X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש-הממשלה תובע מאבו-מאזן שינוי גישה:

"צריך שינוי בנרטיב הפלשתיני"

נתניהו מדגיש בראיון לישראל היום, שכאשר יו"ר הרשות הפלשתינית מדבר על 63 שנות כיבוש, הוא מכוון גם לחיפה ולתל אביב "הלכתי יותר רחוק מיצחק רבין. מישהו הישווה את הנאום האחרון של רבין חודש לפני הירצחו בכנסת עם הנאום שלי, ואמר שהלכתי יותר רחוק ממנו"
▪  ▪  ▪
נתניהו. מאביב ערבי לחורף אירני
[צילום: AP]

"נתניהו לא יביא שלום? הליכוד לא יביא שלום?", מתרעם ראש הממשלה בנימין נתניהו, "אני הלכתי יותר רחוק מיצחק רבין, ראש הממשלה שלו מייחסים את הנדיבות הרחבה ביותר לפלשתינים. מישהו הישווה את הנאום האחרון של רבין חודש לפני הירצחו בכנסת עם הנאום שלי, ואמר שהלכתי יותר רחוק ממנו. במובן מסוים זה נכון, כי יש נכונות גדולה בחברה הישראלית לעשות צעדים של ממש לקראת השלום".
בראיון לגליון ראש-השנה של עיתון ישראל היום, דיבר נתניהו בעיקר על נושאים מדיניים. הוא הביע אכזבה מנאום אבו-מאזן ומכוונתו להגיע להסכם מדיני עם ישראל, ומנגד, לא שלל אותו כפרטנר.
מקווה שאבו-מאזן יהיה שותף
"אני מקווה שזה לא פרצופו האמיתי. אני מקווה שהוא ישנה את הגישה ויאמר את האמת לעמו. אי-אפשר לבנות שלום ואי-אפשר לפתח תקוה לשלום על בסיס בדיות. כל מי שרוצה שלום צריך לתמוך בדרישה שלי למו"מ לשלום וגם לכבד את העובדות ההיסטוריות. שלום בונים על אמת, לא על מסד של שקרים".
"זאת תהיה הבחירה שלו [אם להיות פרטנר], אני מקווה שכן. הוא צריך להחליט אם הוא לוקח את עמו לשלום או לא. הוא איכזב אותי בנאום שלו כי הוא צעד בו אחורה. אני עמדתי על האמת ההיסטורית ועמדתי על צורכי הביטחון שלנו. הושטתי לו יד כדי שילך קדימה".
נתניהו מצביע על כך שאבו-מאזן בעצם אינו מדבר על גבולות 67' אלא על גבולות 48'. "שלום ייכון כשהפלשתינים ישנו את הנרטיב שלהם. הסיבה שאין שלום היא לא קיומם של יישובים יהודיים ביו"ש אלא ההתנגדות הערבית לקיומה של מדינת ישראל. אבו מאזן לא דיבר במקרה על 63 שנות כיבוש. האם דיבר על חיפה, תל אביב ויפו הכבושות? עליו לתת תשובה בעניין.
"לצערי, שמעתי שם [באו"ם] הכחשות, קודם כל של הקשר של העם היהודי לארץ ישראל, דבר שהוא בלתי נתפש. אנחנו לא מנסים לומר שלפלשתינים אין קשר לארץ הזאת, אבל לומר שהעם היהודי ששכן בארץ ישראל, כתב כאן את ספר הספרים, פיתח את תודעתו הלאומית באדמה הזאת וצרב בתודעתו הלאומית את ירושלים אלפיים שנה לפני עליית האיסלאם - אז למחוק את כל זה ולומר שזה לא היה? זה הרי דבר בלתי נתפש".
אין זמן לדחות הסכם
ראש הממשלה סבור כי ניתן להגיע להסכם כבר כעת: "אפשר להגיע להסכם בפחות משנה, אם היה שותף פלשתיני שמוכן לשלום. אי-אפשר להגיע לשלום אם אין מי שרוצה בו. בשנתיים וחצי שחלפו אבו מאזן ניהל איתי מו"מ במשך שש שעות בלבד. זו הייתה הבחירה שלו, לא שלי. הוא נמנע מלנהל מו"מ והוא קבע תנאים מוקדמים, כולל תנאי של הקפאת הבנייה בהתנחלויות, שבסוף ביצענו, ולא קרה דבר".
הוא תובע מן הפלשתינים כי בהסכם ייקבע סוף הסכסוך, ומציב את הקווים האדומים שלו למו"מ. "על דבר אחד אני לא מוכן לוותר - האינטרסים הביטחוניים שלנו ועל הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית. עברו 16 שנים, ולצערי בכל התקופה הזאת הפלשתינים לא זזו מילימטר ולכך אנשים צריכים לשים לב. זה שורש הבעיה. המקור של הבעיה הוא אותה סרבנות פלשתינית וגם כלל ערבית שממאנת לקבל את ישראל כמדינה קיימת.
מאביב ערבי לחורף אירני
"אנו באביב עמים ערבי שיכול להפוך לחורף אירני ואנו צריכים להתעקש על סידורי ביטחון שימומשו באופן כזה שישראל תוכל לשמור על עצמה בכוחות עצמה.
"יש לי דאגות מפני חזרה של תהליך שאף אחד לא רוצה לראות שוב. אנחנו רוצים מדינה מפורזת לצידנו. הם מוכנים לחזור על עזה ביו"ש, מובלעת של אירן מול גוש דן ובתוך ירושלים. כל מי שרוצה שלום צריך להבין זאת ולהתנגד לכך.
"מה שיקיים את השלום הוא לא פיסת הנייר שעליה חתמו המנהיגים. אסור לעצום את העיניים ולקוות לטוב. מה שיביא את השלום יהיה מנהיגות פלשתינית שתדבר דוגרי לעמה ותאמר, כמו שאמר סאדאת בשעתו: 'זה נגמר'. אבו מאזן צריך לומר: פה תהיה ישראל והיא תהיה גם מחר ותהיה לנצח. אנו מוכנים לקבל את ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולוותר על הצפתה במיליוני פלשתינים.
"בקדנציה הקודמת קבעתי נוסחה מסוימת של 'ייתנו-יקבלו', הם רוצים לקבל בלי לתת. זה לא יהיה".
על שאלת הכתב שלמה צזנה, האם לנוכח העמדות הפלשתיניות לא מוטב לדחות את פתרון הסכסוך לדור הבא השיב: "לא, אני לא חושב שיש זמן לחכות. צריך לקיים את המו"מ תוך עמידה על הדברים האמיתיים שיכתיבו שלום".
"גם אני יכולתי להעלות עשרות תנאים מוקדמים"
בהתייחסו להצעה להקפיא שוב את הבנייה בהתנחלויות ענה: "אני פוסל את הרעיון של תנאים מוקדמים. זה לא מוביל לשום מקום. אני חושב שהרעיון הנכון הוא להיכנס למו"מ מייד וללא תנאים מוקדמים. מבחן האמת הוא אם אבו מאזן מגיע לנהל מו"מ או לא. גם אני יכולתי להעלות עשרות תנאים מוקדמים, אך זאת לא דרכי. כל הנושאים שבמחלוקת צריכים להיות חלק מהמו"מ ולא תנאים לקיומו".
"הנסיעה הזאת הוכיחה את עצמה, והמהלך נבלם", הסביר נתניהו. "הצבתי את האמת של ישראל מעל במת האו"ם. הבאתי להישגים מדיניים והסברתיים. קודם כל ההישג שלי הוא מדיני: בספטמבר לא הוכרזה המדינה הפלשתינית".
התייחסויות נוספות
נתניהו מתייחס לפרשנים בעיתונות הישראלית באשר ליחסים עם נשיא ארה"ב ברק אובמה: "לפני ארבעה חודשים הסבירו פרשנים מלומדים שיש קרע שלא ניתן לאיחוי. אמרו אפילו שנזפתי בנשיא. הדברים כמובן לא נכונים. תפקידי כראש ממשלה הוא לומר את האמת המשותפת לאזרחי ישראל והיא גם האמת העובדתית. בניגוד למה שכתבו, יש לנו תיאום הדוק עם ארה"ב".
  • אירן - "התוכניות של אירן בתחום הגרעין הופכות אותה לסכנה קיומית למדינת ישראל. השאלה היא לא רק מה ישראל עושה כדי לעצור אותה, אלא מה העולם עושה. ההכרה של הקהילה הבינלאומית שאירן מתקדמת במסלול של פיתוח נשק גרעיני מחייבת אותה לפעול כך שאירן לא תקבל את הנשק הזה. בכל יום שעובר אירן מתקדמת, וחובת הקהילה הבינלאומית לפעול גדלה בהתאם לחשש. צריך לזכור: אנחנו שואפי שלום, אבל באותה מידה צריך להחזיק את חרב-דוד כדי להגן על מדינת היהודים".
  • טורקיה - "איני יודע אם אי פעם טורקיה תחזור למקום שהייתה בו קודם. טורקיה החליטה לסטות לכיוון אחר. אם היא תרצה לעצור את ההידרדרות ולנרמל את היחסים, אנחנו כמובן נהיה מוכנים לכך מייד. מבחינתנו, העימות הזה לא היה צריך להיפתח בכלל. הממשלה הנוכחית בטורקיה החליטה לאמץ קו של מדיניות חוץ תוקפנית. חשבתי שאנו לא צריכים להרכין ראש בפני ההתקפות הלא מוצדקות האלה. יש גם מידה של צדק וכבוד לאומי שיש לשמור עליהם. לא ויתרנו על טורקיה, אלא אם כן טורקיה החליטה לוותר עלינו".

תאריך:  28/09/2011   |   עודכן:  28/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"צריך שינוי בנרטיב הפלשתיני"
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
נתניהו מייצג את רוב עמינו
דודי29  |  28/09/11 08:30
 
- הערה קטנה
רונן גולדשטיין  |  28/09/11 09:22
2
לא לעוד מדינה ערבית!!! ל"ת
זה מתכון לצרות  |  28/09/11 08:39
3
לשמאל הישראלי
רונן גולדשטיין  |  28/09/11 09:52
4
אין שמאל ישראלי מלבד "מרץ"
דודי29  |  28/09/11 10:57
5
נתניהו
דוד 2  |  28/09/11 11:14
6
הנרטיב הפלש' כולו תוך ומרמה
לא להכנע לשמאלנים  |  28/09/11 11:29
7
אם השינוי אצל הפלשתינים
די לחיזור הגורלי  |  28/09/11 12:46
8
הנרטיב הישראלי
סובול עידן  |  28/09/11 13:34
 
- מנותק מהמציאות......
אלון 292  |  28/09/11 15:04
 
- עידן סובול
רונן גולדשטיין  |  28/09/11 18:14
 
- גולדשטיין, לך תשתטח
סובול עידן  |  29/09/11 11:54
 
- הפאשיסטים האמיתיים
רונן גולדשטיין  |  29/09/11 12:19
 
- רונן גולדשטיין, פגישה דחופה
סובול עידן  |  1/10/11 17:28
 
- אלון 292, צר לי להזכיר לך
סובול עידן  |  29/09/11 12:00
 
- נכון, אבל...
סיישל  |  28/09/11 15:12
9
אבל הערבים בונים ללא גבול
האויב מתפרע  |  29/09/11 02:24
10
צריך שינוי בנרטיב הישראלי החד
קורןנאוה טבריה  |  29/09/11 05:40
11
מנהיגי הליכוק-בלוף לדורותיהם א
קורןנאוה טבריה  |  29/09/11 06:04
12
מי שהכריז קבל עם ועולם:"שתי מד
קורןנאוה טבריה  |  29/09/11 06:27
13
בין הים לירדן רק עם ישראל רבון ל"ת
דניאל סבלדי  |  29/09/11 09:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גלדסטון
יו"ר גלבוע גליל ערך לשי שטריקס סיור באולם בגן נר
עופר וולפסון
מתחילת אוקטובר ינפיקו הבנקים ללקוחותיהם פנקסי צ'קים שסחירותם הוגבלה, אלא אם ביקש הלקוח במפורש אחרת
עופר וולפסון
עלו ב-10.1% בחישוב שנתי ברבעון האחרון, לעומת קצב עלייה של 14.1% במרס-מאי    העלייה ברכישות האשראי מתחילת השנה: 8.7%
אלעזר לוין
ירידה של 27% במכירות בשנה האחרונה    נפילה של 43% במכירת דירות להשקעה    מלאי הדירות הלא-מכורות גדל ל-17,600 - זינוק של 16% בתוך שנה
עופר וולפסון
בסוף 2010 חיו בישראל כ-763 אלף תושבים בני 65 ומעלה, המהווים כ-10% מתושבי המדינה, לעומת 4% בלבד מהתשובים עם קום המדינה    הצפי לעוד כ-20 שנה: כמות הקשישים תכפיל עצמה    תוחלת החיים של המבוגרים בישראל - מהגבוהות בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il