקדים את השיקום ככל הניתן:
"טיפול מוקדם וממושך עשוי ליצור תשתית טובה לעתיד, עם סיכוי טוב יותר להתמדת ההישג. על כן מתבקש שירות בתי הסוהר לשוב ולבדוק עניין זה, שהוא אומנם מערכתי אך כמובן רלוונטי למערער דנא. בתקופה האחרונה שמענו מדי פעם מנציגת שירות המבחן כי ישנן קבוצות טיפול גם לעברייני מין שלפניהם תקופת ריצוי ממושכת, ועל כך יש לברך. ואולם נמסר לנו מדי פעם, כי ישנן שאלות מקצועיות ותקציביות הכרוכות בהרחבת הטיפול. חרף זאת, ובסוגיה כה רגישה, ראוי לשוב ולהידרש לכך, לרבות לחיזוק טיפולי פרטני כמו בנידון דידן".

תאריך:  27/09/2011   |   עודכן:  27/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: מעשה מגונה אפשרי גם ללא מגע פיסי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
קול באישה ערווה
סתם_1  |  27/09/11 14:39
2
הפרופורציות הלכו לאיבוד
זה יותר מהריגה?  |  27/09/11 18:59
3
שופטים מרושעים
zoomarch  |  27/09/11 21:02
4
העליון: אם נרצה מטאטא הוא רובה
וייזוסי  |  29/09/11 13:34
5
שופטי ישראל. חבורת עלובי נפש
יהויכים  |  29/09/11 20:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים שביצעו ניסוי רפואי גילו כי נשים שטופלו בתרופה של נוברטיס יחד עם תרופה של פייזר נהנו מזמן הישרדות ללא התקדמות המחלה הארוך בשבעה חודשים מזה של נשים שטופלו בתרופה של פייזר בלבד
איציק וולף
ארבעה מראשי עמותת 'תלמי גאולת עם ישראל' נאשמים בקשירת קשר לביצוע פשע, חטיפה לשם כליאה, חטיפה, כליאת שווא, סחיטה באיומים ובקבלת עשרות מיליוני שקלים במרמה    כתב האישום חושף כי בין התורמים הרבים שתרמו לעמותה הייתה גם רעיה שטראוס אשר העבירה עשרות מיליונים לנאשמים
עידן יוסף
הודיעה כי תסכים לדיון בהשלכות מיקור החוץ    צפויה לסרב לדון בעצם מיקור החוץ
איתמר לוין
יו"ר הוועד עתר נגד המינוי ובית הדין לעבודה דחה את בקשת בנק ישראל למחוק את העתירה על הסף    מחק מרשימת המשיבים את בכירי הבנק ובראשם הנגיד פישר והמנכ"ל כאלו
איתמר לוין
עורך הדין ששקע בחובות בשל הימורים מואשם ברצח הוריו במטרה לזכות בכספי הירושה    כתב האישום: דניאל מעוז דקר את הוריו למעלה מ-20 פעם כל אחד ולאחר מספר שעות ניקה את הזירה באקונומיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il